Battle Royale: the 1970's - Round 1

Kraan - Picnic International - 3
Hot Chocolate - Brother Louie - 5

Beiden leuke nummers idd. Toch meer geamuseerd met Kraan.

WIRE - Ex Lion Tamer - 0
Area Code 615 - Stone Fox Chase - 1

Wire is niks voor mij, te veel dertien in een dozijn postpunk, de hook blijft totaal niet hangen, zal ongetwijfeld bejubeld zijn geweest door John Peel van de BBC en dan op die reputatie hebben geteerd. Stone Fox Chase = ideaal om op een block party met twee kopietjes zo van zigge zigge te doen. Maar vliegt er in de volgende ronde uit wegens te ééndimensionaal.

WIRE - Ex Lion Tamer - 2

Me net verbrand aan de hot take van Willy. Fantastisch nummer, fantastisch album, fantastische band.

WIRE - Ex Lion Tamer - 3

Beide nummers zijn mij onbekend, maar dat van Wire vond ik nog wel best aangenaam

WIRE - Ex Lion Tamer - 3
Area Code 615 - Stone Fox Chase - 2

WIRE zeer goed. Ken maar een of twee van hun albums, maar in ieder geval fan. Van AC15 had ik nog nooit gehoord en vond dat ook een heel fijn nummer, vandaar mijn stem.

WIRE - Ex Lion Tamer - 3
Area Code 615 - Stone Fox Chase - 3

Een nogal stressvol weekend achter de rug met een zieke kat (gelukkig aan de betere hand nu) waardoor ik blijkbaar mijn eigen inzending gemist heb. Ach ja, zo te zien was hij toch sowieso niet gewonnen.
Beide nummers zijn oké, maar ik zie me geen enkele van beide direct uit mezelf opleggen. WIRE is niet slecht, maar het mist iets imo. Area Code 615 vind ik dan misschien net iets leuker.

Een suggestie: is het een optie om vanaf de eighties de battles enkel te houden tijdens de werkweek? Het valt op dat de activiteit hier tijdens het weekend altijd lager en er dus over het algemeen minder wordt gestemd. Toch een beetje jammer.

WIRE - Ex Lion Tamer - 3
Area Code 615 - Stone Fox Chase - 5

Beiden onbekend. Eerst Ex Lion Tamer beluisterd: "damn, this is good". Daarna Stone Fox Chase "damn, this is even better".

WIRE - Ex Lion Tamer - 3
Area Code 615 - Stone Fox Chase - 7

Beetje aan de korte kant allebei maar ik verkies de vibes van Area Code 615!

WIRE - Ex Lion Tamer - 4
Area Code 615 - Stone Fox Chase - 7

Dat gitaargeluid had mij direct mee.
AC615 wel ook erg leuk.

James Brown - Super Bad (1 & 2) - 2
Sister Sledge - Lost In Music - 0

James Brown was opwindend en opzwepend, nummer vol charisma en best cool.

Sister Sledge is zo een nummer dat ik minstens elke week een keer hoor als mijn ouders naar die verschrikkelijke Sven en Anke op Joe FM luisteren. Compleet beu en even vanilla als die zender

Terug
Bovenaan