Battlefield 6

Goed en niet goed zijn is subjectief ook.
Wanneer zijt ge goed? Als ge 50-15 staat met kills en deaths en de match verliest?
Of als ge 5-10 staat maar de match wint omdat ge 15 caps hebt gedaan in (bv) conquest?

Wat mij is opgevallen, als ge een granaat gooit en ge sterft direct, dan gaat die precies niet af.
Zelfde met bepaalde challenges die niet tellen als je sterft heb ik de indruk.

Sowieso zijn de gebruikte kleuren wat flets. Heb voor enemy vuurrood, omdat ze toch vaak getagd worden.
Headshots enzo kan je ook een andere kleur geven, helpt wel wat.

Maar ook ik merk dat ik een oude knook ben. De reden dat ik mij vaak in de hoogste regionen op het scoreboard bevindt is omdat ik veel capture. K/D is vaak 1, soms heb ik een outstanding (voor mij) match met 4:1. Maar dat is een minderheid.

Ik amuseer mij er kostelijk mee, maar die takedown trophy is bijna niet te doen :crazy: .
Was inderdaad serieus vloeken, maar is mij gelukt in conquest op de nieuwe map (met de olievelden). Met serieuze boog rond de vijand gaan, smoke grenades gooien en ze dan 1 voor 1 neerhalen.

Meesten klagen over die 'arm 5 mcoms in 1 match', maar heb die eigenlijk first try gehaald 😄 (wss heel veel geluk gehad)

Gestart met BF2 en unlocken betere wapens zat daar al in. Zowel voor guns als vehicle attachments.
Toen we 18 jaar waren en zeeën van tijd en veel zin hadden om te gamen zaagden we er minder over zeker (niets persoonlijk hier).
Hoe snel of traag dat gaat naar iemands zin, is eerder persoonlijk. De core gameplay is idd belangrijkst.

BF2 had inderdaad unlocks, maar dat was nog niet per gun of voertuig. Er waren toen 7 wapens die vrijgespeeld konden worden, eentje per soldierclass/kit. Bij het behalen van een bepaalde globale rank (punten) kreeg je 1 unlock. Die unlock mocht je zelf kiezen uit de 7 wapens. Het was dus niet gebonden aan de punten die je met een bepaalde kit had gescoord, maar je globale punten. Pas later bij een 2de ronde unlocks via de expension pack Special Forces, zijn daar opnieuw 7 wapens aan toegevoegd (weer 1 per kit) maar moest je ditmaal wel punten behalen met de specifieke specialiteit waartoe het wapen behoorde.

Het is pas in latere Battlefield games dat er unlocks zijn gekomen per wapen, voertuig en kit. Kan zijn dat BFBC dit als eerst had, maar ikzelf heb dit pas voor het eerst gezien in BF3. Daar zaten trouwens ook enkele basis zaken zoals defib, mijnen, C4, IR-Flares e.d. in het unlock systeem. BF4 ging hier nog wat verder in met nog meer unlocks en was dacht ik ook de eerste BF game die skins en cammo had om te unlocken.

Als ik even snel in mijn profielen duik:

In BF2 had ik alle unlocks (14 stuks).
In BF3 had ik 114/114 kit unlocks, 99/100 voertuig unlocks, maar zeker niet alle wapen attachment unlocks.
In BF4 heb ik 127/143 wapen unlocks, 51/51 kit unlocks, 87/105 voertuig unlocks en opnieuw zeker niet alle wapen attachments.

Was inderdaad serieus vloeken, maar is mij gelukt in conquest op de nieuwe map (met de olievelden). Met serieuze boog rond de vijand gaan, smoke grenades gooien en ze dan 1 voor 1 neerhalen.

Meesten klagen over die 'arm 5 mcoms in 1 match', maar heb die eigenlijk first try gehaald 😄 (wss heel veel geluk gehad)
Hier nog 1500 revives en kheb blijkbaar mijn platinum :help:

Wat mij is opgevallen, als ge een granaat gooit en ge sterft direct, dan gaat die precies niet af.
Zelfde met bepaalde challenges die niet tellen als je sterft heb ik de indruk.
Heb ik ook al opgemerkt. Volgens mij is het een workaround voor hun netcode lag om “spookgranaten” tegen te gaan.

Wanneer je in eerdere games een granaat gooide vlak voor je doodging, leek het voor de tegenstander alsof er plots een granaat uit het niets (of een geëlimineerde tegenstander) komt.

Ik kan het hier mss vragen maar ik moet secure boot aanvinken in BIOS om BF6 te kunnen spelen, ik weet hoe dit moet maar mijn toetsenbord (bedraad) werkt niet...

Via Windows kon ik herstarten om zo ineens op het blauw scherm te komen maar als mijn toetsenbord niet werkt....

Hoe los ik dit op?

Heb al in elk mogelijke usb poort mijn toetsenbord gestoken maar het wordt simpelweg niet herkend

Een keyboard is een HID en dat zou altijd herkent moeten worden. Heb je al een ander keyboard geprobeerd? Een simpel van 5 euro zou gewoon moeten werken.
Meestal is de toets F2, F8, F10 of delete om in de bios te komen.

Een keyboard is een HID en dat zou altijd herkent moeten worden. Heb je al een ander keyboard geprobeerd? Een simpel van 5 euro zou gewoon moeten werken.
Meestal is de toets F2, F8, F10 of delete om in de bios te komen.

Nee heb geen ander ter beschikking, zal is een goedkoop exemplaartje aanschaffen en kijken of dat wel werkt.

Thx!

Ook de sound heb ik aangepast, nu hoor ik ze veel beter (links, rechts, kort, ver)
Amai, ik ben ook eens gaan klooien met de instellingen (speel op PS5). Shaky cam tijdens sprinten gereduceerd, FOV groter gezet, sharpness aangepast, geluid aangepast, brightness verminderd (omwille van de bloom als je naar buiten kijkt), enz. Allemaal via een guide, eveneens een ander wapen via guide gekozen.

Wat een verschil man. Het voelt bijna als cheaten aan.

Minder immersive, maar als je iets wilt bekomen online kan je bijna niet anders. Onnozel. K/D ratio gaat plots van 1.5/1 naar 3/1.

Waar is den tijd van UT 2k3 met de Instagib mutator, iedereen strijden met gelijke wapens en geen GFX moeten aanpassen om er voordeel uit te halen.

Wel gek, lukt mij voorlopig maar niet voor die c4 en messen trophy.
Heb het voorlopig losgelaten en amuseer mij er gewoon mee zonder die platinum.
We zien wel.
Ja lap, haal ik nu toevallig in een match die takedowns, popt die trophy niet :S .

Volgende dinsdag nieuwe map, kijk er wel naar uit.

Terug
Bovenaan