Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moeilijk hoor, maar ik moet hier toch ook voor Bob gaan.

Bob Dylan - Masters Of War - 10
Velvet Underground - Venus In Furs - 14

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 1
The Band - The Unfaithful Servant - 0
Beiden verdienen wel een round of 16 voor mij, geen finale. Verrassend close voor mij want beide hebben hun charme. Die psychedelica is echt cool, zeker de zang, het gitaarwerk en het drumwerk mogen er echt zijn en geven de doorslag voor mij. Maar ook die melancholie in de Americana van The Band is ook oprecht mooi en mag zeker gehoord worden.

Dit is een stem voor Jefferson Airplane, niet tegen The Band dus ook geen probleem als Jefferson Airplane er alsnog uitligt.

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 2

Jeff z'n vliegtuig heeft een paar leuke hooks maar 't is geen wereldschokkende song. Na een dag houthakken in de Canadese bossen terugkomen naar mijn blokhut om een fles whisky soldaat te maken terwijl de gutwrenching countryfolkrock van The Band op de stereo staat is ver van mijn bed + al hun liedjes lijken te veel op elkaar. Lang geleden in een eBay-score zat dit bruine album in het lot, één keer opgezet en toen verdween het in de kast.

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 3

Deze was moeilijk kiezen. Ben fan van beide. Heb ook beide albums effectief op LP. Maar ze liggen ver uiteen qua sound.

Ik ga ook voor Jefferson Airplane, gezien de muziek hier er wat meer uitspringt. Is een mooie opener van het album. Nochtans zijn de grote kleppers Don't You Want Somebody to Love en Pink Rabbits.

Verder niets tegen The Band. Dit is lang geleden een AOTW geweest voor de mensen die zich dat nog herinneren. Een echte klassieker, maar Unfaithful Servant hoor ik liever in combinatie met de rest van dat album. Kwestie van me ten volle te kunnen onderdompelen in de sfeer van whiskey achterover kappen in mijn Canadese blokhut na een dag hard houthakken.

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 5

The Unfaithful Servant vind ik gewoon ... saai? Kan ook liggen aan het feit dat ik te weinig geslapen heb, en dat ik wat energie nodig heb om deftig wakker te komen. She Has Funny Cars komt dan toch heel wat beter binnen.

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 6

Ik volg @Sir.Killalot wel dat The Unfaithful Servant saaier is ten opzichte van She Has Funky Cars.

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 7

The Unfaithful Servant vind ik gewoon ... saai?

Ja!

You're mind is guaranteed, all you'll ever need!

Laatst bewerkt:
Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 9
The Band - The Unfaithful Servant - 1

Ik vind het niet bepaald Jefferson Airplane's beste nummer en stem niet met volle overtuiging, maar moet toegeven dat ik nooit echt een klik heb gevoeld met The Band. Slechte muziek? Nope, but doesn't push my buttons...

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 10

Geen van beide nummers deed me veel om eerlijk te zijn.

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 11

Jefferson Airplane is weer een band die ook op mijn lijstje stond. Dit is een album dat mij heel bekend is en één van mijn all-time favorites, dus het heeft sowieso een streepje voor. Zelf had ik voor Today of White Rabbit gekozen, maar omdat She Has Funny Cars de opener is, heeft het al heel vaak in mijn hoofd gezeten. (Ja, voor mijn hoofd is dat blijkbaar logisch. :unsure: ) Het is erg catchy en heeft makkelijke lyrics.
The Band was muzikaal mij niet bekend. Een beetje Americana kan ik wel smaken, maar dit vind ik te zeurderig en er zit te weinig in wat mij betreft.

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 12

Eén van de klassiekers van de sixties, Surrealistic Pillow all killer no filler. En Grace Slick mocht er ook best zijn in de jaren 60! :unsure:

Jefferson Airplane - She Has Funny Cars - 12
The Band - The Unfaithful Servant - 2

Ik vond het getokkel van The Band op het einde van dat nummer nog best wel leuk.
Sympathiestem.

The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss - 0
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 1

Middelmatig nummer van The Shangri-La's (Walking In The Sand hoor ik liever, ontdekt in een Aerosmith cover), had er graag Satisfaction uitgeknikkerd wegens beu gehoord maar 't is gewoon beter.

The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss - 0
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 3

Give Him A Great Big Kiss voelt heel 60's, terwijl Satisfaction tijdloos is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan