Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

Maar dan moet je wel het juiste personage gebruiken wrs ? Misschien had ik toevallig geswitched
Nee, dan neemt hij die sleutels gewoon uit de pockets van je companion ( als hij mee is), alé denk ik toch, correct me if I'm wrong.
Dingen opzoeken is echt typisch Larian, sommige puzzels kan je gewoon bijna niet uit jezelf vinden.

Ik moet toch redelijk wat opzoeken online om oplossingen te vinden voor raadsels ..

Soms heb ik de handelingen ook nog niet door, ik heb bv in een cellar een rusty iron key gevonden en wou daarmee de deur openen die dichtbij was, die deur ging niet open en heb dan maar moeten lockpicken. Online vond ik dan dat die deur wel gewoon open zou moeten gaan met die gevonden key. Moet je dan echt naar die key in je inventory gaan om een actie daarmee uit te voeren of zou gewoon op die deur klikken moeten lukken ?
Zelfde ervaring hier.

Ja dan snap ik het toch niet hoor, was echt zeker dat ik die key had en toch ging die deur op geen enkele manier open. Nu ook met dat boek, ik wil die quest finishen maar duidelijk nog niet mogelijk :p

Ondertussen wel al 11u ver maar heb het gevoel dat ik echt nergens sta; zou ook graag level 4 zijn maar levelen duurt echt enorm lang .

Het enige nadeel aan het spel, ik ben bijna max level en heb nog belachelijk veel te doen
yeah, je bent vrij rap lvl 12 terwijl je niet eens dicht bij het einde zit, het probleem is dat vanaf lvl 12-15 de dnd rules blijkbaar ingewikkeld worden en de aanvallen veel krachtiger en sterker worden waardoor je bv met 1 spell een heel party kan killen.
Tis daarom dat het gestopt wordt op lvl 12.

yeah, je bent vrij rap lvl 12 terwijl je niet eens dicht bij het einde zit, het probleem is dat vanaf lvl 12-15 de dnd rules blijkbaar ingewikkeld worden en de aanvallen veel krachtiger en sterker worden waardoor je bv met 1 spell een heel party kan killen.
Tis daarom dat het gestopt wordt op lvl 12.
Yep, vanaf level 12 begin je godlike powers te krijgen en krijg je gigantische balancing issues. Bij de tabletop lossen ze dit op door God-like antagonisten op je los te laten maar is bijna altijd in een specifieke quest voor deze levels.

ik zit halverwege act 2 en tot nu toe een 10/10 game voor mij. nooit gedacht dat het mij zo zou boeien.

ik heb het helemaal niet voor tactische rpg's en verlies meestal heel snel de interesse. Maar bij deze zit ik gewoon elke dag te popelen om verder te kunnen doen.

Ik ben 15-16 u ver en level 4. Het begin vond ik vrij moeilijk gezien het mijn eerste crpg is maar ondertussen heeft de game ook mij te pakken gekregen. De uren vliegen voorbij en je voelt ook gewoon de gevolgen van je eigen keuzes. In vele andere games krijg je van die pseudochoices waarbij je dan ending 1, 2 of 3 krijgt maar hier lijkt het alsof ze live achter de schermen in realtime met je converseren. Geen idee hoe ze dit gedaan hebben maar het is echt ongelofelijk goed gemaakt.

Best of all, geen microtransactions en dergelijke. 60 EUR betaald maar hours/eur wordt dit één van de beste investeringen. Ik zit nu 15u ver maar heb het gevoel dat ik pas net begonnen ben en nog maar 2% vd game ken, toch is het genoeg om er al fun mee te hebben.

Bij mij ist uit, einde wel bijna volledig bugged, vond ik wel heel spijtig. Maar wat een spel, en vooral om te weten als ik het nog eens speel, ist een volledig ander spel

Blijkbaar is Dark Urge echt wel volledig anders.
En als ik het op YT ga zien (wat ik al heb gedaan) klopt dit, tis niet dat het een volledig andere game is maar toch serieuze verassende wendingen.

f* hell, er zijn heel wat fantasy series (zowel TV als boeken) die een puntje kunnen zuigen aan de storytelling van BG3.
Ik zit voorlopig rond het Moonrise gedeelte in Act 2 (na een 60 tal uur). Party is bijna level 8.

Zou mijn party wel eens willen changen want ik gebruik al dezelfde 4
Gale, Laezel, Shadowheart en mezelf (bard)
vanaf de start, alle companions die mogelijks in de party zouden kunnen belanden zijn allang dood of uit het camp verdwenen door mijn beslissingen :biglaugh:

f* hell, er zijn heel wat fantasy series (zowel TV als boeken) die een puntje kunnen zuigen aan de storytelling van BG3.
Ik zit voorlopig rond het Moonrise gedeelte in Act 2 (na een 60 tal uur). Party is bijna level 8.

Zou mijn party wel eens willen changen want ik gebruik al dezelfde 4
Gale, Laezel, Shadowheart en mezelf (bard)
vanaf de start, alle companions die mogelijks in de party zouden kunnen belanden zijn allang dood of uit het camp verdwenen door mijn beslissingen :biglaugh:
Ik heb er een mod opgemeten om geen party limit te hebben. Voelt een beetje als the fellowship nu. 🤣

Zelf in act 3 nu met allen bijna op lvl 12.

Terug
Bovenaan