auto ongeval: In fout maar nog steeds geen schade-eis ontvangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brt
  • Startdatum Startdatum

Brt

Banned
Alles OK met de verzekering, was in fout, echter de tegenpartij heeft nog steeds geen schade-eis ingediend bij mijn verzekeraar.
Hoelang is de termijn voor aanvraag schade-eis na een auto ongeval?

Geen letsel, enkel autoschade bij tegenpartij.

Heb overlaatst hier ook een aanrijding gehad op nieuwjaarsnacht .
Was iemand tegen de mijne gereden maar papieren ingevuld .
Moest de mijne binnen steken voor bestek maar door omstandigheden is dat maar ergens in maart geweest , veel vroeger kon niet echt omdat schade bedrijf volgeboekt was en dan moest ik ook nog tijd hebben om langs te gaan met den auto.
Herstelling is uitgevoerd ergens in mei en onlangs heb ik bericht gekregen van hoeveel het gekost heeft voor de tegenpartij .
Waren wat krassen en plastiek dat beschadigd was en heeft toch een dikke €3000 gekost om te herstellen en te spuiten . ;)

Dus wees geduldig , het zal wel komen …. ;)

Yep , een bluts zat er niet echt in enkel een beetje de rand van de passagiersdeur achter maar dat hebben ze gewoon hersteld gehad en was ook niet echt geblutst , dan enkel krassen van de achterbumper op de plastiek over de wielkast en zijkant en dan nog een beetje op de passagiersdeur achter maar de deur vooraan kant chauffeur was niet geraakt .
Schatter had al aangegeven dat het wel eens een dure reparatie kon worden omdat die plastieken rommel die ze er tegenwoordig aanhangen nogal heel prijzig is .

Die kerel had dus gewoon de zijkant geschampt meer niet , zelfs de spiegel was niet geraakt en dan spreken we over een Citroën C4 . ;)

Laatst bewerkt:
Bij sommige garages, zoals bij DDT Oké Cars, kan dat inderdaad zéér duur uitvallen.
Carrosseriewerk kost nu eenmaal een arm en een been. Mensen vergeten ook vaak de onzichtbare schade er bij te tellen.
Een jaar of 7-8 terug eens een fietser opgeschept. De schade ging ik voor dat geld ook niet herstellen, maar fietser was in fout dus op haar verzekering. Voor wat krasjes zat ik ook op een paar 1000 euro, bleek een nieuwe bumper op te moeten, kras tot op bloot metaal op motorkap en wielkas. Voorbereidende werken, deftig kwalitatief spuiten zonder dat je ziet welke delen nieuw zijn, ... Het telt snel op hoor.

Ene met zijne kwade kop achteruit aan het rijden en raakt me licht vanachter, op 3 plaatsen een klein stukje lak eraf en op de velg een diepe kras , zag er eerst veel erger uit omdat zijne lak er ook nog tegen hing, na kuisen viel het nog mee, gelukkig had ik een getuige want die sukkel beweerde eerst dat ik hem geraakt had terwijl ik stil stond, was op een parking waar ik die van ver als een zot achteruit zie afkomen op me en omdat ik niet snel genoeg plaatsmaakte begon te flippen.

Full omnium, auto 9 maand oud ga het laten herstellen bij Renault zelf, kostprijs €4256, ik lig daar niet wakker van hij had zich maar niet zo achterlijk moeten gedragen en hoop dat er volgend jaar een mooi bedrag bij zijn verzekering erbij komt, de pech voor hem zat er vooral in dat zowel op de bumper als aan de zijzijkant er schade zit met de velg erbij op 3 plaatsen dus, hopelijk was dit een les in nederigheid voor hem

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan