Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 4
Ramses Shaffi - Sammy - 2

Moeilijk! Twee legendarische nummers voor twee van onze buurlanden. Beide mogen doorstoten voor mij. Ik kies hier toch voor Paris S'évaille om de simpele reden dat die blijft doorspelen in mijn hoofd.

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 5

Ik vind het ook moeilijk, maar vooral omdat ik het alle 2 duffe, saaie totaal oninteressante nummers vind die mij echt niet aanspreken. Het Franse ding dan maar zeker.

En dat is nu al het 3e nummer van mij dat @clercqie eruit speelt :angry: ooit zal ik hem verslagen! ooit!

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 6

No brainer.

Paris s'éveille vind ik persoonlijk een fantastisch nummer. Prachtige tekst.
Je voelt ook bijna de gehaastheid van de Parijse ochtendrush.

"Il est cinq heures
Paris s'éveille
Paris s'éveille
Les travestis vont se raser
Les strip-teaseuses sont rhabillées
Les traversins sont écrasés
Les amoureux sont fatigués"

Nu het toch over J Dutronc gaat. Hier zeer cool nummer van hem.

Laatst bewerkt:
Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 7

Paris S'éveille is echt zo'n nummer dat mij aan mijn chansons-waarderende grootmoeder doet denken en daar kan niets tegenop. :) Ook het mooiste nummer van de twee wat mij betreft.

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 8

Niet 2 nummers die ik uit mezelf zou opzetten maar dat van Dutronc vind ik wel veel mooier. Zelf had ik Et moi, et moi, et moi gekozen.

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 8
Ramses Shaffi - Sammy - 3

Bij beide nummers een groot nostalgisch gevoel dat naar boven komt. Voordeel voor Sammy wegens Nederlandstalig.

En nu pas door dat Pastorale ook van dit decennium is, wat ik een beter nummer vind van Shaffi, zelfs 1 van de beste Nederlandstalige nummers ooit.

Ik betrap er mij al heel fel op dat ik al bezig ben met nominaties voor nieuwe battle royales van ander jaren. Ik ga denk ik preselecties moeten gaan houden eer ik mijn keuzes doorgeef.

edit: Boudewijn de Groot helemaal over het hoofd gezien (mijn moeder was een grote fan), kunnen we niet opnieuw beginnen? Of kunnen er een paar nomaties voor de battle geschrapt worden, zodat ik nog een 3de - 4de en eventueel 5de keuze kan doorgeven?

Laatst bewerkt:
Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 11

Het ene is nostalgie - leren kennen in de les Frans en het dwaalt wel eens door mijn hoofd als ik naar Parijs ga. Heerlijke evergreen. En Shaffi is niet slecht en goed dat er ook eens Nederlandstalige muziek wordt genoemd maar Boudewijn De Groot zijn "Het land van Maas en Waal" was een betere klassieker.

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 13

Teveel Sammy en op een paar nummers na geen fan van Nederlandstalige muziek.
Het Franse was van begin tot einde goed. Een verdiende doorstoter. En dan moeten Brel en Hardy nog komen.

Jacques Dutronc - Paris S'éveille - 14

Sammy is wel nog een goed nummer om te gebruiken als drankspelletje

The Kinks - You Really Got Me - 1
Fleetwood Mac - The Green Manalishi (With The Two Prong Crown) - 0

Grote Mac fan maar dit is meer een groove dan een song, Kinks winnen met hun powerriff

The Kinks - You Really Got Me - 2
Fleetwood Mac - The Green Manalishi (With The Two Prong Crown) - 0

Gaat gewoon hard.

The Kinks - You Really Got Me - 2
Fleetwood Mac - The Green Manalishi (With The Two Prong Crown) - 1

The Kinks zijn goed maar zitten in hetzelfde bedje als The Troggs en The Animals: charmant maar ook wat gedateerd. Dan liever de epische blues van Fleetwood Mac.

The Kinks - You Really Got Me - 3

Kan niet anders dan op mijn eigen inzending stemmen, maar Fleetwood Mac is ook gewoon goed!

The Kinks - You Really Got Me - 4

Kort maar krachtig, en helemaal niet gedateerd.

The Kinks - You Really Got Me - 5

Een van dé nummers uit de jaren '60.

The Kinks - You Really Got Me - 5

Snap de opmerking niet dat The Kinks gedateerd zouden zijn, oerclassic dat de tand destijds zonder problemen overleefd imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan