Bakkerij opent zaak voor producten van gisteren

Het is denk ik wel al even dat er mensen zijn die gewoon de hevige en eenvoudige smaken van kant-en-klaar of junkfood verkiezen. Als kind was ik ook gek op tomatensoep uit een blik of zo'n pizza die twee keer niets kostte uit de Colruyt . Ik herinner me nog de teleurstelling toen een oudere vrouw in de familie verse rijstpap had gemaakt en ik dat maar niets vond.

Als je dan zaken leert eten en complexere smaken leert kennen dan verandert dat, maar ik denk dat er wel mensen genoeg rondlopen waarbij dat niet gebeurt.
Die massaproductie alternatieven worden zoals @nestorius zegt zodanig gefinetuned om zo verslavend mogelijk te zijn ook (suiker, vet, additieven...). Eens je die smaken gewoon gemaakt wordt is het moeilijk om af te kicken.
Ik weet dat ik als kind altijd content was als mijn ouders 's avonds weg gingen, dan kregen wij zo'n bakske lasagna van de Aldi, lekker! Ik heb da jaren later nog eens terug gegeten, niet... te... freten...

On topic: den bakker op 't dorp heeft nog redelijk goed brood, het beste komt van een paar dorpen verderop. Wij kopen er dan ineens een stuk of 4-5 en vriezen die in (is niet hetzelfde als krakend vers, maar stil good).

Koffiekoeken daar ben ik gewoon mee gestopt, zeker sinds gascrisis... koeken zijn op nen tijd van niks van 1,20 naar 1,80 gegaan en de smaak en textuur werd precies altijd maar minder. Tis erg om te zeggen maar supermarkt koeken zijn meestal even goed voor den helft van de prijs. Just enen bakker wa verderop in Drongen heeft nog goed grief, maar die zijn zondag dan weer nie open.

En pistolets kunnen ze al helemaal niet meer tegenwoordig, maar echt genen enen bakker nog. Echt triestig. Mijn nicht hare vriend is bakker (zonder winkel, enkel automaten) en heeft vorig jaar voor het familiefeest voor 70 man pistolets gebakken... godlike. Sindsdien moet ik die opgeblazen bollekes karton die ze tegenwoordig overal als pistolet durven verkopen al helemaal niet meer hebben.
 
De warme bakkers die ik ken en je gaat er om 17u binnen is het brood meestal uitverkocht :unsure:.

Patisserie kan ik mij wel voorstellen dat dit niet elke dag vers kan zijn.

Ook daar heb je denk ik wel hele grote verschillen: ik ken toch een paar bakkers met zeer goeie patisserie die nooit grote hoeveelheden hebben staan en in het weekend tijdens de dag nog bijmaken. Patisserie in een supermarkt die een paar dagen kan meegaan, is nog iets anders natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan