Bandronde

Nocturnus
Death metal band uit Florida, rond zanger/drummer Mike Browning (ooit nog bij Morbid Angel) en gitarist Mike Davis.
Viel destijds op door het gebruik van keyboards in death metal en de op science fiction gebaseerde songteksten.

Tortoise

Een band actief sinds 1990. Instrumentale muziek. Eigenlijk moderne 'fusion' waarbij verschillende stijlen worden geïntegreerd als electronica, jazz, rock... Ik heb nog geen slecht album van hun geluisterd. Het laatste vind ik iets minder t.o.v. hun vorig werk maar toch. Ondanks die muzikale smeltkroes is er toch iets aan hun muziek dat het echt onmiskenbaar Tortoise maakt. En is er ook een duidelijke evolutie merkbaar in hun albums.
Onderstaand het nummer Djed uit hun tweede album Millions Nog Living Will Never Die, tevens mijn favoriet album van hun.

Etienne de Crecy, meester van de French House

bracht ook, samen met (de betreurde) Philippe Zdar van oa Cassius, het baanbrekend album Pansoul uit onder de naam Motorbass.
Daar staat onder meer dit geweldig nummer op

Tito en Tarantula, vooral gekend door de film From Dusk Till Dawn, waarbij hun song After Dark speelde tijden Salma Hayeks exotische dans. Het werd later ook de theme song van de From Dusk Till Dawn: The Series

Zoveel opties met een C... Moeilijke keuze. Dan toch maar voor de jaren '80 gaan waar The Cars hun grootste hit scoren met Drive:

Terug
Bovenaan