Arcadia - Seizoen 2

vishnusixclix

Well-known member
Crowdfunder FE
1737225844255.jpeg
Arcadia

In 2025 is het tweede seizoen van 'Arcadia' te zien op VRT 1. Na een grote catastrofe ontstaat een nieuwe samenleving, Arcadia. Omdat schaarste heerst, wordt een burgerscore geïntroduceerd. Waar in het eerste seizoen het systeem met de burgerscore de familie Hendriks helemaal verscheurde en uit elkaar duwde, wil de familie in het tweede seizoen de rollen omdraaien. Ze nemen het op tegen het systeem en proberen de waarheid aan het licht te brengen. Welke prijs zullen ze betalen voor hun opstand tegen Arcadia en zullen ze erin slagen om te overleven en als familie terug samen te komen?

Is er al een datum?
Ai, stom om dat er vergeten in te zetten. Voor het geval je het gemist hebt: VRT Max is je vriend :)

Staat ook in dit overzicht:

Bij Humo zijn ze evenmin enthousiast over het 2e seizoen:
Ik denk dat het ook voorbij is na dit seizoen, het is een redelijk dure productie. Positief voor VRT en KRO-NCRV (Nederland) is de verkoop van de reeks aan andere Europese zenders in 17 landen, dus een deel van de uitgaven is gerecupereerd.

Ik heb ook gekeken (S1 eigenlijk nie echt gezien) en het kijkt soms wa moeilijk. Ale, ik denk da mensen nie echt zitten te wachten op een reeks in een wa dystopische setting. Het heeft wel iets, maar ge moet echt fan zijn van het dystopische.

Nog niks van S2 gezien maar ik vind het wel positief dat men eens iets anders probeert dan altijd die typische Vlaamse series die teren op onze kneuterigheid en kleine kantjes. Dat het dan niet hetzelfde niveau haalt als miljoenenproducties van internationale streamingdiensten is te verstaan.

Al enkele afleveringen gezien op vrtmax. Kzie het wel graag. Ik vind vooral de setting ook geweldig. Dus hier wel een fan :D Meestal ben ik niet zo voor de zondag-avond-series op vrt. Maar deze dus wel.

S1 was zwak, zeer zwak. Buiten de setting en locaties niets interessants aan. S2 heb ik nog niet gezien, maar voorspel in verhaal en acteerprestaties niet veel beterschap. Zal voor mij vooral terug naar setting en locaties kijken zijn. En laat ons eerlijk zijn, die zijn wel goed gevonden en indrukwekkend.

Vant weekend uitgekeken op VRTMax en amai, tis plots zo snel gedaan. Kzie het gebeuren dat ze er een vervolgseizoen aan kunnen breien, maar dit hoef niet persé... Het verhaal lijkt wel 'rond' te zijn. Je ziet wel dat er nog veel kan uitgewerkt worden, maar we zien wel zeker?

Bij Humo zijn ze evenmin enthousiast over het 2e seizoen:
Ik denk dat het ook voorbij is na dit seizoen, het is een redelijk dure productie. Positief voor VRT en KRO-NCRV (Nederland) is de verkoop van de reeks aan andere Europese zenders in 17 landen, dus een deel van de uitgaven is gerecupereerd.

Was wel fan van de 'setting'. Lijkt met alles wat er gaande is niet zo onrealistisch meer.
Het eerste seizoen vond ik redelijk ça va, maar het tweede seizoen was echt slecht imo. Op het einde is het allemaal het gerusht. En één van de zaken die mij het meeste stoorde is hoe kinderlijk qua niveau de vele conversaties en 'intriges' waren. Weet niet of het dat Hollands accent is, maar die voogd (de zwarte vrouw) dacht oprecht dat ze altijd tegen kinderen aan het praten was.

Voor de duurste serie ooit toch wel een redelijke flop.

Er zit heel weinig humor in de serie, maar deze viel toch op.

Aflevering 7:
Marco: Is die koffer van jou ?
Luz: Ja, dat is mijn valies.
Marco: Ah, je 'valies'.

Perfect gebracht.

Zitten nu aan aflevering 5 op VRTMax en ik vind het nog altijd een zeer intrigerende serie. Tis e keer iets anders eh :)
Hopelijk is afl 5 beter dan 4 van gisteren...
- dat videogesprek tussen commandant Sanders en adjunct hoofdrevisor Ben Barends ... wat was dat??
- plan om de huidige voogd te vermoorden, terwijl er over 2 weken voogdverkiezingen zijn?? Tenzij er maar 1 kandidaat is?
- Milly: terugkeren naar Arcadia met een ander voertuig (een pick-up) dan waarmee je bent vertrokken??

Ik heb ook gekeken (S1 eigenlijk nie echt gezien) en het kijkt soms wa moeilijk. Ale, ik denk da mensen nie echt zitten te wachten op een reeks in een wa dystopische setting. Het heeft wel iets, maar ge moet echt fan zijn van het dystopische.
De dystopische setting is echt niet het probleem toch? Er zijn meer dan voldoende series die bewijzen dat die setting content kan opleveren die populair is bij een groot deel van het publiek. Waar die series wel (en Arcadia niet) in slagen is van op één of andere manier, vaak door een komische noot links & rechts, het allemaal niet té zwaar te laten worden.

Maar het echte probleem voor Arcadia is toch vooral ook: bedroevend slechte acteurs. Niet allemaal, maar teveel om nog te kunnen corrigeren door de rest, vooral dan aan Nederlandse zijde imo (maar daar zit misschien wel wat bias in natuurlijk).

Er zitten toch ook redelijk wat plotholes in. En vooral ook slechte acteurs, ze hebben er zodanig veel diversiteit in proberen steken dat het ten koste ging van de kwaliteit.

Terug
Bovenaan