Atletiek: de moeder aller sporten

Zot dat de marathonlopers sneller lopen dan de meesten (burgers) fietsen.
Pluim voor Verbruggen :clap:. 19e op ruim 90 deelneemsters.
Tsja .. Het wereldrecord op de 20 km (snel)wandelen bij de vrouwen is 1:24:38 :unsure:
De meeste sportieve 'mannelijke' tieners op dit forum LOPEN die tijd niet eens of moeten toch enorm hard trainen daarvoor.

Toppers zijn gewoon absurd qua niveau he. Je kan dat echt niet vergelijken met een amateurke :tongue:

---

Ivm hoogspringen. Barshim is ook maar een schim van zijn vroegere zelve.
Allé ja nog altijd goed voor brons maar hij is toch veel beter geweest dan nu.

Hij sprong ooit 2m43 en hij had in 2018 ook de hoogte om 2m46 te springen (WR hoogte). Tijdens een poging op die hoogte ging de lat er heel nipt af.

Ik zie momenteel ook geen nieuw talent opstaan dat in staat is die hoogte te springen.

Ivm hoogspringen. Barshim is ook maar een schim van zijn vroegere zelve.
Allé ja nog altijd goed voor brons maar hij is toch veel beter geweest dan nu.

Hij sprong ooit 2m43 en hij had in 2018 ook de hoogte om 2m46 te springen (WR hoogte). Tijdens een poging op die hoogte ging de lat er heel nipt af.

Ik zie momenteel ook geen nieuw talent opstaan dat in staat is die hoogte te springen.

Barshim heeft toch al een nog 2.30 gesprongen dit seizoen.

Ok het is niet meer tegen het wereldrecord. Maar niet vergeten dat hij all 33 is en dit zijn laatste seizoen is (dacht ik). Met brons kan en zal hij dus niet klagen.

Er zijn wel een aantal jongere die al eens een uitschieter hebben gehad dit seizoen , maar het is vingerdik kijken hoe ver die nog kunnen doorgroeien.

Doom had enkele jaren geleden hetzelfde voor met Jacques Borlee. Hij zei toen tegen Doom: als je niet loopt besta je niet voor mij. Amen.

Dat kwam toen hard binnen maar het zorgde er wel voor dat Doom beter en sterker terug kwam.

Nu is Doom de man. En hij doet identiek hetzelfde maar eigenlijk in de achtergrond is Jacques nog altijd de beslissingsnemer he.

De ingesteldheid is nog altijd: zaag en klaag niet. Topsport is beenhard, de plaatsjes zijn duur, gewild en beperkt. Ben je het niet eens met beslissingen? Werk harder en bewijs ons ongelijk.

Doom had enkele jaren geleden hetzelfde voor met Jacques Borlee. Hij zei toen tegen Doom: als je niet loopt besta je niet voor mij. Amen.

Dat kwam toen hard binnen maar het zorgde er wel voor dat Doom beter en sterker terug kwam.

Nu is Doom de man. En hij doet identiek hetzelfde maar eigenlijk in de achtergrond is Jacques nog altijd de beslissingsnemer he.

De ingesteldheid is nog altijd: zaag en klaag niet. Topsport is beenhard, de plaatsjes zijn duur, gewild en beperkt. Ben je het niet eens met beslissingen? Werk harder en bewijs ons ongelijk.

Grootste punt van dit alles is de slechte communicatie

Doom was eigenlijk de beslissingsnemer.
Doom liep niet zonder Ponette, een ploeg zonder Doom had sowieso geen kans op medaille...
Dan kan je daar als trainer niet veel aan doen dan Doom zijn zin te geven als je wilt voor een medaille gaan.

Het is gewoon iets dat voor de OS had moeten besproken worden, niet enkele dagen ervoor...
Het is vooral dat dat Claes steekt vermoed ik.

Claes heeft effectief een snellere 400m tijd heeft staan dit seizoen. Maar Ponette loopt nu eenmaal sneller met een vliegende start dan Claes.
Dit kon je perfect laten weten een tijdje voor de OS

Grootste punt van dit alles is de slechte communicatie

Doom was eigenlijk de beslissingsnemer.
Doom liep niet zonder Ponette, een ploeg zonder Doom had sowieso geen kans op medaille...
Dan kan je daar als trainer niet veel aan doen dan Doom zijn zin te geven als je wilt voor een medaille gaan.

Het is gewoon iets dat voor de OS had moeten besproken worden, niet enkele dagen ervoor...
Het is vooral dat dat Claes steekt vermoed ik.

Claes heeft effectief een snellere 400m tijd heeft staan dit seizoen. Maar Ponette loopt nu eenmaal sneller met een vliegende start dan Claes.
Dit kon je perfect laten weten een tijdje voor de OS
Claes had 1 keer sneller gelopen en dat op 1000m hoogte
Ponette heeft ondertussen sneller gelopen op de OS zeker?

Claes traint bij de coach van de cheetas dus als die had gelopen was dat de reden en niet omdat ze beter is want dat is ze niet

Claes had 1 keer sneller gelopen en dat op 1000m hoogte
Ponette heeft ondertussen sneller gelopen op de OS zeker?

Claes traint bij de coach van de cheetas dus als die had gelopen was dat de reden en niet omdat ze beter is want dat is ze niet

Je hebt helemaal gelijk hoor ;)
Dacht dat Claes al een paar keer die tijd had gelopen maar blijkbaar niet,...

En Doom heeft ook helemaal gelijk met de beslissing en eis.

Gewoon vreemd dat dit niet op voorhand is gecommuniceerd, doordacht. Het was toch al langer geweten dat Bolingo misschien niet op tijd ging klaar zijn voor de OS.

Nu is het lijk bij de lokale atletiekclub beslist, ah we hebben voor de interclub toch nog iemand nodig voor onze aflossingen 😅

Dat dan tijdens de OS moet beslist worden is gewoon de fout.

Terug
Bovenaan