Audio out of sync in VLC & WMP, file is OK, Premiere wel in sync

videast

Active member
Supporter
Een vriend van mij heeft een raar probleem. Een mp4 videofile door mijzelf geëxporteerd in Davinci Resolve (gewoon op H264, VBR 10 Mbps), speelt bij mij op desktop, laptop, en via stick op 2 TV's perfect video & audio synchroon (ook in Davinci natuurlijk). Die export naar een vriend gestuurd, en bij hem, op een Win10 desktop, speelt die zowel in VLC als in Windows Media Player out of sync. De audio advance/delay parameter in VLC staat op 0... in WMP weet ik zelfs niet of die parameter bestaat. Maar nu komt het merkwaardigste: als hij diezelfde file importeert in Adobe Premiere, en daar afspeelt, is het WEL synchroon. Hoe kan dit ?????

In het verleden gelijkaardige exports naar hem gestuurd, en die speelden altijd perfect ok... Iemand enig idee wat de niet sync enkel in VLC & WMP kan veroorzaken, en hoe dit opgelost kan worden?

Nee, het is een wired speakerset, dezelfde die hij al geruime tijd gebruikt.... en gelijkaardige, oudere files van mij speelden vroeger wel synchroon.
Ik weet dat zijn audio en video drivers idd al geruime tijd niet ge-update zijn, maar als een driver het probleem is, dan zou het sync probleem zich toch ook voordoen als de file in Premiere afgespeeld wordt... dat is niet het geval. Daarom ben ik zo "confused" met dit probleem.

Terug
Bovenaan