Asterix & Obelix: Mission Babylon

GETHEZ

Well-known member
babylon.png

release: 30 oktober 2025
genre: platformer
dev: Balio Studio

Met couch co-op.

Our heroes leave their peaceful Armorica for a crucial mission at the edge of the Parthian Empire, a legendary kingdom under threat from Caesar’s ambitions.

Their goal? Save King Monipehni, who has fallen victim to a vile poison brewed by the nefarious sorcerer Bahmbuhzeli.

To succeed, Asterix and Obelix must journey through mysterious lands, gather the ingredients for an antidote… and of course, give a good thrashing to some overconfident Roman cohorts.

Naar aanleiding van dit nieuws bericht (
https://www.beyondgaming.be/threads...abylon-nu-beschikbaar-op-pc-en-console.41103/) was ik wel tempted om deze te kopen, totdat ik zag wie de publisher was: nl. Microids.

Ik heb dus al ervaring hiermee, Kuifje en de sigaren van de farao gekocht enige tijd geleden, en dit was een bugfest. Ik zou deze nog eens moeten opnemen eigenlijk om te zien of er al fixes zijn geweest.

Maar is het slim om Asterix game te kopen, gezien deze nog maar pas uit is, en er dus nog weinig tot geen bug reports zijn momenteel?

Volgens wat ik kan zien is deze nieuwste wel een 2d platformer (correcte if I'm wrong), en dus minder kans op bugs?

Zouden jullie deze durven aanschaffen? Bij tintin was ik ook een gewaarschuwd man, en heb deze ook langs kant gelegd door de vele bugs...

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Veel games zijn een bugfest als ze uitkomen. Als de vorige games al zo waren en zeker als de games na een aantal jaren nog niet gepatched zijn dan zou ik het zeker niet kopen bij release. Wacht een paar maanden en lees dan de reviews.

Kuifje heeft wel een andere developer: Pendulo Studios.
Asterix is gemaakt door Balio Studio.
In hoeverre Microids als publisher er tussen zit voor de bugs geen idee.

Probeer het uit via steam? Als je minder dan 2u hebt gespeeld kan je gewoon een refund krijgen.
Maakt niet uit voor welke reden, als je minder dan 2u hebt gespeeld ( en recent gekocht) krijg je je refund.

Ik heb de game woensdagavond even gespeeld op de Paris Games Week.

Ik vond het best leuk. Het deed qua gameplay wat denken aan Marsupilami: Hoobadventure (die kost nu €1,99 op de PlayStation Store).

Ook nog met de verantwoordelijke van Microids gesproken op de stand. Die vertelde dat het een Belgische game is, ontwikkeld in Mons.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan