Renegadexxripxx
Well-known member
ik ben donderdag begonnen met de game, ondertussen heb ik al 22h op de teller van Steam. ik weet niet hoe, maar ik zit achter mijn pc ik begin aan het spel, ik kijk naar de klok en tis ineens 5h later of meer I don't even.....how?
Er zijn een paar dingen die mij storen zoals bij elke intimidation, deception, intelligence enz er een roll moet gebeuren. vroeger bij BG2 was dit niet dacht ik, toen hangde dat af van uw stats, als uw stats hoog waren was het ok dacht ik?
Ik ben begonnen op normal difficulty, maar heb de game op het laagste difficulty gezet, maar ik ondervind niet veel verschil sommige gevechten blijven soms moeilijk.
zoals die githyanki patrol quest gevecht. heb er vandaag uren aan verscheten om dat gevecht te winnen. wat mij ook normaal lijkt want DnD rules betekent dat er altijd een dice wordt gegooid voor elke actie en bijna alles wat je doet afhangt wat uw chr rollt niet? of hebben de difficulties attack modifiers?
Om eerlijk te zijn was ik level 5 toen ik dat gevecht startte. Maar ik heb wel een beetje vals gespeeld... had fighter, mijn bard, wizard en de barbarian. Mijn fighter en mijn barb hebben elk 2 attacks. Ik heb mijn wizard boven op de battlements gezet in sneak modus. En dan met mijn bard en de 2 anderen gewoon ernaartoe gegaan.
Eerste keer had ik mij er gewoon volledig uitgepraat en waren ze volledig vertrokken.
Daarna heb ik mijn save opnieuw geload aangezien ik de loot wilde ;p.
Vanaf de eerste keer zonder casualties gelukt, op explorer moeilijkheidsgraad. Kortom dat gevecht viel nog wel mee. Maar ik had wel gehoord dat het een pittig gevecht was, en met het feit dat ik een draak zag een ganse groep vijanden en het feit dat een NPC zegt van blijf er best van weg. Heb ik die op level 3 volledig genegeerd... en ben ik eerst iets anders gaan doen.
En waarschijnlijk het feit dat ik eerst zo goed als de volledige underdark er had door gejaagd heeft ook wel geholpen denk ik...
Alhoewel ik wel denk dat mijn keuze voor een bard mij in het gevecht stuk van het spel wel een beetje moeilijker maakt. Al kan ik mij wel uit een bom gevechten uitpraten...
wat mij ook normaal lijkt want DnD rules betekent dat er altijd een dice wordt gegooid voor elke actie en bijna alles wat je doet afhangt wat uw chr rollt niet? of hebben de difficulties attack modifiers?
Boog attacks -> dex
Melee attacks -> strength
Finesse melee attacks -> dexterity
Wizard spells -> intelligence
Sorceror, paladin,warlock spells -> charisma
Cleric, druid spells -> wisdom
En dan heb je tijdens gesprekken zaken die je kan doen die afhankelijk zijn van andere zaken (bard, gnome, str, dex, sleight, wisdom, deception, persuasion, intimidation, arcana, insight,...) en die zijn dan afhankelijk van uw modifier voor die karakteristiek.
Ik kan op dit moment op 2 handen tellen het aantal keer dat ik gesavescammed heb om toch te proberen om een beter resultaat te krijgen ;p.
Charisma is echter zeer handig in het praat gedeelte, maar niet alles in het praat gedeelte is puur en alleen afhankelijk van charisma. En zelfs met een hoge bonus is dat nog geen garantie. Een 1 gooien is een gegarandeerde failure (telt men de modifiers er niet bij), een 20 is een automatisch succes.
Al ben ik het eens dat een party van 4 man gewoon te weinig is, is dat niet wegens de gevechten. Ik vind dat men de mogelijkheid had moeten geven om defacto tot 6 te kunnen gaan. Moeilijkheid be damned !!! Heb zitten vloeken toen ik de tempel zonder cleric heb zitten doen omdat ik mijn fighter erin wilde hebben want groot stuk was haar quest... keuzestressLast but not least een party van 4 man vind ik aan de lage kant. zeker voor sommige gevechten.
.Nu heb ik vb mijn barb eruit gezwierd omdat ik wyll wil meenemen. Maar ik mis toch enorm de mogelijkheid van die 2 attacks... 30 - 40 dmg van de barb of de fighter vs 16 van wyll...
Al heb ik voor 1 gevecht in shadowed lands toch even zitten zweten (surprised...) en uiteindelijk een fireball op mijn eigen troepen gegooid omdat ik er zo 6 mobs kon raken en mijn barb de 40 dmg van die fireball wel kon slikken en anders waarschijnlijk 40 dmg had binnengekregen van die 5 die er rond haar stonden...
Ik moet toch eens echt dat ding van die partymod gaan uitzoeken...
en omdat ik dacht slim te zijn de eerste keer door mijn troepen op te splitsen waardoor er ineens 5 mobs op questobjectif afging en ik niet snel genoeg de power van mijn vol team er kon op afsturen.
) en ik vind dat het niveau van het verhaal wel hoog blijft.
. Ik heb wel