Badly explained - the game

Voor Calico moet je wel wat kunnen tellen :p en heeft dacht ik geen legacy elementen.

Neen, maar katten hebben wel 9 levens. Je moet ook minder tellen dan in Sagrada want het is met patroontjes en kleurtjes in plaats van kleurtjes en getalletjes. 't moest trouwens ook een slechte uitleg zijn hé!

Ik ga maar snel mijn vorige comment deleten :LOL: dacht dat dit nooit Calico kon zijn.

Haha, uw schaamte is bij deze voor eeuwig gedigitaliseerd!

Yep. Zit dicht genoeg bij de top 300 intussen (310 atm). Ik dacht trouwens dat we die regel hadden laten varen.
Die top 300 comment was op een oudere post maar heb toen blijkbaar niet op reply geklikt en Chrome onthoudt dat blijkbaar. (Iirc ging het hier toen over monopoly)

Ik vond het een goede slechte beschrijving! :thumb:

Eens denken over nieuwe omschrijving... :unsure:

Ge kiest in het begin 2 kaarten waardoor ge mannekes in verschillende kleuren krijgt, die zet ge dan op uw eigen speelbord om acties mee uit te voeren.

Shit dees is weer zo 1 die ik zeker ken, maar nu 4u door mijn hoofd spookt omdat ik het niet kan pinpointen. Tgaat weer ne productieve dag worden op werk :unsure:.

Mijn inspiratie begint op te raken...

Een bordspel dat toch een beetje een negatieve connotatie gekregen heeft het afgelopen jaar, overgoten met een Bart De Wever sausje...
ah ja, ik zal ook nog iets moeten zeggen over hoe ge het speelt? Wel 'tis nog steeds met blokjes, kaarten maar nu mét soldaatjes en een dobbelsteen!

Pandemic?
(ik ga puur af op het "negatieve connotatie afgelopen jaar", want nog nooit gespeeld :unsure:)

:p Dat telt niet...

De hint van Bart De Wever -> Latijn -> Rome en dobbelsteen+soldaatjes was duidelijk om het te beperken tot één spel.
(Reign of Cthulhu heeft nog wel een dobbelsteen, maar geen soldaatjes).

Also, shame on you for never having played Pandemic ;), is één van de moderne klassiekers wat mij betreft... niet dat het zo'n super spel is... ik heb er slechts 3 versies van. :cautious:

Met dank aan @Lint . Zonder zijne link had ik het niet gevonden. :p

Nieuwe:
Ge moet als eerste van punt A naar punt B geraken via punt C en eventueel punt D. Als ge onderweg kapot gaat moet ge terug van het laatste punt beginnen dat ge gehaald hebt. Aja, en uw acties bepaalt ge door kaartjes voor u te leggen.

Terug
Bovenaan