Nee, nooit gespeeld en spreekt me ook niet aan.Klinkt niets voor jou. Iets van turn based gameplay dat je al met bekend bent?
Ik zoek momenteel iets nieuw en RE:Village vond ik ook een topper, dus kzal mij blijkbaar beter SH2 kopen ipv BG3.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, nooit gespeeld en spreekt me ook niet aan.Klinkt niets voor jou. Iets van turn based gameplay dat je al met bekend bent?
Heb je al CRPGs gespeeld en spreekt het concept je aan? BG3 is wel een van de meest toegankelijke CRPGs op de markt dus dat is wel behulpzaam voor nieuwkomers.Ik twijfel om deze te kopen, op Steam nu een iets lagere prijs. De recensies zijn uiteraard zeer goed, maar geen idee of het voor mij is. D&G ken ik totaal niet en ik speel ook liefst vanal "realistische" games. AC-reeks, RDR, Tomb Raider-reeks, ... Dat zijn mijn favorieten.
Valt dat wat te rijmen of moet ik er geen geld aan verspillen?
Nee, zou de eerste zijn, maar net omdat die toegankelijk is, twijfel ik er over. Mijn broer speel ook vooral RPG's (door hem ook aan de AC-reeks begonnen) en hij vindt het top. Maar dat ik geen B&G ken en die turn based combat mij ook niet meteen aanspreekt, twijfel ik gigantisch. Ik zou ook een character willen die er niet te onrealistisch uitziet. Man/vrouw maakt niet uit, maar als ik een mythisch beest word, dan is mijn interesse snel weg.Heb je al CRPGs gespeeld en spreekt het concept je aan? BG3 is wel een van de meest toegankelijke CRPGs op de markt dus dat is wel behulpzaam voor nieuwkomers.
Je kan een human kiezen en creëren zoals je zelf wil en ook je compagnions zien er redelijk 'normaal' uit.Nee, zou de eerste zijn, maar net omdat die toegankelijk is, twijfel ik er over. Mijn broer speel ook vooral RPG's (door hem ook aan de AC-reeks begonnen) en hij vindt het top. Maar dat ik geen B&G ken en die turn based combat mij ook niet meteen aanspreekt, twijfel ik gigantisch. Ik zou ook een character willen die er niet te onrealistisch uitziet. Man/vrouw maakt niet uit, maar als ik een mythisch beest word, dan is mijn interesse snel weg.
Kan je ook wat vrij rondlopen of is het lineair? Vrij rondlopen en ontdekken is in zo'n spel voor mij ook al de helft van de punten.Je kan een human kiezen en creëren zoals je zelf wil en ook je compagnions zien er redelijk 'normaal' uit.
B&G?Nee, zou de eerste zijn, maar net omdat die toegankelijk is, twijfel ik er over. Mijn broer speel ook vooral RPG's (door hem ook aan de AC-reeks begonnen) en hij vindt het top. Maar dat ik geen B&G ken en die turn based combat mij ook niet meteen aanspreekt, twijfel ik gigantisch. Ik zou ook een character willen die er niet te onrealistisch uitziet. Man/vrouw maakt niet uit, maar als ik een mythisch beest word, dan is mijn interesse snel weg.
Ik vermoed dat je D&D bedoelt?
Dat is ook absoluut niet nodig. Je kan perfect als een "gewone" mens spelen, maar het is en blijft natuurlijk wel een fantasy setting vol magie waar je ook elfen, vampiers en andere vreemde wezens tegenkomt.D&D idd, ik zit hier te veel denk ik.B&G?Ik vermoed dat je D&D bedoelt?
Dat is ook absoluut niet nodig. Je kan perfect als een "gewone" mens spelen, maar het is en blijft natuurlijk wel een fantasy setting vol magie waar je ook elfen, vampiers en andere vreemde wezens tegenkomt.
Tenzij je daar echt een aversie voor hebt, zou ik me daar niet door laten tegenhouden, want het spel is zo sterk ... De combat mechanics zijn wennen, en zeker de eerste uren pittig omdat je nog maar weinig mogelijkheden hebt. Het duurt wel even vooraleer dat echt op gang komt zo.
Je kan voor 14 euro ook altijd Divinity: Original Sin 2 oppikken van dezelfde makers. De combat, de muziek en de verhaallijnen van enkele personages (Fane, Lohse) zijn imo nog altijd beter dan BG3. BG3 is vooral veel uitgebreider, rijker, dieper en mooier. En op sommige vlakken ook toegankelijker.
Maar als Original Sin 2 niets voor jou is, dan gaat BG3 ook niets voor jou zijn en omgekeerd. Beide zijn in elk geval twee van de allerbeste spellen van de afgelopen 1 jaar.
Edit: BG3 is helemaal niet lineair, integendeel. Je hebt waanzinnig veel keuzes, en het verhaal past zich (soms fundamenteel) aan aan je keuzes.

Yep, Ik vind D:OS2 ook de betere game, daar zitten een paar storylines bij : chefskiss. De meer streamlined storytelling maakt het in mijn ogen zelfs behapbaarder voor beginners. Ik kan me goed inbeelden dat de eindeloze keuzes van BG3 overweldigend kunnen zijn.B&G?Ik vermoed dat je D&D bedoelt?
Dat is ook absoluut niet nodig. Je kan perfect als een "gewone" mens spelen, maar het is en blijft natuurlijk wel een fantasy setting vol magie waar je ook elfen, vampiers en andere vreemde wezens tegenkomt.
Tenzij je daar echt een aversie voor hebt, zou ik me daar niet door laten tegenhouden, want het spel is zo sterk ... De combat mechanics zijn wennen, en zeker de eerste uren pittig omdat je nog maar weinig mogelijkheden hebt. Het duurt wel even vooraleer dat echt op gang komt zo.
Je kan voor 14 euro ook altijd Divinity: Original Sin 2 oppikken van dezelfde makers. De combat, de muziek en de verhaallijnen van enkele personages (Fane, Lohse) zijn imo nog altijd beter dan BG3. BG3 is vooral veel uitgebreider, rijker, dieper en mooier. En op sommige vlakken ook toegankelijker.
Maar als Original Sin 2 niets voor jou is, dan gaat BG3 ook niets voor jou zijn en omgekeerd. Beide zijn in elk geval twee van de allerbeste spellen van de afgelopen 1 jaar.
Edit: BG3 is helemaal niet lineair, integendeel. Je hebt waanzinnig veel keuzes, en het verhaal past zich (soms fundamenteel) aan aan je keuzes.

Zeker en vast, is zelfs aangeradenKan je ook wat vrij rondlopen of is het lineair? Vrij rondlopen en ontdekken is in zo'n spel voor mij ook al de helft van de punten.
dat is echt iets wat je zelf gaat moeten proberen hoor. Ik heb het spel ongeveer 40u gespeeld en dan ben ik ermee gestopt. De voornaamste reden is wel omdat het te open is voor mij, een te grote wereld waarin je kan blijven rondtrekken. Ik ben meer fan van liniaire of semi-open wereld.Ik twijfel zelf ook al een tijdje of ik Baldur’s Gate 3 moet gaan spelen en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik speel zelf regelmatig RPG’s en MMORPG’s, dus fantasywerelden, lore en character progression spreken me absoluut aan. Wat dat betreft ziet BG3 er top uit.
Waar ik vooral over twijfel is het D&D-gedeelte: het turn-based combat systeem en het gebruik van dobbelstenen (?). Ik ben bang dat dit de flow een beetje uit de game haalt of dat het te “statistisch” aanvoelt in plaats van meeslepend.
Voor de mensen die het gespeeld hebben, zouden jullie BG3 aanraden aan iemand die wél van RPG’s houdt, maar geen hardcore D&D-speler is?
(Heb ook wel wat gameplay gezien maar blijf met de zelfde “twijfels” zitten)
Je kan natuurlijk save scummen, maar ja, dan verlies je nog meer vaart... Heb dat ook wel gedaan en dan had je soms dat gevechten waar je daarvoor verloor, ineens enkel goede rolls had en met redelijk gemak kon winnen. Dus in mijn geval was het toch heel hard gebaseerd op geluk. Toegegeven, ik ken niets van D&D, dus dat gaat zekers ook een rol gespeeld hebbenFailed rolls liggen toch redelijk hoog, zelfs bij lage getallen en zelfs met reroll.
Ook in gevechten is het aantal misses indrukwekkend hoog, gelukkig langs beide kanten, maar zo duren gevechten wel extreem lang. Laatste gevecht voor IRL slapen gaan, hebben we zelfs gewoon uit frustratie gestopt omdat iedereen bleef missen. Het is sowieso al raar als uw karakter vlak naast de vijand staat en toch mist (maar natuurlijk eigen aan het type game), maar als uw vier karakters missen en daarna al de vijanden u missen dan is er toch iets ... eugh ... mis.

Goh, ja en nee uiteindelijk.Blijkbaar wel zonder Larian, wel raar…
Er zijn een aantal main endings, sure, maar ook genoeg andere mogelijkheden in het spel dus ze gaan al een keuze op voorhand moeten maken. En met zoveel keuzes in het spel is het raar dat ze op "het einde" en "het verhaal" verderbouwen.The Baldur’s Gate TV series will be a continuation to the games, telling a story that takes place immediately after the events of Baldur’s Gate 3, as the characters — old and new — are dealing with the ramifications of the events in the third game.