Karton
Well-known member
Ik lees zowel hier als op reddit steeds meer posts en comments die gewoon copy-paste zijn van chatgpt of een andere LLM. Het zorgt er voor dat ik steeds minder tijd doorbreng op fora omdat ik geen zin heb om steeds gewoon gegenereerde AI teksten te lezen ipv authentieke user comments. Ik kom naar forums om te interageren met andere gebruikers en niet om AI gegenereerde comments te lezen. Als je een beetje weet hoe zo'n copy paste tekst er uitziet springt er dat meteen uit.
Op dit forum is dit nu bv een voorbeeld van vandaag die voor mij ook de finale druppel was om een AI ban suggestie hier voor te stellen: https://www.beyondgaming.be/threads/kleine-beursfeiten.459/page-1499#post-1550924
Als voorbeeld van een (vrij niche) subreddit die ook recent een ban op AI tekstpost heeft ingevoerd:
Verder wou ik ook graag meegeven dat indien geen zo'n regel wordt ingevoerd, de feiten het forum uiteindelijk zelf zullen inhalen en er steeds meer AI gegenereerde comments zullen gepost worden. Je ziet dit op reddit al dat er steeds meer AI gegenereerde posts en comments zijn en dit zal bij niet aangepaste regelgeving enkel nog meer worden.
Op dit forum is dit nu bv een voorbeeld van vandaag die voor mij ook de finale druppel was om een AI ban suggestie hier voor te stellen: https://www.beyondgaming.be/threads/kleine-beursfeiten.459/page-1499#post-1550924
Als voorbeeld van een (vrij niche) subreddit die ook recent een ban op AI tekstpost heeft ingevoerd:
Verder wou ik ook graag meegeven dat indien geen zo'n regel wordt ingevoerd, de feiten het forum uiteindelijk zelf zullen inhalen en er steeds meer AI gegenereerde comments zullen gepost worden. Je ziet dit op reddit al dat er steeds meer AI gegenereerde posts en comments zijn en dit zal bij niet aangepaste regelgeving enkel nog meer worden.
Het probleem is dat die bijdragen niet nutteloos zijn, maar maten we het “uitgebreid” noemen.
En dan mag je nog heel die post gaan controleren op eventuele feitelijke whoopsies, want je weet niet of de copy-paster dat gedaan heeft.