Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss - 10
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 8

Komop stones nu terug de bal aan het rollen

The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss - 11
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 10

Beide goede nummers. I Can't Get No... is weliswaar een overbekend nummer, maar wel gewoon goed. Give Him A Great Big Kiss kende ik niet; het klinkt heel fris op deze (zoveelste!) zonnige dag. Ik vind het nog niet zo simpel omdat ik meestal geneigd ben op de underdog te stemmen, maar ik kan ook niet zeggen dat ondanks het leuk is, ik het uit mezelf zou opleggen, dus ik ga toch voor The Stones.

Laatst bewerkt:
The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss - 12
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 11

Als ik probeer te negeren dat ik het al honderd miljoen keer gehoord heb is het toch een verdomd catchy nummer.

1000033791.jpg

The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss - 11
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 12

I Can't Get No Satisfaction from Give Him A Great Big kiss.

Het zijn toch vaak verrassende duels moet ik zeggen en ook een pluspunt aan dit soort battles: je leert weer nieuwe muziek kennen.

The Shangri-Las - Give Him A Great Big Kiss - 12
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction - 12

Shangri :love:

Sonny & Cher - I Got You Babe - 0
King Crimson - 21st Century Schizoid Man -1

Ik vind oprecht dat het slechtste nummer van alle 64 "I Got You Babe" is. Ja zelfs Bob Dylan had hier tegen een stem van mij gekregen. Dat nummer is zo overdreven melig en romantisch dat ik er ook gewoon niks van geloof en dan heb je nog dat zagerig refrein.

Dan liever het bombast, de grandeur en de progrock van King Crimson dat van mij een pak verder mag geraken.

Laatst bewerkt:
King Crimson - 21st Century Schizoid Man -2

Nooit echt into King Crimson geweest, volgens mij het populairste album van /r/vinyl om één of de andere reden. Mijn stem krijgt hij door de heerlijke Kanye West sample. Het zeemzoete I Got You Babe is best iconisch maar het doet me weinig.

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 4

I Got You Babe heeft mij nooit veel gedaan. Zou het nooit uit mezelf opleggen. King Crimson daarentegen!

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 5

Ook absoluut een no brainer hier. King Crimson is ook gewoon mijn ding qua muziek (ondanks ik er nog nooit een heel album van gehoord heb :unsure: ). Fallen Angel is mijn meestgedraaide nummer.
Misschien was een iets minder "bekend" nummer ook geen slecht idee geweest.
Toch wel heel straf dat dit nog uit de sixties komt, dat wist ik zelfs niet eigenlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan