Bandronde

Stevie Ray Vaughan, absolute gitaargod die veel te weinig airtime krijgt op vlaamse zenders.

Hij speelde op heel dikke snaren. (0.13mm)
Kerel kampte met zware drugsverslaving en net toen hij dit wat overwonnen had is hij te vroeg gestorven in een helicopter accident. Normaal had Eric Clapton meegevlogen, maar die was te laat en SRV heeft zijn plaats ingenomen.

Arghoslent

Controversiële melodieuze death metalband die dergelijke historische thema's zoals racisme en slavernij niet schuwen in hun teksten. Stonden ook op men AOTW shortlist.

Uniforms evolve but their spirit unchanged.

Tangerine Dream

Een band met een enorm oeuvre die ik dit jaar pas heb leren kennen. Psychedelisch, krautrock enz. in het begin naar meer elektronische, 'kosmische' muziek, ambient en daarna nog meer evolutie.

Hieronder Cinnamon Road: een nummer van het album Hyperborea uit 1983. Meer toegankelijk werk, meer synths en meer melodieus ook.

Malignant Altar

Amerikaanse death metal, pas hun eerste full lenght gereleased (10 dec) en hoort voor mij al op mijn eindejaarslijstje

Malignant Altar

Amerikaanse death metal, pas hun eerste full lenght gereleased (10 dec) en hoort voor mij al op mijn eindejaarslijstje

Rancid, is en blijft 1 van mijn favo puber-punk-bands, 1 van de OGs van de bay area punk revival, en degenen die toch "iets" betere en complexere muziek kunnen brengen, met een meesterlijke Matt Freeman die walking blues lines aan een punk tempo speelt op bas :love:

Onra. Mijn AOTW-revelatie! Met dank aan @shiftyke voor de suggestie.

Ge blijft dat zeggen, maar ik was toch echt eerst met Onra. Ik heb het zonet zelfs speciaals opgezocht om zeker te zijn :unsure:.

Het jammere aan dit spelletje (in al haar vormen) is dat nooit alle letters aan bod komen.

Maar goed. Every time I die.

Halestorm

Met Lzzy Hale als frontvrouw, de meeste getalenteerde hedendaagse rockchick
:love:

lzzy-hale.jpg

Madeleine Peyroux
Amerikaanse jazz-zangeres die ik pas dit jaar heb ontdekt. Is blijkbaar iemand die af en toe uit de schijnwerpers verdwijnt. Na haar succesvolle eerste cd keerde ze bijv. even terug naar het leven van een straatmuzikant.

Terug
Bovenaan