Battlefield 6

Is het dat? Voor de eerste keer Breakthrough op Contaminated. Na sector 1 direct op 11/0 KD. Het ging als boter. Spel er na wat overmoedig en ging ook dood als boter. :laugh:

Edit: teleurgesteld wel. Season 2. 1001 betaalde unlocks. Nieuwe map die een sniperfest is. 2 nieuwe wapens waarvoor je 10 uren moet spelen om te unlocken. Ne moto. En dan nen helicopter die in elke shooter zit. Waauw.
Allez, de Little Bird is zalig.

Allez, de Little Bird is zalig.
Dat zeg ik niet. Maar ik had met een hele update en de grote aankondiging van season 2 toch meer verwacht dan nen kleine helicopter en nen brommer.

Er moest godverdomme op z'n minst een totale naval map ingezeten hebben en een chinook double blade chopper zoals in Battlefield Vietnam.

Én een remake van Gulf Of Oman.

Heb ik eindelijk die portable mortar vrijgespeeld, moet dat op 4 meter van de vijand staan. Die bommen komen aan na 2 uur op 250 meter van het punt waarop ik mikte om dan 0,0 damage te doen. Great.

Een mannelijke skin voor mijne medic heb ik nog altijd niet. Na 10 uur spelen heb ik een stubby grip voor m'n nieuwe gun. Maar een kostuumpke kopen voor 49,99 staat op de voorpagina.

Herpakt u é mannen.

Dat zeg ik niet. Maar ik had met een hele update en de grote aankondiging van season 2 toch meer verwacht dan nen kleine helicopter en nen brommer.

Er moest godverdomme op z'n minst een totale naval map ingezeten hebben en een chinook double blade chopper zoals in Battlefield Vietnam.

Én een remake van Gulf Of Oman.

Heb ik eindelijk die portable mortar vrijgespeeld, moet dat op 4 meter van de vijand staan. Die bommen komen aan na 2 uur op 250 meter van het punt waarop ik mikte om dan 0,0 damage te doen. Great.

Een mannelijke skin voor mijne medic heb ik nog altijd niet. Na 10 uur spelen heb ik een stubby grip voor m'n nieuwe gun. Maar een kostuumpke kopen voor 49,99 staat op de voorpagina.

Herpakt u é mannen.
Zo een chinook en een naval map zouden wel zalig zijn.

Terug overgeschakeld van mijn M4A1 naar DSR. Die DSR blijft toch top hoor.

Gisteren op breakthrough een matchke gespeeld waarbij 90% van m'n team engineer was, de rest snipers. We waren met 2 medics als aanvallend team.

En veel doppers online.

en een chinook double blade chopper zoals in Battlefield Vietnam
Je mist nog het belangrijkste: Fortunate son die non-stop uit de heli knalt!

Was rond kerst gestopt met S01 maar deze week nog is opgestart voor enkele matchkes in S02 te spelen.
Leuke map maar ik had precies toch meer van zulke grote update verwacht.

Maar vooral: fuck gans die battle pass zever met die cosmetics en focus meer op nieuwe mappen.

Game al een tijd opgegeven. Beta was enorm veel fun, maar main game heeft dat toch niet volledig kunnen verder zetten. Waarschijnlijk zoals zo vaak bij BF games is zal binnen jaar of 2-3 de game in zijn beste staat zijn.

Je mist nog het belangrijkste: Fortunate son die non-stop uit de heli knalt!

Was rond kerst gestopt met S01 maar deze week nog is opgestart voor enkele matchkes in S02 te spelen.
Leuke map maar ik had precies toch meer van zulke grote update verwacht.

Maar vooral: fuck gans die battle pass zever met die cosmetics en focus meer op nieuwe mappen.
Machtig hé, die tijden van Battlefield Vietnam.

Die Battle Pass zever hangt toch ook zwaar m'n kloten uit hoor.

Terug overgeschakeld van mijn M4A1 naar DSR. Die DSR blijft toch top hoor.

Gisteren op breakthrough een matchke gespeeld waarbij 90% van m'n team engineer was, de rest snipers. We waren met 2 medics als aanvallend team.

En veel doppers online.
Thx voor de tip van de DSR, wat een geweer. Nog nooit zo goed gespeeld sinds ik die nu gebruik.

Ze zijn mij bijna kwijt met al hun onnozele updates. Kunnen ze nu eigenlijk gewoon niet de balans in 't spel bewaren en stoppen met onnodige updates te hypen.

Matchmaking werkte gisteren maar half. Reload animatie ging helft van de keren niet. Lag tot en met. Ik heb de indruk dat bepaalde guns generfd zijn en anderen dan weer andersom. Blijft daar af.

Het feit dat de tegenstanders ook meer en meer lvl 200-300+ zijn is bij bijvoorbeeld strikepoint niet meer plezant. Ze zouden beter een update doorvoeren die bij zo'n modes soortgelijke levels samensteekt. Dan is het zowel plezant voor mij, als werkende papa die een gezin draaiende moet houden en een leven buiten gamen heeft... en doppers.

Zelfde reden waarom ik destijds Helldivers aan de kanten gesmeten heb. Continu updates waarin wapens generfd of gebuffed worden. Als dat na een tijdje in orde staat, blijft er dan af.

Sinds S2 loopt het bij mij ook veel minder. TTK is precies zoveel korter geworden. Vroeger had ik meestal +35 kills en 10 keer dood ofzo. Nu is het vaak 20-18 ofzo.

Idem hier, ze zijn mij ondertussen ook kwijt. Met launch van S2 weer wat begonnen, maar het kon me niet echt meer boeien.
Ook tijdens S1 had ik mij al geërgerd aan die microupdates aan de gameplay. Verschillende keren gehad dat het voelde alsof ik plots niet meer kon mikken/geen kills meer haalde omdat ze blijkbaar weer onnodig aan zaken hadden zitten klooien. Ok dat je een gamebreaking bug aanpakt, maar constant zaken blijven wijzigen die op zich niet broken zijn, is echt niet nodig.

Ik ga het uninstallen. Het is gewoon veel te snel, precies COD of Apex Legends. Ik wil niet constant gasten aan 70km per uur zien sliden en springen en mij afknallen met een shotgun. TTK is ook veel te kort geworden, constant dood. Quasi alle mappen zijn ook garbage.

Echt niks van wat BF3, BF4 en BF1 goed maakte zit in deze game momenteel. Ik zag dat BF1 op Steam terug over de 12 000 spelers had vanmiddag dus ik ga terug dat spelen

Ik hield BF6 nog altijd in het oog, wou echt dat dit iets kon worden voor mij. Heb mij goed vermaakt met de BF6 Beta, maar was niet voldoende overtuigt om het ook bij release effectief te kopen.

Teveel focus op kleine mappen, actie en chaos volgens mij, waardoor ze de core gameplay en het teamplay aspecten van de oudere BF games uit het oog verloren. De devs hebben hun best gedaan, maar ze hebben niet de ziel van de oudere games kunnen vatten. Er was nog hoop al ze community servers zouden toelaten met een goeie serverbrowser. Maar ook hier ging de keuze naar een brak matchmaking systeem waarbij je nog niet eens 2 rondjes na elkaar met dezelfde spelers tegen elkaar kon spelen.

BF Portal zou dat allemaal goed maken, maar daar heb ik nog niets van gezien. In tegendeel zelfs...
Met wat ik recent ook allemaal zag van S2, denk ik dat ik alle hoop mag opgeven dat dit nog maar iets zal bewegen in de richting van BF3/4

Laatst bewerkt:
BF6 gelijkt niets op BF3/BF4/BF1 en zelfs BF2042. In mijn ogen hebben ze de echte BF spelers zwaar teleurgesteld en uitgemolken. De beta vond ik goed, ik zag veel potentieel en had veel plezier - zoals velen. Ze hebben door die beta dan ook een MASSA pre-oders verkocht. Dan kwam de release en tijdens S1 hoopte ik dat het nog de goede richting zou uitgaan maar al snel leek het tegenovergestelde imo. Ze waren in het begin aan het lachen met CoD op social media, maar ze gaan zelfs die richting uit. Ook dan die BR gereleased waar niemand om vroeg en ook niemand speelt. Gauntlet was nog een aangename verrassing, maar uiteindelijk heb je dat ook snel gezien door de weinige diversiteit.

Laatst bewerkt:
Het sliden, springen en rushen vind ik inderdaad ook vermoeiend. Chaos alom. Trekt meer op COD of wat anders.

Gisteren op breakthrough gespeeld op nieuwe map. Toch wel geamuseerd moet ik zeggen.

ROADMAP 2026

Ik zie o.a. server browser, persistent servers, proximity chat, map reworks based on community feedback.
Mmmm, misschien toch maar blijven in het oog houden (al vrees ik er wel wat voor).

Dit dus, moet al bijna een lijn snuiven voor mee te kunnen met de movement.

Ja, dat is de jeugd eh. Alles moet snel snel gaan, ook in games.
Probeer soms een game met de gasten te spelen zoals ghost recon en die spurten dan als zot zo een kamp binnen en gaan dood, want te veel AI. Dat is dan geen goed spel :).

En nu zitten we met allemaal opgepomte games.

Terug
Bovenaan