Basketbal

Was dat eigenlijk logisch dat Van Loo haar laatste vrije worp expres miste op het einde?

Want als die erin ging stonden ze 3 punten voor en moesten de Spaanse al een driepunter scoren in 0,6 seconden om maar gelijk te komen.
Dat was idd logisch om te doen met nog 0.6 te gaan.

En als Spanje na die 2de vrijworp die zou worden gescoord nog een time-out kon nemen (weet niet of ze nog één hadden?) kunnen ze aan de middenlijn starten. Dan nog is 0.6s om te scoren niet veel, maar je hebt alvast meer kans dan na de rebound van die gemiste 2de vrijworp. De klok start ook pas bij een inworp wanneer de bal onder controle is, als je dan dus wat geluk hebt en iemand goed bereikt kan die nog wel scoren.
Geen time outs meer en dus ook geen mogelijkheid meer om in aanvallend vak in te geven (niet middellijn)

Toch eigenlijk redelijk straf dat de Cats dat gisteren nog gewonnen hebben.

Ik weet dat in basketbal alles kan, maar gisteren had ik dat gevoel toch echt niet meer na die kloof van Spanje in Q4. Cats toch bijlange na niet hun beste niveau gehaald en Spanje was in mijn ogen 3/4 van de partij duidelijk de betere.

Ik moet nu wel zeggen dat bij het herbekijken van de statistieken die precies toch vrij in evenwicht liggen. Dat idee had ik toch bijlange na niet live.

Ze hebben enkele andere EK- speelsters wel in hun roster opgenomen dus het is geen 'revanche' ofzo. Gewoon een kwestie van keuzes maken. Ze hadden het haar wel mogen melden voor ze haar vlucht nam natuurlijk 🙄

De Valkyries zitten gewoon in een winning mood en die nieuwe gezichten doen het goed dus ergens viel dit gewoon te verwachten. In de NBA en WNBA ben je ook enkel maar een contract met cijfers ('inwisselbaar papier') en geen mens om rekening mee te houden...

En ik dacht dat de vroege vlucht van JVL en Allemand meer te maken had met hun visum dan met hun wedstrijden? Maar daarover kan ik verkeerd zijn...

Echt populair maken ze er zich toch niet mee.
Als expansion team hebben ze zich meteen opgeworpen tot één van de populairste franchises in de WNBA en iedereen spreekt vol lof over het Ballhalla... Denk dat ze daar bij de Valkyries niet wakker liggen van een Belgische reservespeelster die in hun ogen sowieso eerst haar team 'in de steek liet' voor een EK. Zowel JVL als Allemand hadden trouwens vooraf aangegeven dat ze risico's namen door deel te nemen aan het EK. In Amerika telt enkel Amerika spijtig genoeg...

En ik dacht dat de vroege vlucht van JVL en Allemand meer te maken had met hun visum dan met hun wedstrijden? Maar daarover kan ik verkeerd zijn...

Ik dacht gelezen te hebben dat dat kwam omdat als JVL nog een match miste, ze volgend seizoen als een rookie betaald zou worden ofzo iets? Was iets met haar verloning alleszins.

Ik dacht gelezen te hebben dat dat kwam omdat als JVL nog een match miste, ze volgend seizoen als een rookie betaald zou worden ofzo iets? Was iets met haar verloning alleszins.
Jup, je hebt gelijk. Uit HBVL: "Na het EK keer ik alleszins zo snel mogelijk terug naar Amerika. Als ik langer dan 21 dagen uit dat land ben, zak ik volgend seizoen in de WNBA terug naar een minimumloon. Dus pak ik al om 6.30 uur vanuit Athene een vliegtuig naar de States."

Het is nu ook niet dat haar cijfers indrukwekkend waren in de WNBA, maar ze konden het wel op voorhand zeggen.

Echt populair maken ze er zich toch niet mee.
Wat zullen die Amerikanen daar nu wakker van liggen? Daar is het al serieuze minpunten dat je u team links laat liggen voor een tornooi. Valkyries doen het ook goed en hebben haar niet nodig.

Timing is wel hard maar ze hebben 3 spelers ineens gewaived, die hebben ergens een beslissing genomen in de bestuurskamer.

Wat zullen die Amerikanen daar nu wakker van liggen? Daar is het al serieuze minpunten dat je u team links laat liggen voor een tornooi. Valkyries doen het ook goed en hebben haar niet nodig.

Timing is wel hard maar ze hebben 3 spelers ineens gewaived, die hebben ergens een beslissing genomen in de bestuurskamer.
Tja, waarom haal je dan Europese spelers? Dus de voorwaarde om daar te kunnen spelen is je nationale ploeg laten vallen. De lonen bij de Europese topclubs zijn ook gewoon hoger dan daar. Ga dan lekker Euroleague spelen zou ik denken. Ik snap de American Dream voor basketballers maar als ze daar zo met spelers omgaan...

Dat is gelijk voetbalclubs die klagen dat hun Afrikaanse spelers in januari naar de Afrika Cup moeten. Je weet dat op voorhand als je die aantrekt.

Denk dat ze daar bij de Valkyries niet wakker liggen van een Belgische reservespeelster
Iemand die in 9 matchen een gemiddelde speeltijd heeft van 20 minuten, en 2 keer bij de starting 5 zit, is geen reservespeelster?

Beetje vreemd

Laatst bewerkt:
Dit systeem is toch super gangbaar in alle sporten in de US? De timing is natuurlijk ongelukkig maar andere ploegen hebben nu de kans om haar op te pikken dus kans is groot dat ze deze week naar een andere ploeg kan.

Dit systeem is toch super gangbaar in alle sporten in de US? De timing is natuurlijk ongelukkig maar andere ploegen hebben nu de kans om haar op te pikken dus kans is groot dat ze deze week naar een andere ploeg kan.
Klopt

Fel gezellig is dat toch niet. Dan zijt ge toch echt gewoon een 'object'.

Dan zijt ge toch echt gewoon een 'object'.

Jup, ik blijf dat als Europeaan enorm vreemd vinden in 'the land of the free'. Maar het is nu eenmaal de realiteit en niemand in Amerika lijkt dat systeem in twijfel te trekken. Kijk recent nog naar het geval rond de draft van Ace Bailey die 'niet gelukkig genoeg reageerde' dat hij gedraft werd. En de NBA is een 'player driven league' tot je Luka Doncic heet en zonder enige waarschuwing of overleg naar de Lakers wordt gestuurd... Voorbeelden genoeg. Gisteren nog werd bij de Dallas Wings NaLyssa Smith getraded naar de Aces zonder enige waarschuwing terwijl ze een koppel vormt met Wings' 'sterspeelster' Dijonai Carrington. Kan allemaal... Zoals ik al zei: je bent daar enkel een stukje papier met cijfertjes op...

Terug
Bovenaan