Mormel
Member
Ik juich dit initiatief enorm toe omdat het teruggrijpt naar de gewoonte van vroeger (echt vroeger, dus bijna 100 jaar geleden) van bakkers om oud brood te verkopen tegen korting. Daarnaast is het gewoon ook eerlijk.
Als gewezen bakker kan ik zeggen dat jullie allemaal al jaren in het zak gezet worden. Bij verschillende artisanale bakkers gewerkt en wat ze allemaal doen: brood van de vorige dag 's morgens eens in de oven steken en verkopen als vers. Voor zij die denken "ach als het dat maar is", bij de laatste bakker dat ik werkte stond een taart doorgaans vijf dagen in de vitrine tenzij verkocht, werden pattekes gemaakt op vrijdag, de niet verkochte zondagavond ingevroren en volgend weekend weer uitgehaald en verkocht als vers, en ze maken stuk voor stuk reclame als ambachtelijk zelfs als een deel van hun producten uit de fabriek komt en gewoon afgebakken moet worden waarna ze vijfmaal de prijs vragen voor hetzelfde product dat je in de Lidl vind.
Dus van mij dikke pluim voor deze zelfstandige, zeker als hij het spel eerlijk speelt.

).
.