Battle Royale: the 1980's - dé finaleweek!

Ik moet wel bekennen dat mijn voordelen over de 80s wel eerder zijn bevestigd dan ontkracht. Er is zeker goeie muziek gemaakt maar het deed me opvallend minder.

De nineties wordt andere koek
:unsure:

Ach ja. Het had erger gekund :unsure:.

Ik moet wel bekennen dat mijn voordelen over de 80s wel eerder zijn bevestigd dan ontkracht. Er is zeker goeie muziek gemaakt maar het deed me opvallend minder.

Vreemd dat je dat een voordeel vindt.

Elk decennia heeft in mijn opzicht goede muziek en crappy muziek ...

Nog geen slechte vertegenwoordiging voor (de meer populaire) 80s muziek, de top 2 hier. Alhoewel het veel meer dan oa synthpop en new wave was.

Speelt het eigenlijk een rol wie hier nu wint of niet? De top 10 was best okay met zowel synths, rock en meer? Dus

Mijn idee voor een all stars battle royale is wel wat bijgewerkt:

- alle kwartfinalisten doen nog steeds mee (56/64)
- voor de andere 8 plaatsen zou ik dan de verliezers van de ronde van 16 groeperen en op deze manier stemmen: https://www.beyondgaming.be/threads/wat-is-bgs-favoriete-film-uit-het-jaar-xxxx.39318/
- bij gelijkspel tussen de winnaars van die breaks zou ik nog een ronde doen met die overgebleven nummers
- de runner ups van die voorrondes komen ook nog eens uit tegen elkaar.

Ik zou graag nog een Battle Royale doen met nummers waarvan je denkt dat bijna niemand anders ze kent.
Muziek ontdekken (zowel tijdens de Battle Royale en ervoor tijdens de selectie) blijft toch veruit het leukste aspect voor mij.

En dan nog een hot take voor de 90's: geen Radiohead bij de 64 nummers.

Ben ik ook voor. Anders worden dat halve finales met Creep - Street Spirit - Paranoid Android - Let Down.
Dat zou teveel van het goede zijn, want een decennium later zit je terug met vier Radiohead-nummers in de halve finales.

...

Ben ik ook voor. Anders worden dat halve finales met Creep - Street Spirit - Paranoid Android - Let Down.
Dat zou teveel van het goede zijn, want een decennium later zit je terug met vier Radiohead-nummers in de halve finales.

-EtiKn.gif

Ik ben er niet voor hoor 😁
Ik denk dat het zo'n beetje hetzelfde verhaal als The Cure in de 80's gaat zijn.
En iets in mij denkt ook dat verschillende Radiohead fans (inclusief mezelf) hier vooral op de 00's Battle Royale wachten.
En als ik er grandioos naast zit, des te beter.

Gezien het hier vrijwel allen 90's kids zijn. Wat zeggen we van elk jaar te doen? Kwestie van ons effectief te dateren uit de oudheid :unsure:

Anders moet ik gaan kiezen tussen Mariah Carey en ome Squarepusher. En da's gewoon wreed. Om nog maar te zwijgen over al die legendarische Hip Hop, Techno en D&B.

Muziek ontdekken (zowel tijdens de Battle Royale en ervoor tijdens de selectie) blijft toch veruit het leukste aspect voor mij.
Kunnen we niet een AI maken die het hele verloop na de keuzes, volledig automatisch in een battle gooit. Elke artiest krijg één random wapens. Misschien de ondergrond nog om het spannend te houden. En dan nog de tegenstander randomizen. Smijt het in een visualizer en boem, BGtv Deathmatch.

Terug
Bovenaan