Badly explained - the game

Ook iets met tegeltjes maar ge moet er op bieden en dan moogt ge ze in uw dorpje leggen.. ge kunt er ook kleurlingen op leggen om ze te laten werken, maar het zijn racisten want eens er een kleur in of rond staat, mag enkel dat kleur nog!

In dit spel plaatst iedere speler blokjes en schijfjes op een kaart.
Opeens weet iemand het en heeft die gewonnen of anders gaan we verder met blokjes en schijfjes plaatsen.

Er is een leider, de leider gooit 2 dobbelstenen en plaatst die in volgorde. Vervolgens speelt iedereen één van zijn drie kaarten en kan je ofwel bewegen, krijg je dingen of ga je vechten. Als je niet kan betalen waar je landt, moet je terugkeren.
Je zou denken dat als je niet eerste bent, je verloren bent... maar als je genoeg stuff verzamelt kan je toch nog winnen!

Het probleem is dat mensen die het spel kennen het (bijna) altijd meteen weten tenzij je super vaag en nietszeggende uitleg geeft.
Persoonlijk vind ik die die top 300 te beperkt.

Of ik ben gewoon slecht in slechte uitleg geven. Hoewel mijn vrouw zegt dat ik daar goed in ben want na mijn uitleg wil ze altijd zelf de regels nog eens lezen. :unsure:

Als het bliksemt is hij bang en kan hij alleen maar rechtdoor lopen en eten en om te winnen moet ge de keizer blij maken.

Terug
Bovenaan