Arbitrage

Kan goed zijn, maar de fout nu bij Genk, en die van vorige keer tegen Brugge heeft dan weer niets met beschikbare middelen te maken... Dan twijfel je toch ook als meer middelen helpen?
Nogmaals, ik praat het niet goed.
Maar er zijn zoveel zaken die meespelen volgens mij waar men geen rekening mee houdt als je dit nog nooit gedaan hebt, denk maar aan druk, verantwoordelijkheid, supporters die na 10 seconden al staan te fluiten dat het te lang duurt, idem voor spelers, etc ...

Je kan zeggen, daar moet je maar mee omgaan, op zich akkoord ... maar dan zeg ik tegelijk, misschien moet je daar ook LEREN mee om gaan want niet iedereen heeft de gave om dat allemaal van zich af te laten glijden, en dat is óók investeren dmv vb. mental coaching.

Misschien bestaat het al hé, ik weet het niet, maar het zal nooit zo goed omkadert zijn als bij clubs, die een vaste mental coach in dienst hebben meestal, want vergis je niet dat ook heel veel voetballers ook met dergelijke zaken strugglen, maar zij hebben de omkadering wél natuurlijk, enorm groot verschil.

Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is?

En toch gaat het hier ook weer over geld natuurlijk, want ik denk/vrees dat vooral clubs hierin zullen moeten investeren: andere/betere technologie, betere opleidingen, etc ... Je kan veel zeggen over de scheidsrechters (en alles daar rond), maar die moeten het ook maar doen met wat er ter beschikking is, qua technologie, omkadering, in sommige gevallen beschikbare uren naast hun andere job, ...

Het ontbreekt mogelijks ook wel aan talent, maar zéker ook aan de middelen zou ik denken - als je de analogie maakt met een voetballer die op alle manier in de watten wordt gelegd en alles, maar dan ook alles, ter beschikking heeft ... met talent alleen kom je ook meestal niet zo ver.

Edit: want wat doe je met (momenteel) zwakke spelers? Of je investeert er in, of je neemt er afscheid van. En dat geldt ook voor mensen op de werkvloer. Maar als er geen alternatief is - en ik denk dat de instroom aan refs niet groot is - moet je dus investeren.
En dan gaan er weer pakweg 6 van de 20 ploegen op hun achterste poten staan want ze hebben geen geld of investeren liever in een matige buitenlander natuurlijk.
Tuurlijk is iedereen het erover eens. Maar als de clubs, trainers, supporters moord en brand schreeuwen als ze benadeeld zijn maar nuanceren als het in het voordeel is.. Dan zal het nooit veranderen en ben je even geloofwaardig dan het ref department.

En ik vrees het laatste, want het eigenbelang op korte termijn zal nu eenmaal primeren zeker.

Nogmaals, ik praat het niet goed.
Maar er zijn zoveel zaken die meespelen volgens mij waar men geen rekening mee houdt als je dit nog nooit gedaan hebt, denk maar aan druk, verantwoordelijkheid, supporters die na 10 seconden al staan te fluiten dat het te lang duurt, idem voor spelers, etc ...

Je kan zeggen, daar moet je maar mee omgaan, op zich akkoord ... maar dan zeg ik tegelijk, misschien moet je daar ook LEREN mee om gaan want niet iedereen heeft de gave om dat allemaal van zich af te laten glijden, en dat is óók investeren dmv vb. mental coaching.

Misschien bestaat het al hé, ik weet het niet, maar het zal nooit zo goed omkadert zijn als bij clubs, die een vaste mental coach in dienst hebben meestal, want vergis je niet dat ook heel veel voetballers ook met dergelijke zaken strugglen, maar zij hebben de omkadering wél natuurlijk, enorm groot verschil.

Als de VAR al eens gewoon gebruikt zou worden waar die voor gebruikt mag worden zou het helpen.
Een tijd geleden kwam de VAR tussen in Genk bij een zogezegde potentiële penalty. Belachelijke oproep, om daarna een VRIJE TRAP te geven aan de uitspelende ploeg ipv gewoon te beslissen dat het geen penalty is. Nooit gezien.
Nu het inlopen van Sor. Ik heb zelfs geen enkel beeld gezien dat absoluut 100% zekerheid geeft dat die al in het halve maantje staat.

Ze doen het hunzelf aan door niet enkel de CLEAR errors te bestraffen.

Tuurlijk is iedereen het erover eens. Maar als de clubs, trainers, supporters moord en brand schreeuwen als ze benadeeld zijn maar nuanceren als het in het voordeel is.. Dan zal het nooit veranderen en ben je even geloofwaardig dan het ref department.

En ik vrees het laatste, want het eigenbelang op korte termijn zal nu eenmaal primeren zeker.

Ok, had niet door dat je dat bedoelde, daar ben ik zeker mee akkoord.
Je moet uiteraard niet elke week je kar keren omdat het je (niet) goed uit komt, je moet een standpunt innemen in goede en slechte dagen, en voor mij is dat standpunt, en (een deel van) de oplossing echt wel "investeren".

Clubs zouden hierover beter eens samen zitten ipv wat artikels te posten op hun eigen website en een gezamenlijk standpunt innemen.

Ja, Genk wordt doelbewust gepest door de voetbalbond, dat is de enige verklaring voor dit alles uiteraard :unsure:
Gent speelt diezelfde kaart (Hein op kop), iedereen is tegen ons of het is een complot van het referee departement om Genk(t) klein te houden. Moesten die nu gewoon de incompetentie aankaarten en een gezamenlijk statement geven met de top-6 zou er misschien eens iets kunnen veranderen.

Laatst bewerkt:
Gent speelt diezelfde kaart (Hein op kop), iedereen is tegen ons of het is een complot van het referee departement om Genk(t) klein te houden. Moesten die nu gewoon de incompetentie aankaarten en een gezamenlijk statement geven met de top-6 zou er misschien eens iets kunnen veranderen.
Hier ben ik mee akkoord.
Meerdere ploegen hebben al te maken met deze incompetentie sinds de invoering van de VAR.
Zelfs na de gewonnen bekerfinale moest/mocht Gent echt wel een statement gemaakt hebben.
Probleem is dat nog niemand een gezamelijk statement gelanceerd heeft en ploegen als Genk en Gent vaak uitgelachen werden.
Een statement moet van iedereen komen, niet enkel de “top 6”.

Het helpt ook niet echt dat om de haverklap sommige regels veranderen.
Tot voor kort was zo'n situatie als die met Delaney gewoon een aangeschoten bal en geen hands.

Ben ook benieuwd als ze de herspeel-logica consequent gaan doortrekken naar lagere niveaus en de jeugd (natuurlijk gaan ze dat niet doen) want geloof me, daar zie je wel vaker 'fouten tegen het reglement'.

Ik blijf er bij, als ze die match herspelen dan is het allesbehalve een schuldbekentenis van de refs maar vooral om de grootste roepers (tijdelijk) het zwijgen op te leggen. Het gevolg zal dan wel zijn dat je de komende weken een tsnuami van 'benadeelden' zal krijgen die gaan roepen om herspelen. En natuurlijk ga je dan weer een groep hebben die zegt van 'jamaar dat is niet hetzefde want bla bla bla.' Newsflash: geen enkel van die zogenoemde precedenten hier was werkelijk een precedent.

Het is voor mij nog steeds een raadsel In hoeverre je kunt hard maken dat een penaltyfase bij 0-0 in de eerste helft in die mate spelbepalend is dat je er een match moet voor herspelen. En nu ga ik er over zwijgen Gavin en mij weer beperken tot tenniscommentaar. 😇

Het is voor mij nog steeds een raadsel In hoeverre je kunt hard maken dat een penaltyfase bij 0-0 in de eerste helft in die mate spelbepalend is dat je er een match moet voor herspelen. En nu ga ik er over zwijgen Gavin en mij weer beperken tot tenniscommentaar. 😇
Het gaat toch ook niet om spelbepalend of uitslagbepalend?
Het gaat om een mogelijke inbreuk tegen de regels.

In feite zou de match ook herspeeld moeten worden als het 1-1 of zelfs 0-1 bleef (als we de redenering van Genk doortrekken)

Ben ook benieuwd als ze de herspeel-logica consequent gaan doortrekken naar lagere niveaus en de jeugd (natuurlijk gaan ze dat niet doen) want geloof me, daar zie je wel vaker 'fouten tegen het reglement'.

Ik blijf er bij, als ze die match herspelen dan is het allesbehalve een schuldbekentenis van de refs maar vooral om de grootste roepers (tijdelijk) het zwijgen op te leggen. Het gevolg zal dan wel zijn dat je de komende weken een tsnuami van 'benadeelden' zal krijgen die gaan roepen om herspelen. En natuurlijk ga je dan weer een groep hebben die zegt van 'jamaar dat is niet hetzefde want bla bla bla.' Newsflash: geen enkel van die zogenoemde precedenten hier was werkelijk een precedent.

wedstrijdbepalend heeft er toch niets mee te maken? Het is een scheidsrechterlijke dwaling en daarom herspelen.

Nogmaals, ga je die logica doortrekken naar alle matchen van de KBVB (inclusief alle lage reeksen en jeugd) bij elke 'dwaling'?

Zoals gisteren al uitgelegd is het cruciaal wat Boterberg zelf erover zegt om te bepalen of het een foute interpretatie dan wel foute toepassing van het reglement was. In beide gevallen staat hij voor joker natuurlijk maar als je als professionele arbiter foute toepassing reglement toegeeft dan is het imho wel einde carrière.

In feite zou de match ook herspeeld moeten worden als het 1-1 of zelfs 0-1 bleef (als we de redenering van Genk doortrekken)
Daar zeg je het, 'mogelijke' inbreuk.
Je kunt toch de fase van de wedstrijd en de stand niet volledig negeren in deze?
Stel je dezelfde fase voor bij 3-0 voor Anderlecht in minuut 90 en Genk vraagt om te herspelen, dan was hoongelach hun deel terwijl het identiek dezelfde 'dwaling' zou zijn. Nu wordt het aangemoedigd omdat ze 'bestolen' zijn.

Daar zeg je het, 'mogelijke' inbreuk.
Je kunt toch de fase van de wedstrijd en de stand niet volledig negeren in deze?
Stel je dezelfde fase voor bij 3-0 voor Anderlecht in minuut 90 en Genk vraagt om te herspelen, dan was hoongelach hun deel terwijl het identiek dezelfde 'dwaling' zou zijn. Nu wordt het aangemoedigd omdat ze 'bestolen' zijn.
Als je zelf toegeeft dat je het reglement niet correct hebt toegepast heb je een probleem. Mocht dit een grijze zone gebleven zijn had je een ander verhaal.

Als je zelf toegeeft dat je het reglement niet correct hebt toegepast heb je een probleem.
De vraag is of Boterberg dit ook effectief zal doen.

De bond moet hier vandaag nog over communiceren om wat er nog rest van geloofwaardigheid over te houden.

De vraag is of Boterberg dit ook effectief zal doen.

De bond moet hier vandaag nog over communiceren om wat er nog rest van geloofwaardigheid over te houden.
de gesprekken van de VAR worden opgenomen dus het is niet alsof Boterberg zomaar kan kiezen wat hij gaat verklaren hé -> als er effectief gecommuniceerd is in dat "busje" over Verschaeren zijn positie dan is er maar 1 mogelijke uitkomst lijkt me

Hier komen geen winnaars uit , weer blamage voor ons voetbal.
Stel je voor niet opnieuw spelen en het gaat tss genk en rsca voor de titel laatste speeldag lekker smullen

Ja en bij 0-1 zal er geen klacht zijn ingediend. Daar ben ik toch wel zeker van.

Het is een dwaling ja maar in mijn ogen ook niet wedstrijdbepalend. Genk komt namelijk op minder dan een kwartier van het einde nog 0-1 voor en ze geven het dan nog uit handen. Toen was er nog veel minder tijd dan dat de strafschop hernomen werd en het daar 0-1 werd. Nu hebben ze de match ook nog uit handen gegeven. Daarvoor moeten ze toch naar hun eigen zien.

Ja en bij 0-1 zal er geen klacht zijn ingediend. Daar ben ik toch wel zeker van.

Het is een dwaling ja maar in mijn ogen ook niet wedstrijdbepalend. Genk komt namelijk op minder dan een kwartier van het einde nog 0-1 voor en ze geven het dan nog uit handen. Toen was er nog veel minder tijd dan dat de strafschop hernomen werd en het daar 0-1 werd. Nu hebben ze de match ook nog uit handen gegeven. Daarvoor moeten ze toch naar hun eigen zien.
Zullen we nooit weten. Maar als Genk als in de 1ste helft al op voorsprong zou gekomen zijn (want ze moeten die dan nog scoren ook) had ik wel eens graag gezien of rsca nog steeds op de counter zou blijven spelen zijn met nog meer dan een helft te spelen.

Maar zullen we nooit weten.

Mijn gevoel was laat die goal tellen ze zijn met twee te snel weg, denk zelf de keeper ook.
Laat dat goal zijn geen haan die er naar kraait

Terug
Bovenaan