Basketbal

Tsjah. Het zal volgend jaar 20 jaar geleden zijn dat nog eens een andere ploeg dan Oostende of Charleroi de titel heeft gepakt. Niet bevorderlijk voor de aantrekkelijkheid van de competitie of voor de sport in het algemeen, denk ik.
En los van welke ploeg je fan bent, welke supporter hecht er nog veel waarde aan een twaalfde titel op rij? Daar kan je toch weinig voldoening uit halen denk ik? Elke dag frietjes steekt ook tegen.

Na een perfect rapport in de groepsfase (108-59 vs Israël, 84-41 vs Tsjechië en 72-64 vs Italië) hakken onze Belgian Cats nu ook titelverdediger Servië in de pan in de kwartfinale van het EK Basketbal met maar liefst 93-53. Bij het halen van de halve finale krijgen ze ook een rechtstreeks ticket voor het kwalificatietoernooi voor de Olympische Spelen. Maar daar stopt de ambitie niet want na twee bronzen medailles willen ze graag de finale (en liefst ook goud) halen.

Zaterdag wordt de halve finale gespeeld tegen de winnaar van Frankrijk - Montenegro.

Wat een ab-so-lu-te thriller in deze finale avant-la-lettre. Maar zó veel karakter getoond op de moeilijke momenten om de overwinning over de streep te trekken. Afspraak met de geschiedenis morgenavond om 20u.

Ik volg het wel gergeld maar ben geen kenner. Wat is de verhouding van bvb Spanje tegenover Frankrijk? Gelijkwaardig of is de Franse ploeg toch merkelijk beter dan de Spaanse? Maw Spanje zou te kloppen moeten zijn in de finale? Of gaat het gelijkopgaand zijn?

Voor zover ik begrijp is Spanje wel een ploeg met veel ervaring die er altijd staat. Maar als de Cats hun beste niveau blijven halen, zeker te kloppen.

Trainer maakt imo toch ook wel echt veel verschil in deze, ploeg is uiteraard al wel jaren goed maar toch staat er dit tornooi een ploeg op het veld die anders speelt nog nu imo, stuk volwassener nog. Trainer bleef ook ijzig kalm langs de zijlijn. Good job Rachid Meziane :) .

Op naar de scalp van Spanje nu :). Zal volgens mij weer wel een nagelbijter worden maar absoluut kans op winst.

Op naar de scalp van Spanje nu :). Zal volgens mij weer wel een nagelbijter worden maar absoluut kans op winst.
Pascal Meurs
"Als er één ploeg is die dit België kan kloppen, dan is het Spanje", waarschuwt hij de Cats.

Ah ja, want het is de finale. Een andere ploeg die België nu nog klopt zou een mirakel zijn! :laugh:

Ik schat de kansen op 50/50. De vorm van de dag en de frisheid zal bepalend zijn.
(Naar mijn lening heeft Spanje een veel grotere kern om te roteren zonder in te boeten op kwaliteit en zijn ze dus iets frisser, België heeft echter wel de beste eerste ploeg)

Spijtig dat de Cats net vandaag hun slechtste wedstrijd van het toernooi spelen. Het spel loopt trager en veel foute passes, de zware match van gisteren tegen Frankrijk laat duidelijk nog zijn sporen na.

Al hebben we, net als gisteren, toch écht de scheidsrechters niet mee.

JAAAAAAAA, KAMPIOENEEEEEEEUH 🥳 🥳

Wat een campagne, wat een wedstrijd, wat een strijd. Ook al liep het niet, ze hebben nooit opgegeven. Op zo'n momenten staat Meesseman àltijd op en toont ze nog maar eens waarom ze de beste van de wereld is.

Voor de afwisseling geen kanonstart van de Belgen maar met de eindmeet in zicht er op en erover!:clap:
Toch wel verdiend over het hele toernooi bekeken, vandaag was het wel echt op karakter en mentale weerbaarheid, maar kampioen is kampioen.

Terug
Bovenaan