Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

Allé, 't begint al. Den eerste baas en ik zit al vast...FU Commander Zhalk 😠
Heb hem al 1 keer kunnen verslaan maar al mijn party members waren dood, dus dan maar een save herladen.
Heeft het eigenlijk nut van hem te verslaan of steel ik beter gewoon zijn zwaard en dan maken dat ik weg ben?

Dus verder geen voordelen?
Neen, maar gezien het een van de beste wapens van het spel is, is het wel een mooi voordeel. Ik gebruik het in Act 3 nog altijd. En het is ook een van de coolste wapens, dus dat is ook heel fijn meegenomen.

En ja, er is ook een achievement om hem te verslaan, maar da's niet echt voordeel.

Neen, maar gezien het een van de beste wapens van het spel is, is het wel een mooi voordeel. Ik gebruik het in Act 3 nog altijd. En het is ook een van de coolste wapens, dus dat is ook heel fijn meegenomen.

En ja, er is ook een achievement om hem te verslaan, maar da's niet echt voordeel.
Zo goed is die toch niet ?

Is een standaard zwaard met 1d4 vuur. Maar zonder +1/+2/+3/x to hit en damage.

Als je een gewoon zwaard dipt in vuur (candle) met uw bonusactie heb je hetzelfde effect, al gebruik je dan een bonus actie. Al vond ik het een geheel gedoe om dat te doen.

Misschien een achievement. Maar niets meer neen.

Ik heb hem overgeslagen.
Hmm, dan misschien toch nog verder proberen voor de trophy (speel op PS5).
Wordt letterlijk ook gezegd om hem te negeren natuurlijk. 😅
I know maar ik las dat hij een goed zwaard dropt dus dan toch maar geprobeerd. Ondertussen weet ik wel dat ik er het via Command Drop ook kan aangeraken maar wou toch niet opgeven.

Normaal gezien ben ik niet zo'n grote fan om spelletjes opnieuw te spelen. Meestal zit er een jaar, if enkele, tussen verschillende playthroughs maar aangezien Starfield wat tegensloeg ben ik nu weer diep in een nieuwe playthrough als Dark Urge en ik heb al weer ideetjes voor een volgende playthrough 😅

giphy.gif
F6ijTKrWUAA08me

Gisteren gekocht en begonnen. In ben geen grote RPG-fan, maar goeie reviews+Belgisch bedrijf steunen...
Maar het speelt veel leuker dan ik had verwacht, elke dialoog heb je het gevoel "maar wat als..."
Voelt echt aan als een enorme sandbox

Ik denk nu eindelijk maar eens door act1 te zijn, of ook niet. Dat zien we dan wel weer, maar ik heb er toch al wat uurtjes in versleten en het is wel fijn.

Ik denk nu eindelijk maar eens door act1 te zijn, of ook niet. Dat zien we dan wel weer, maar ik heb er toch al wat uurtjes in versleten en het is wel fijn.
Haha ik zit net met hetzelfde gevoel, denk ook dat ik in Act 2 zit, of niet. Ben 55u bezig
Ik ben net in de kerk waar je die Githyanki creche moet gaan bezoeken, is dat 2de act?

Haha ik zit net met hetzelfde gevoel, denk ook dat ik in Act 2 zit, of niet. Ben 55u bezig
Ik ben net in de kerk waar je die Githyanki creche moet gaan bezoeken, is dat 2de act?
Ik neem aan eens je de mountain pass moet oversteken of via de andere kant gaat je in act2 zit. Er komt dan ook een waarschuwing dat je nog quests kan afwerken.

net in de underdark, maar nog steeds geen gevoel van dat het eindelijk eens begonnen is?
wat is het verschil tussen act 1 en 2?
  • Act 1 – 20-25 hours. Your first 20 hours or so will focus on you dealing with the Illithoid tadpole in your head as you investigate Ketheric Thorm. You’ll also learn more about the Mind Flayers and their powerful psionic abilities. Think of it as an extended tutorial, an opening act that introduces the main characters you’ll be working with like Shadowheart and Gale at Druid’s Grove. Don’t hesitate to finish side quests. Later acts won’t be as forgiving.
  • Act 2 – 30-50 hours. This act kicks off once you cross the Mountain Pass or reach the Shadow-cursed lands via the Underdark. As you uncover the major threat of the game, you’ll need to find three Netherstones for a chance at success. The second act is the largest act in the game, with new locations and hours of cutscenes that will take a while to finish. This is also when you’ll get to explore Baldur’s Gate and sink dozens of hours into the middle act. Expect new characters with the potential to be interesting partners in this titular city. Act 2 also explores character arcs like that of Baldur’s Gate 3 Karlach.
  • Act 3 – 10-20 hours. The dramatic final act is pretty much a showdown between you and your Baldur’s Gate 3 companions against the game’s major antagonists. Brace yourself for some of the toughest BG3 combat sequences. You’ll also learn more about the Baldur’s Gate 3 Guardian. It’s shorter than Act 1 and will take a couple of hours if you aren’t distracted by side quests. But if you choose to work through optional content, it can take a while.

nee das nog altijd act 1, Act 2 begint als je de mountain pass oversteekd en naar de dark dinges zone gaat, ben de naam vergeten.
Je kan ook via de Underdark naar Act 2 gaan. Maar als je de mountain pass niet voorbij gaat en via de underdark naar act 2 gaat ga je wel dat deel van content missen

nee das nog altijd act 1, Act 2 begint als je de mountain pass oversteekd en naar de dark dinges zone gaat, ben de naam vergeten.
Je kan ook via de Underdark naar Act 2 gaan. Maar als je de mountain pass niet voorbij gaat en via de underdark naar act 2 gaat ga je wel dat deel van content missen
Ale dan. Wordt 150u ofzo voor mij, en nog geen second verveeld

• Act 1 – 20-25 hours. Your first 20 hours or so will focus on you dealing with the Illithoid tadpole in your head as you investigate Ketheric Thorm. You’ll also learn more about the Mind Flayers and their powerful psionic abilities. Think of it as an extended tutorial, an opening act that introduces the main characters you’ll be working with like Shadowheart and Gale at Druid’s Grove. Don’t hesitate to finish side quests. Later acts won’t be as forgiving.
  • Act 2 – 30-50 hours. This act kicks off once you cross the Mountain Pass or reach the Shadow-cursed lands via the Underdark. As you uncover the major threat of the game, you’ll need to find three Netherstones for a chance at success. The second act is the largest act in the game, with new locations and hours of cutscenes that will take a while to finish. This is also when you’ll get to explore Baldur’s Gate and sink dozens of hours into the middle act. Expect new characters with the potential to be interesting partners in this titular city. Act 2 also explores character arcs like that of Baldur’s Gate 3 Karlach.
  • Act 3 – 10-20 hours. The dramatic final act is pretty much a showdown between you and your Baldur’s Gate 3 companions against the game’s major antagonists. Brace yourself for some of the toughest BG3 combat sequences. You’ll also learn more about the Baldur’s Gate 3 Guardian. It’s shorter than Act 1 and will take a couple of hours if you aren’t distracted by side quests. But if you choose to work through optional content, it can take a while.
net in de underdark, maar nog steeds geen gevoel van dat het eindelijk eens begonnen is?
Weet niet goed waar deze info vandaan komt maar klopt toch niet. Act 1 en 3 zijn het langste, act 2 het kortst.

Act 2 vindt plaats in de Shadow-Cursed lands en is de meest lineaire act waarbij je vanaf het begin een duidelijk doel hebt. Act 1 en 3 zijn veel opener met meer nadruk op exploration en verschillende manieren om je doel te bereiken.

Waarom heb je het gevoel nog niet dat het spel nog niet is begonnen?
Act 1 is eigenlijk een beetje zoals The Fellowship of The Ring. Je hebt een idee van wat er aan de hand is, je hebt een doel voor ogen, maar je bent niet helemaal zeker hoe je er moet raken.

En ja, er zijn veel zijwegen op het pad die je kunt gaan verkennen. Maar dit hoeft helemaal niet. Je kan (denk ik, ik heb het nog niet geprobeerd) van het moment dat de intro gedaan is, naar Act 2 wandelen zonder je iets aan te trekken van de side quests. Al zijn die side quests allemaal wel leuk. Ik heb er nog geen ze eentje gehad die ik vervelend vond.

Terug
Bovenaan