Bandronde

pete rock & cl smooth; gouden hiphopduo uit de 90s, het hitje T.R.OY. draait iedereen grijs maar de tweede langspeler is eigenlijk nog sterker dan het debuut

Estraden

Stukje Zweedse pop. Eerst hadden ze Estrad als naam maar wegens een geschil over de naam heten ze nu dus Estraden.

Neil Young

Nog een muzikale held van me. Al sinds half jaren '60 bezig en blijft platen uitbrengen. De ene natuurlijk beter als de andere.
Laatste is Barn (zijn 41ste, dacht ik) met Crazy Horse is deze maand uitgebracht. Hieronder een live nummer uit zijn bluesy periode eind jaren '80 met backing band The Bluenotes. Een parel pas uitgebracht op het archiefalbum Bluenote Café in 2015.

En hieronder datzelfde nummer live gebracht 5 jaar eerder in 1983 met zijn rockabilly backing band The Shocking Pinks.

Zijn platen in de jaren '80 worden meestal niet zo goed onthaald en tot het mindere werk gerekend. Maar de archiefalbums (Bluenote Café en A Treasure bvb.) klinken mij toch zeer goed.

Laatst bewerkt:
Garmenhord. Band bestaat niet meer, maar uw dienaar staat daar ergens tussen te koekeloeren op wat een van hun laatste concerten moet geweest zijn. Brok jeugdnostalgie.

Deep Purple. Uitleg is overbodig vermoed ik?
Levenslange helden van mijn vader, en ik vind ze ook leuk. :cool:

De E van Echobelly
Een groep uit het begin van de jaren '90 die wel eens als een kruising tussen The Smiths en Blondie wordt omschreven.
Ik heb echt een zwak voor dit soort muziek, en dit soort zangeressen

Trouble, mijn meest geliefde band in stoner & doom. :bow:
Helaas is hun vocalist afgelopen zomer overleden aan Corona... Had ze graag eens live gezien... :(
Hun muziek klinkt als een mix van NWOBHM, thrash en uiteraard doom. Eerste twee albums klinken echt meer als doom. Daarna begon het "geëxperimenteer". Moeilijk voor mij om een favoriet album te kiezen.
Mijn favorieten (al is het moeilijk daar een selectie in te maken):

Laatst bewerkt door een moderator:
Evil Superstars

Heerlijke Belgische rockband bekend van hun werk in de jaren '90 met o.m. Mauro Pawlowski en Tim Vanhamel respectievelijk bekend van dEUS en Millionaire. En ik zou hier een van hun bekendere nummers kunnen posten als It's A Sad Sad Planet, Satan Is In Your Ass... Maar dat ga ik niet doen. In plaats daarvan nog eens hun live optreden, hun 'Cosmic Synth Set', in de AB van 2013 voor 'An evening with Laika' van Klara.
Dit was toen pas de tweede keer dat ze een reünie deden sinds ze er in 1998 mee ophielden. Hun eerste reünie was in 2004. Ook toen geen setlist van bekende hits maar toen brachten ze live gewoon integraal Dopesmoker van Sleep :biglaugh: .

Voor de S deze keer de Silversun Pickups, een band die duidelijk geïnspireerd is op The Smashing Pumpkins.

En er is meer dan alleen maar 'Lazy Eye', een nummer dat ik de voorbije jaren vaak instuurde als onderdeel van mijn tijdloze top 3

Terug
Bovenaan