Had Heynen gewoon binnengetrapt dan was er imho niet eens een issue.
Ga eens alle penalty's af en kijk eens hoeveel er te vroeg in de rechthoek lopen. Ik schat ongeveer 80%.
Telkens daar als 'benadeelde partij' naartoe grijpen als aanleiding om te herspelen zou gewoon belachelijk zijn.
Dan mag de kalendermaker elk seizoen 4 speeldagen inplannen voor "inhaalmatchen"
Ja het was natuurlijk een foute beslissing maar dat Genk verloor heeft het aan zijn eigen te wijten. Dan moet je niet dramatisch gaan doen alsof heel je seizoen om zeep is door die ene fase.
Ik val in herhaling maar op 40 matchen per seizoen + beker + evt. Europees zal het aantal keer dat je bestolen wordt en de keren dat je meer krijgt dan verdiend elkaar in evenwicht houden.
Het is Kerstmis dus ik moet vergevingsgezind zijn, alleen is dat toch moeilijk met zo een hoop onzin. Het is ook niet omdat ge in herhaling valt, dat het daarom juist zou zijn. In de tennisthread vind ik u de beste poster met haast altijd lucide en onderbouwde comments, ik zou u zo langs mij zetten om samen naar een paar matchen te kijken terwijl ge uw indrukken geeft, iets dat zelden het geval is bij posters op dit forum. Maar als het over voetbal gaat, slaat ge precies altijd tilt. Ik zie hierin alweer een bewijs dat voetbal een gebeuren voor marginalen en onbetamelijken is en zelfs de meest gerespecteerden in zijn klauwen naar de onderwereld van jager-verzamelaar trekt. Het enige dat ik nog mis om het oega-boega-circus compleet te maken, is wat verzinsels van Makila.
Het unieke van deze situatie is net dat het om een procedurefout zoals in een rechtszaak gaat, uw vergelijkingen raken kant noch wal. Uw litanie over benadeelden en eigen schuld is irrelevant, dit gaat om het spel zelf. Het is niet zo serieus als justitie, maar voetbal is net zoals dat een spel gebaseerd op regels. Er gebeurt alleen iets omdat het mag, en niet omdat het niet mag. 99,9999% van de keren is zo een beslissing (of benadeling of foute beoordeling) een gevolg van interpretatie en moeten we, ondanks alle frustraties van Neanderthalers die het niet geplaatst krijgen, dat zijn beloop laten gaan. Net daarom is post zo een hoop prietpraat, ge hebt de fysieke bewijzen van miljoenen minuten voetbal dat wat ge post onwaar is. Alleen in dit specifieke geval, waarvoor we al jaren terug moeten gaan om zelfs een soort van precedent te vinden om een match te herspelen, is dat niet zo en kan de fout aanleiding geven tot herspelen wegens een fout van het systeem. Niet omdat iemand te vroeg inloopt trouwens, da's een foute focus, maar door een systeemfout. Als de fraudeur nu toch gewoon niet gefraudeerd had, dan had de samenleving geen boodschap aan een ontbrekende handtekening van de magistraat.
Kom Au79, binnen enkele dagen beginnen ze weer competitief te tennissen in Australië, we gaan dat samen als homo sapiens bekijken en laat die mammoeten voor wat ze zijn.
Wel vreemd dat die regel nog in geen enkel artikel getoond is.
Omdat niemand daarmee bezig is (in de pers). Dit is een principe dat trouwens ook op andere situatie wordt toegepast, zoals de positie van een keeper bij een op een bepaalde manier gemiste penalty of, sinds dit jaar, een extra speler op het veld bij een goal: "the referee should take action against an extra person on the field of play when a goal is scored
only if the person affected the play, e.g. t
he Law does not expect the referee to penalise encroachment onto the field of play if it does not impact the play." De link naar de spelregels hebben onze journalistjes ondertussen gevonden, dus misschien als ik de link naar
die richtlijnen voor de VAR hier post, het wel ergens verschijnt? Let wel, ik kan niet zeggen of het ook zo is maar ik probeer context te scheppen en te laten zien dat er achter de droge regels ook sappige richtlijnen schuilgaan, ooit zal ik wel antwoord krijgen.
Artikels zoals dit zijn eerloos, al kan ik alleen maar de intro lezen. Google die "chef sport" zijn naam en ge ziet meer Iron Man en Cegeka Arena dan substantieve artikels, en zo een gekleurd snulletje gaat
hit pieces schrijven over regels en scheidsrechters in belachelijk Nederlands terwijl ge weet dat die mens nog nooit de spelregels heeft opengeklikt? Ook de schaamteloosheid waarmee dat gebeurt ... hanteer dan een knots in plaats van een pen.