Battle Royale: the 1970's - Round 1

Comus - Drip Drip - 7
Focus - Hocus Pocus (Live '73) - 8

Drip Drip is nog wel cool maar die 3 act structuur is best wel.. maf.

De groove van Hocus Pocus en de bijhorende humor toverde hier alvast een serieuze glimlach op mijn muil. Fantastisch nummer.
Bij de favorieten van deze BR.
28 November te Limburg trouwens.. eens deep diveke doen. Volledige instrumentale band dus? Nog een streepje voor.

Kate Bush - Wuthering Heights - 1
Derrol Adams - The Sky - 0

Slaapverwekkende djingel djangel versus hare majesteit de popgodin

Kate Bush - Wuthering Heights - 2
Derrol Adams - The Sky - 0

Ik weet niet wat het is maar als ik de zang hoor op Wuthering Heights word ik altijd wat fysiek ongemakkelijk. Dat stemgeluid gaat mij net iets te hoog al is het wel terecht een klassieker die de tand des tijds heeft doorstaan.

The Sky was mij dan weer veel te flets, simpel getokkel zonder meer en dat getokkel is nu ook niet sterk genoeg om tegen Kate Bush op te boksen.

Kate Bush - Wuthering Heights - 4
Derroll Adams - The Sky - 0

Niet de grootste fan van Wuthering Heights maar wel een erg goeie popsong. Ik kende Derroll Adams niet maar dat vond ik ook wel een fijn nummer, aan het begin had ik eigenlijk gehoopt dat het instrumentaal was zoals de american primitive muziek à la John Fahey en Robbie Basho.

Kate Bush - Wuthering Heights - 5
Derroll Adams - The Sky - 1

Wuthering Heights boet altijd iets qua kracht in naarmate het nummer vordert imo. Derroll Adams was me totaal onbekend maar wat een heerlijk deuntje. Ook enorm fan z'n timbre, wat een warme stem!

Laatst bewerkt:
Derroll Adams - The Sky - 2

Beide nummers zijn niet echt helemaal mijn ding. Maar Derroll Adams vind ik dan toch aangenamer om naar te luisteren.

Derroll Adams - The Sky - 3

Oh, een heel erg moeilijke dit. Beide mogen van mij doorgaan, maar ik ga mijn stem hier geven aan het nummer dat amper 12000 keer beluisterd is op Spotify.

Kate Bush - Wuthering Heights - 6
Derroll Adams - The Sky - 3

Wuthering Heights roept hier heel veel jeugdherinneringen op, met dank aan een leerkracht Engels met goede muzieksmaak in het middelbaar die dat nummer in zijn les verwerkte. Tegen die emotionele band kan de aangename kennismaking met Derroll Adams niet op (stond zelfs niet op Tidal)

Derroll Adams was me totaal onbekend maar wat een heerlijk deuntje. Ook enorm fan z'n timbre, wat een warme stem!
Vind ik ook, geweldige stem. Derroll Adams is trouwens erg vroeg in zijn carrière naar Europa getrokken en heeft lang in Antwerpen gewoond, als ik me niet vergis.

Derroll Adams - The Sky - 4

Derroll Adams - The Sky - 5

Ik ben niet bepaald fan van Kate Bush haar stem. :unsure: Zijn tegenstander vind ik mooi en warm klinken, zeker dat gitaartje. Dus deze was makkelijk.

Doet mij muzikaal hieraan denken, prachtig nummer. Mijn favoriete nummer op die plaat ook:

Kate Bush - Wuthering Heights - 8
Derroll Adams - The Sky - 8

Leuke ontdekking indeed. Mezelf net nog betrapt geen blind puntje te geven voor Kate want ik denk altijd direct aan Running up That Hill.

Terug
Bovenaan