Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pierre Henry - Psyché Rock - 3
Coven - Wicked Woman - 5

Die Coven hier op vinyl liggen en als je de gatefold open doet is er een foto met de zangeres die in hare pure op een altaar ligt met de bandleden er rond in zwarte gewaden. Het is een van de betere gatefold foto's die ik heb in mijn platencollectie.:tongue:

Pierre Henry - Psyché Rock - 3
Coven - Wicked Woman - 6

Psyché Rock is een zeer leuke variatie van Louie Louie/Wild Thing maar Coven was een leukere ontdekking. Al mag zoals eerder gezegd de productie wat meer 'oomph' hebben.

Pierre Henry - Psyché Rock - 4
Coven - Wicked Woman - 6

Zonder uitleg deze keer, gewoon op gevoel :D

Pierre Henry - Psyché Rock - 5
Coven - Wicked Woman - 6

Ik blijf opportunistisch genoeg om voor mijn eigen nummer te stemmen #noshame. Ik heb het gekozen omdat Pierre Henry erg invloedrijk was in bepaalde kringen en een voorloper van veel van de elektronische muziek die mijn muzieksmaak vandaag bepaald. De Duitsers hebben hier ook goed naar geluisterd.

Coven was wel echt heel cool en zeker tof als die doorstoten. Kende het niet, maar dit is duidelijk een band waar Black Sabbath en andere (proto-)metalbands de mosterd hebben gehaald. Erg goeie stem ook van de zangeres.

Pierre Henry - Psyché Rock - 5
Coven - Wicked Woman - 8

Deze keer ga ik wel voor mijn eigen inzending stemmen :unsure:

Pierre Henry - Psyché Rock - 6
Coven - Wicked Woman - 8

@clercqie heeft mij ongewild beïnvloed met zijn bericht hierboven. :unsure: Maar ik denk ook dat ik dit sneller zou opzetten dan Coven.

Ik heb het gekozen omdat Pierre Henry erg invloedrijk was in bepaalde kringen en een voorloper van veel van de elektronische muziek die mijn muzieksmaak vandaag bepaald.
Dit heeft het gedaan, maar vooral dit:
De Duitsers hebben hier ook goed naar geluisterd.
:unsure:

Laatst bewerkt:
Pierre Henry - Psyché Rock - 8
Coven - Wicked Woman - 8

Heerlijke vibe.

Pierre Henry - Psyché Rock - 10
Coven - Wicked Woman - 9

Wat een stem van die zangeres bij Coven. Sterk nummer ook. Kende het nog niet. Verdient wat meer aandacht van mij (ik heb het hier over de muziek uiteraard, niet het artwork)

Toch ga ik voor Psyché Rock vandaag, misschien omdat ik het nu met headphones luister en dan komen die 'geluidsexperimentjes' in dat nummer nog beter tot hun recht, heerlijk. Los van het al vermelde instant-gelukkig gehalte van dat nummer.

Pierre Henry - Psyché Rock - 11
Coven - Wicked Woman - 9

Inderdaad wat een stem. Maar het geheel grijpt me niet. Bleeps en bloops eet ik als ontbijt.

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 0
Ramses Shaffi - Sammy - 1

Beiden beetje in dezelfde sfeer, weinig voeling met Dutronc maar niet mijn favoriete nummer van Shaffy

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 1
Ramses Shaffi - Sammy - 2

Voor mij de kanshebber om de finale van Nina Simone te winnen :unsure:
Eerlijk, beide nummers vind ik niet interessant en geven me geen zin om hun andere nummers te leren kennen.

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 2
Ramses Shaffi - Sammy - 2

Paris S'éveille is zo'n heerlijk zomers nummer. Elke keer instant goed gezind wanneer ik dat hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan