sharpshot
Well-known member
Goed dat ze dit nu ook invoeren, meteen ook mooie voorsprong voor Club!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goede regel, hopelijk wordt het ook steeds consequent toegepast.
Goed dat ze dit nu ook invoeren, meteen ook mooie voorsprong voor Club!
Op het EK is dit nu (succesvol) toegepast en zullen het op dezelfde manier willen doortrekken naar België. Inderdaad hopen dat ze het consequent toepassen.Kben oprecht verbaasd dat niemand iets te zeggen heeft over het schrappen van klachten tegen scheidsrechterlijke beslissingen. Zal misschien gevoelig liggen na vorig seizoen waardoor er meer gedacht wordt aan "goed zo! geen farces meer" ipv de deuren die dat openzet.
En dat van die aanvoerders is toch nog al eens gezegd? Jaren geleden zelfs? Toen werd ook gezegd dat enkel de kapitein mocht en de rest geel zou krijgen. Ge ziet ook de laatste jaren dat een niet-kapitein vlugger geel krijgt dan de kapitein. Is dat dan expliciet ergens veranderd waardoor ze het nu aankondigen als iets nieuws? Of gaan ze gewoon nog strenger zijn? Op zich sowieso een goeie zaak afhankelijk van de consequentie. Maar dat is natuurlijk al jaren een Belgisch probleem.
Verkeerde gequote?Goh, dat is een dubbeltje hé. Als club ben je aangesloten bij de RBFA en moet je u gedragen naar de regels, alsook de geldende spelregels, maar veronderstelt dit m.i. ook een zekere reciprociteit dat, als je zelf vaststelt dat bepaalde regels niet worden nageleefd, je het recht moet hebben om daar een klacht over te uiten.
In betwiste zaken is het wel steeds moeilijk om een grens te trekken qua 'zwaarte' van de gevallen, werken met een soort filter, reglementaire (bvb aanduiding van welbepaalde fases / regels of door het Bondsparket ('de minimis non curat praetor'), maar heb je risico van een discussie in de discussie te krijgen. Moeilijk geval, maar door elke klacht te ontzeggen, kweek je wel al een zekere aversie.
Een regel die zeker wel zijn nut heeft bewezen, maar ik weet niet of de JPL / CPL hem overneemt, is dat enkel de kapitein verhaal mag halen en elke andere speler direct geel krijgt bij memmen.

Ligt natuurlijk ook grotendeels aan de spelers zelf... Beetje respect mag wel alleszins, als je nu akkoord bent of niet.Kben oprecht verbaasd dat niemand iets te zeggen heeft over het schrappen van klachten tegen scheidsrechterlijke beslissingen. Zal misschien gevoelig liggen na vorig seizoen waardoor er meer gedacht wordt aan "goed zo! geen farces meer" ipv de deuren die dat openzet.
En dat van die aanvoerders is toch nog al eens gezegd? Jaren geleden zelfs? Toen werd ook gezegd dat enkel de kapitein mocht en de rest geel zou krijgen. Ge ziet ook de laatste jaren dat een niet-kapitein vlugger geel krijgt dan de kapitein. Is dat dan expliciet ergens veranderd waardoor ze het nu aankondigen als iets nieuws? Of gaan ze gewoon nog strenger zijn? Op zich sowieso een goeie zaak afhankelijk van de consequentie. Maar dat is natuurlijk al jaren een Belgisch probleem.
Ook raar dat Siquet geel krijgt voor die fout en dan Plat rood voor soortgelijke fase, zijn beide te laat en komen met hoge voet ingevlogen. Plat aan een iets hogere intensiteit maar raakt de speler wel op been, terwijl Siquet tegen het hoofd zit. Moeten gewoon beide gele kaarten zijn.Die rode kaart van beerschot is toch ook belachelijk…
Ik heb het even bekeken en ik vind dit ook gewoon buitenspel. Die aanvaller maakt gewoon een duidelijke beweging naar de bal toe.Geen idee of ik er nu te veel van maak, maar die goal van KV Mechelen, degene die als eerste naar die bal probeert te koppen staat duidelijk buitenspel en zorgt er zo toch voor dat de keeper zich anders moet positioneren, dus ik had verwacht dat daar buitenspel gefloten wordt?
Enkel spijtig dat hij geen duidelijke goede uitleg geeft. Het is niet omdat hij tracht te koppen dat het buitenspel is, ook puur door zijn positie had hij stilstaand/niet springend voor een buitenspelfase gezorgd omdat je duidelijk de keeper ziet anticiperen op die speler. De aanvaller beïnvloedt het spel, en dus buitenspel. Maar dus niet gewoonweg buitenspel omdat hij tracht te koppen zoals Lardot het vermeldt.
Toen ik het op TV zag dacht ik ook "is dat geen buitenspel?" want de speler probeert duidelijk de bal te spelen. Ik snap ook niet dat men zulke basisfouten blijft missen.
Iets dat voor mij zonder 1 herhaling al duidelijk was missen ze bij de VAR na het doelpunt waarschijnlijk meerdere malen vanuit verschillende hoeken te zien. Ik begrijp het oprecht echt niet hoe zo'n zaken keer op keer kunnen blijven mislopen.
Die uitleg slaat toch nergens op? Er staat toch nergens dat die aanvaller de bal niet mag proberen! spelen. Zolang hij hem niet raakt.
Iets dat voor mij zonder 1 herhaling al duidelijk was missen ze bij de VAR na het doelpunt waarschijnlijk meerdere malen vanuit verschillende hoeken te zien. Ik begrijp het oprecht echt niet hoe zo'n zaken keer op keer kunnen blijven mislopen.
Niets![]()
STVV dient klacht in na "scheidsrechterlijke dwaling", Lardot vindt dat goal goedgekeurd had moeten worden | sporza
STVV heeft een klacht ingediend bij de Belgische voetbalbond. Die komt er omdat de voetbalclub vindt dat er een "scheidsrechterlijke dwaling" plaatsvond bij het afkeuren van de 2-2 in de wedstrijd tegen Standard. Scheidsrechtersbaas Jonathan Lardot vindt ook dat het doelpunt goedgekeurd had...sporza.be
Benieuwd wat hiervan komt
Regelwijziging
De kans lijkt zeer klein dat dat überhaupt iets uitmaakt. De Pro League liet de bewuste regels over klachten met betrekking tot spelregels inmiddels uit het bondsreglement schrappen.
“Daardoor zijn de beslissingen van de scheidsrechter tijdens of naar aanleiding van de wedstrijd definitief en kan de uitslag van een wedstrijd niet gewijzigd worden voor of door een fout van de scheidsrechter, noch kan een wedstrijd in het profvoetbal om deze reden herspeeld worden”, klinkt het bij de Pro League.