Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sonny & Cher - I Got You Babe - 0
King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 6

Zeer gemakkelijk deze. Ik ben eigenlijk niet super bekend met King Crimson, het is een naam die ik al veel gehoord heb, maar nooit echt de moeite genomen om het eens te beluisteren. Misschien toch eens verandering in brengen :unsure:

Sonny & Cher - I Got You Babe - 0
King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 9

Voor mij zou dit een contender zijn voor beste nummer ooit, al zet ik King Crimson al lang niet meer zo vaak op als vroeger. Dit nummer kwam in ieder geval aan als een mokerslag toen ik het voor het eerst hoorde. Die creepy intro, de epische riff met saxofoon erbij, de zang en lyrics, de intermezzo's, die dissonante solo's, het heerlijke funky start stop segmentje, het meltdown einde...

Sonny & Cher - I Got You Babe - 1
King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 10

Ik word altijd blij van I Got You Babe. De versie van UB40 vind ik wel beter (heb het nummer in die versie leren kennen)

21st Century Schizoid Man zeker geen slecht nummer, maar heb er nooit een meisje op gekust

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 11

Geen remontada tot hiertoe. King Crimson is fantastisch!

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 11

Geen remontada tot hiertoe. King Crimson is fantastisch!
Ja, ik ga ook mijn duit in het al gewonnen zakje doen...
King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 12

En deze keer jammer genoeg omdat ik echt, echt een probleem heb met die ene :D Ik weet het, niet fijn zo'n negatieve stem, maar het lukt me echt niet :(

King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 14

21st Century Schizoid Man doet me niet heel erg veel, maar 't is wel een beter nummer dan I Got You Babe.

Sonny & Cher - I Got You Babe - 2

Distorted vocals bij Fripp & co spreken mij totaal niet aan, industriële sax-stoten op het refrein en de lange proggy brug zijn gaapverwekkend. Vind het ook helemaal niet 60s klinken. Dan maar meneer de burgemeester en de plastische chirurgie abonnee. Btw de versie van Etta James is mieters.

Sonny & Cher - I Got You Babe - 3

Ken deze versie eigl eerder dan het origineel dankzij de Beavis & Butt-head cd van mijn broer

King Crimson is ook gewoon mijn ding qua muziek (ondanks ik er nog nooit een heel album van gehoord heb :unsure: ).
Ik ben eigenlijk niet super bekend met King Crimson, het is een naam die ik al veel gehoord heb, maar nooit echt de moeite genomen om het eens te beluisteren. Misschien toch eens verandering in brengen :unsure:
In the Court of the Crimson King is verplicht luistermateriaal voor eender wie ook maar een klein beetje interesse heeft in prog. Ze zouden een aangetekende brief moeten sturen naar iedereen die het album niet in hun bezit heeft.

Hun follow-up In the Wake of Poseidon is ook heel goed maar wel een beetje meer van hetzelfde. Gelukkig duurde het niet lang voor hun sound en stijl veranderde, en dat verhaal is een constante doorheen hun discografie.

Ik zou ook nog Red, Starless and Bible Black, Lark's Tongues in Aspic en Discipline aanraden.

Sonny & Cher - I Got You Babe - 3
King Crimson - 21st Century Schizoid Man - 15

Shoutout naar Cher though, maar deze is voor King Crimson (voor de legendarische cover art alleen al).

Laatst bewerkt:
Duke Ellington - Fleurette Africaine-0
Gal Costa - Nao Identificado-1

Fleurette Africaine doet mij weinig zoals de meeste Jazz en dat geritsel op de achtergrond is irritant. Geen megafan van Gal Costa maar het was nog wel charmant.

Duke Ellington - Fleurette Africaine-0
Gal Costa - Nao Identificado-2

2 die mij niet per se boeien, er bestaat veel betere Música Popular Brasileira maar de Duke is te muzakkerig hier. Winnaar gaat er rap uit liggen vrees ik.

Duke Ellington - Fleurette Africaine - 1
Gal Costa - Nao Identificado - 2

Fleurette Africaine is gewoon heel sterk, prachtig ingetogen jazz nummer. Ik kom hier nu eigenlijk tot het besef dat onze Toots Thielemans niet genomineerd is geweest, zijn legendarische Bluesette is ook van de jaren 60 :eek:

Duke Ellington - Fleurette Africaine - 1
Gal Costa - Nao Identificado - 3

Braziliaanse muziek > al de rest.

Zo een battles blijven moeilijk omdat het om 2 verschillende genres gaat. Je bent dan eigenlijk appelen met peren aan het vergelijken.

Een keuze dan maar voor mijn bloed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan