Bandronde

Alan Parsons Project

Een zeer gekke 'band', eigenlijk een project van Alan Parsons. De man heeft aan heel wat belangrijke muziekprojecten meegewerkt (onder andere "Dark Side of The Moon", "Year Of The Cat", "Abbey Road".

Het "Make me smile" van Steve Harley zou zonder Alan Parsons een traag en eigenlijk vrij klef bluesnummer geweest zijn..

Maar dus Alan Parsons Project. Twee gekende nummers

Grauzone

Om één of andere reden werd dit nummer hier vroeger op fuiven altijd helemaal op het einde gedraaid; als de lichten al aan waren, de geur van verschraald bier in de zaal hing, en er enkel nog een paar alcoholzombies op de dansvloer stonden...

Grauzone

Om één of andere reden werd dit nummer hier vroeger op fuiven altijd helemaal op het einde gedraaid; als de lichten al aan waren, de geur van verschraald bier in de zaal hing, en er enkel nog een paar alcoholzombies op de dansvloer stonden...

Terwijl dat gewoon veel vroeger moest gespeeld worden natuurlijk 🥳

Emilíana Torrini

In 2000, Torrini’s boyfriend died, and she was mugged in broad daylight on a busy London street. For two years, she stopped making music. Then the director Peter Jackson, who had been given a copy of “Love in the Time of Science,” invited her to sing “Gollum’s Song”—a gothic bit of pap that Torrini’s strong, glassy upper register almost saves—on the soundtrack of “Lord of the Rings: The Two Towers.”

The experience inspired Torrini to begin work on a new album.

Emilíana Torrini

In 2000, Torrini’s boyfriend died, and she was mugged in broad daylight on a busy London street. For two years, she stopped making music. Then the director Peter Jackson, who had been given a copy of “Love in the Time of Science,” invited her to sing “Gollum’s Song”—a gothic bit of pap that Torrini’s strong, glassy upper register almost saves—on the soundtrack of “Lord of the Rings: The Two Towers.”

The experience inspired Torrini to begin work on a new album.

Ik ga eens de moeite moeten doen om al uw posts uit deze thread in een playlist te zwieren. De helft ervan ken ik niet, maar de helft daarvan spreken mij enorm aan :love:

Conflict

Nog eens een stevige portie punk uit de oude doos. Ik heb deze altijd wel heel muzikaal gevonden (maar kja, ik luisterde toen verder naar dingen als cr@ss)
Ik vraag me af waar al die LP's liggen...

Los Niños Del Parque

Zeer invloedrijk Duits project (dit is van echt begin jaren '80). Volgens wikipedia undergroundmuziek. Dit dateert dus van dezelfde periode als het begin van The Neon Judgement.

Dit speelden ze dus op de plekken waar ik vroeger kwam 😍 .

electronic swing orchestra

Berlin's answer to Parov Stelar is a contagious flirt between swinging grooves and irresistable club beats. A marauding gang of electro swing artists, caught up in a parallel future, where life is dominated by steam-driven contraptions

Tamino

Belgisch, en steengoed.

Ik wacht eigenlijk wel op nieuw werk van hem ...

Zo, weer een aparte letter voor de volgende: de O

Terug
Bovenaan