ATTN: Studenten steun- en klaagthread

De thesis pruttelt ondertussen verder. Het was een goede tip om eens te kijken naar vroegere thesissen, er zijn een paar recente die deels over hetzelfde onderwerp gaan als ik, dus ik kan een stuk van hun bronnen overnemen en me baseren op hun structuur.

Ergens wel idioot dat er zo steeds dubbel werk wordt gedaan. Er wordt steeds uitgelegd wat de stand van zaken van het literatuuronderzoek is over dat onderwerp, ik ga dat ook moeten doen, maar dan eigenlijk gewoon anders geschreven. Daar zit geen nieuwe informatie in. Het enige dat ik extra kan doen is er een luikje bij betrekken dat specifiek over mijn onderwerp gaat.

Qua vakken ga ik waarschijnlijk een vak volgen dat minder relevant is en mij ook minder interesseert dan wat ik initieel wou doen omdat de prof niet wil meewerken. Hele interactieve lessen met verplichte fysieke aanwezigheid, in een masteropleiding met een hele hoop werkstudenten, give me a break. Goed ja, het zal dan zo zijn, dan doe ik iets anders voor de credits.

Aan de paar studenten die hier nog rondlopen veel succes de komende weken.
Morgen heb ik mijn eerste examen en dan op de 23ste en de 25ste nog twee kleintjes. Als alles goed gaat zijn dat dan ook mijn laatste examens voor mijn bachelor als werkstudent 🤞

Succes! Ik binnen een paar weken mijn enige examen van deze periode (als werkstudent). Normaal studeer ik dit jaar af, als alles goed gaat, heb me met deze master meer geamuseerd dan mijn originele master! Voltijds student zijn was toch echt niet mijn ding, besef ik meer en meer :p

Heb je dan een nieuw onderwerp gekozen, of nog steeds je eerste onderwerp aan het verbeteren?
2 keer hetzelfde onderwerp dat me totaal niet aanstond, kwalitatieve thesis…
Vorig jaar een eigen onderwerp gekozen, maar door omstandigheden niet afgewerkt. Dit jaar vol goede moed terug aan begonnen, maar het steekt toch weer tegen 😖

Werk ondertussen al 5 jaar dus motivatie ligt wat laag 😅

Net mijn punten gekregen en ik ben geslaagd voor de thesis! Na drie jaar werken en studeren zit het er op! Ik geloof het nog niet helemaal.

Ben ik de enige die z'n thesis eig echt makkelijk vond? Iedereen hypte dat zo op precies alsof het was iets onoverkomelijk zwaar en moeilijk. Maar ik had genoeg aan wat datacollectie + 2 maandjes schrijfwerk om een hoog cijfer te halen. Voor de verdediging gewoon m'n thesis de dag ervoor nog eens grondig gelezen en zien dat ik alles kon uitleggen wat ik had geschreven.

Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die z'n thesis eig echt makkelijk vond? Iedereen hypte dat zo op precies alsof het was iets onoverkomelijk zwaar en makkelijk. Maar ik had genoeg aan wat datacollectie + 2 maandjes schrijfwerk om een hoog cijfer te halen. Voor de verdediging gewoon m'n thesis de dag ervoor nog eens grondig gelezen en zien dat ik alles kon uitleggen wat ik had geschreven.
Goh ja.. in 2017 had die gewoon af moet zijn bij mij, dan was ik gewoon afgestudeerd. Maar de toekomstperspectieven waren zodanig dat de meerwaarde ervan enorm beperkt was… dus heb ik dat toen laten liggen. In 2018 terug opgenomen, maar was niet te combineren met de voltijdse opleiding voor het werk in het buitenland.
Dan in 2022 terug opgenomen, maar al snel bleek dat meer dan voltijds werken, nieuwbouw zetten, nog een extra opleiding van 1d per week, … niet echt werkbaar was 🙃

Goh ja.. in 2017 had die gewoon af moet zijn bij mij, dan was ik gewoon afgestudeerd. Maar de toekomstperspectieven waren zodanig dat de meerwaarde ervan enorm beperkt was… dus heb ik dat toen laten liggen. In 2018 terug opgenomen, maar was niet te combineren met de voltijdse opleiding voor het werk in het buitenland.
Dan in 2022 terug opgenomen, maar al snel bleek dat meer dan voltijds werken, nieuwbouw zetten, nog een extra opleiding van 1d per week, … niet echt werkbaar was 🙃

Nooit te veel hooi op uw vork nemen. Ik ben nu zo'n 2 maanden afgestudeerd (en ook 2 maanden aan het werk) dat ik nu al echt geen goesting meer zou hebben om 's avonds nog te studeren of met mentaal uitdagende stuff bezig te zijn ofzo (niet dat ik dat nu nog moet of gepland heb). Heb wel 6 jaar unief gedaan en moet voor m'n werk ook al de hele dag data onderzoeken en rapporten schrijven, dus dat is denk ik wel begrijpelijk. :hurrr:

Ik denk wel dat het makkelijker is om nog iets bij te studeren als je voornamelijk fysiek werk doet dan dat je een mentaal belastende job hebt. Ervaringsdeskundigen?

Ik denk wel dat het makkelijker is om nog iets bij te studeren als je voornamelijk fysiek werk doet dan dat je een mentaal belastende job hebt. Ervaringsdeskundigen?
2 bachelors behaald in afstandsonderwijs (beide gericht op het onderwijs) terwijl ik als opvoedster werkte met kinderen uit de bijzondere jeugdzorg. :unsure:
De laatste dan nog in combinatie met renoveren.
Komt vooral neer op VEEL plannen en in drukke periodes (ik moest veel stage doen) gewoon foert zeggen tegen vanalles, zelfs uw huishouden. De studies combineren met een job met "normale" uren zou me niet gelukt zijn, doordat ik atypische uren had (shiften+weekends) kon ik mijn stages wel bijhouden. Wel een deel gedaan toen ik deeltijds werkte (50% of 80%) omdat ik niet wou vertragen in studieduur.
Sociaal leven had ik nauwelijks doorheen het schooljaar, wel in juni tot en met september.

2 bachelors behaald in afstandsonderwijs (beide gericht op het onderwijs) terwijl ik als opvoedster werkte met kinderen uit de bijzondere jeugdzorg. :unsure:
Komt vooral neer op VEEL plannen en in drukke periodes (ik moest veel stage doen) gewoon foert zeggen tegen vanalles, zelfs uw huishouden. De studies combineren met een job met "normale" uren zou me niet gelukt zijn, doordat ik atypische uren had (shiften+weekends) kon ik mijn stages wel bijhouden. Wel een deel gedaan toen ik deeltijds werkte (50% of 80%) omdat ik niet wou vertragen in studieduur.
Sociaal leven had ik nauwelijks doorheen het schooljaar, wel in juni tot en met september.

Was wel niet echt m'n vraag. :fingerguns_r: Ik vraag me gewoon af of het makkelijker is om na uw uren nog iets bij te studeren wanneer je fysiek zwaar werk doet dan dat je mentaal zwaar werk doet.

Enfin, ik herinner mij dat ik tijdens de vakanties/weekends regelmatig in de horeca werkte (soms 's nachts), en dat ik dan mentaal nog volledig opgeladen was om daarna nog te studeren. Nu heb ik na 8 uur fysieke of Teams meetings, methodologieën uitwerken en rapporten schrijven geen zin of de fut meer om iets mentaals belastend te doen.

Laatst bewerkt:
Was wel niet echt m'n vraag. :fingerguns_r: Ik vraag me gewoon af of het makkelijker is om na uw uren nog iets bij te studeren wanneer je fysiek zwaar werk doet dan dat je mentaal zwaar werk doet.
In de bijzonderen jeugdzorg meedraaien is behoorlijk mentaal afmattend (en soms fysiek ook helaas) maar de kans is heel klein dat iemand ervaring heeft met studies na fysiek werk èn na mentaal werk.
Dus mij leek het wel een antwoord op uw vraag want ik heb ervaring met studeren in combinatie met een (mentaal ) zware job.

Ho, welke bachelors heb jij gevolgd? Ik dacht dat jij ook in de zorg werkte! :D

Ho, welke bachelors heb jij gevolgd? Ik dacht dat jij ook in de zorg werkte! :D
Kleuter en lager onderwijs (ik was halfweg kleuter toen ik ontdekte dat het me niet zo heel erg lag, daarom nog lager erna gevolgd wat me veel beter lag.)

Ik had mijn diploma als opvoeder al op zak, waardoor ik vrijstellingen kreeg.
Ik heb in totaal 4 jaar gedaan over 2 bachelors samen +-170 studiepunten en mijn laatste jaar vooral les gegeven in het lager als job, wat ik kon doen omdat ik mijn diploma kleuteronderwijs al op zak had.

Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die z'n thesis eig echt makkelijk vond? Iedereen hypte dat zo op precies alsof het was iets onoverkomelijk zwaar en moeilijk. Maar ik had genoeg aan wat datacollectie + 2 maandjes schrijfwerk om een hoog cijfer te halen. Voor de verdediging gewoon m'n thesis de dag ervoor nog eens grondig gelezen en zien dat ik alles kon uitleggen wat ik had geschreven.

Hangt sterk van de richting af. De ene thesis is de andere niet. Als ik zag wat ze in de HW of TEW mochten produceren bv... En dan heb ik het niet enkel over de word count...

Mar het is inderdaad wel zo dat het groter gemaakt wordt dan het is. Heb me daar in mijn eerste thesis nog aan laten vangen. Een tien kunt ge rap in elkaar flansen. Hoog cijfer kan soms af hangen van de mood van uw verslaggever of promotor.

Terug
Bovenaan