Battlefield 6

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
bf6.png

release: 10 oktober 2025
genre: shooter
dev: DICE, Criterion, Ripple Effect, Motive

Terug een hedendaagse setting.

Witness the vicious path of destruction carved by Pax Armata, the world’s leading private military company. PAX pursues the destruction of NATO and its allies, stopping at nothing to uphold their motto: “Our Protection, Your Peace.”

Lock & load for the ultimate all-out warfare experience. Fight in high-intensity infantry combat. Rip through the skies in aerial dogfights. Demolish your environment for a strategic advantage. In a war of tanks, fighter jets, and massive combat arsenals, your squad is the deadliest weapon. This is Battlefield 6.

Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd, toch een game die ik altijd graag speel.
Laatste versie vond ik ook best te pruimen na enkele patches.

2042 vond ik echt een enorme flop, dat 1 en 5 nog altijd meer spelers hebben op Steam zegt ook wel genoeg. Blij om te zien dat ze afstand doen van alles dat mis is met 2042, hopelijk gaat deze terug de goede richting uit.

Ach, ik dacht effe mogelijks end of franchise na BF 2042. Dat was idd een flop. Na demo zelfs nooit gekocht, ook in promo van 10€ niet.
De 5 was al dat niet meer (teveel richting COD imo)
Gezien dat oud team van Dice al lang weg is, maak ik me niet teveel illusies meer.

De formule BF 2 3 en 4 werkte wel goed, en ook al vind ik niet dan men teveel moet rehashen lijkt het me logisch om dat terug te brengen: modern warfare met helicopters, boten, apc's, tanks, en deftige infantry combat etc met de klassieke speler classes en sqauds. Ik zou ook niet verschieten dat we een paar remakes zien van populaire BF 3 en 4 maps. Of een soort Bad Company mode, 32 pl rush ofzo bovenop 64pl conquest.

Laatst bewerkt:
Ik zou ook niet verschieten dat we een paar remakes zien van populaire BF 3 en 4 maps. Of een soort Bad Company mode, 32 pl rush ofzo bovenop 64pl conquest.
Daarvoor was Battlefield Portal toch? :unsure: Weet nog dat ik daar ook heel hyped voor was maar na release nooit meer iets van gehoord.

Daarvoor was Battlefield Portal toch? :unsure: Weet nog dat ik daar ook heel hyped voor was maar na release nooit meer iets van gehoord.
Even moeten googlen. Leek me vooral valse belofte. Waarschijnlijk is de support snel gestaakt na tegenvallende launch van de main game zeker.

Despite promises of continual post-launch support for Portal, the game mode never received any meaningful updates in the way of new maps, weapons, or vehicles, with it essentially being abandoned not long after the launch of 2042.

Krijg wat Irak vibes bij die concept art.
Ben benieuwd.
Nog eens een oldskool bf zou wel eens mogen :love:.

Aanmelden voor de eerste tests:

We want to build Battlefield with our community.

As an early test of concepts and mechanics before public release, Battlefield Labs will be work-in-progress content, with rough edges, bugs, and crashes.

Battlefield Labs content will be tested at a time in our development when it is critical for us to cross-collaborate with our community, with their feedback being crucial in helping us know what to prioritize, what to improve and what feels like an authentic Battlefield experience.

Zowel op PC als op console:

Battlefield Labs will be available on PC via the EA App, PlayStation 5 (PlayStation Plus subscription required) and Xbox Series X|S (Xbox Game Pass Core (formerly known as Xbox Live Gold) required)

The invite for the first tests will be for a few thousand players - both veteran Battlefield players and those that have not played before - located in Europe and North America.

Goddammit, wat mis ik een goede Battlefield game...

Het hoogtepunt in de reeks voor mij was BF2 en ik wacht nog steeds op een volwaardige opvolger daarvan. Door BFBC2 en teveel vergelijken met de CoD-reeks heb ik het gevoel dat BF3 en 4 meer die weg ingeslagen zijn. Geen slechte games, maar hadden niet dezelfde eigenheid en juiste mix van simulatie en arcade als BF2.

BF1, V(5) en 2049 voelden mij helemaal niet meer hetzelfde aan.
Zal wel zien wat de toekomst brengt.

Laatst bewerkt:
Laatste Battlefields die ik speelde waren 1 & V, waren best leuk maar vervolgens ben ik op Hell let loose gestoten en spraken die spellen me niet echt meer aan.

Toch lichtjes hyped :unsure: .
Maar ben sowieso wel een fan van de reeks.
Hopelijk verkrachten ze hem weer niet.

Battlefield nooit echt veel gespeeld maar hoop dat deze wel top wordt, al is het maar puur om het vuur aan de schenen te leggen van het compleet uitgemolken COD..

No Pre-Order, jonges!

Laat ons niet de fout maken van 2042 en ons geld al doorsluizen om dan een half afgewerkte game te krijgen. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze hun lesje geleerd hebben.

Terug
Bovenaan