Baudet aangevallen door minderjarige

er zijn geen aanwijzingen dat ze tot hetzelfde "groepje" behoren
Die mensen die de dader van de aanval op Baudet aan het politiekantoor stonden op te wachten maken dus deel uit van dit clubje. Leuke bende.

Man man man. Op dumpert vind je wel gekke filmpjes maar deze slaat toch alles.
Staan ze de aanvaller van Baudet op te wachten aan het politiekantoor met een jas aan met het opschrift 'pim fortuyn is dood'
Links begint toch wel heel extreem te worden.
https://www.dumpert.nl/item/100077284_95bb32d3
En de aanval uit een andere hoek.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100077280_6992c02b

Was dat flesje gebroken hadden we wel wat bloed gezien vrees ik.
Wat een polarisatie weer van je... in je eerste post doe je nog je best om het te verhullen door het te hebben over "activistische mensen", maar hier is het alweer een hele vleugel van het politieke landschap die verantwoordelijk is voor een malloot. Ik vind het wel erg dat je hier meteen iets in zoekt om je karretje mee te vullen en het te recupereren voor je politieke discours dat je op voorhand al klaar had.

Kunt ook gewoon zeggen: Erg dat mensen vinden dat ze tot geweld moeten overgaan. Dit is dus wat vrijheid van meningsuiting wél moet beschermen, wat waarschijnlijk ook wel zal gebeuren. En iets waar we als samenleving zo ver mogelijk van weg moeten blijven.

Die mensen die de dader van de aanval op Baudet aan het politiekantoor stonden op te wachten maken dus deel uit van dit clubje. Leuke bende.

Ok, blijkbaar heeft dit extra onderbouwing nodig. Het filmpje dat ik hierboven plaatste toont een demonstratie van Antifa. Dit kan je zien aan het Antifa-logo op de vlaggen op de achtergrond. En natuurlijk aan de zwarte kledij, onherkenbare gezichten en gewelddadige slogans.

Dit artikel bevestigt dat Antifa buiten het café waar Baudet werd aangevallen een demonstratie hield. In Dit artikel kan je het filmpje zien van de man (denk ik?) met de 'Pim Fortuyn is dood' slogan waar expliciet gezegd wordt dat hij buiten aan de kroeg stond waar Baudet werd aangevallen. Je ziet ook duidelijk dat die bende Antifa-gewijs zwarte kledij aanhebben, onherkenbare gezichten hebben en getooid zijn met gewelddadige slogans. Net zoals de Antifa-bende in het eerste filmpje.

Conclusie: beide groepen zijn Antifa.

Puur hypothetisch uiteraard he.
Misschien dat ik gewoon te weinig onderlegd ben in belachelijk ongefundeerde creatie van vijandbeelden, dus corrigeer me gerust.

Maar je hangt hier wel een belachelijk ongefundeerd vijandsbeeld op die kan noch wal raakt.
Hoe je dit kan toeschrijven aan links is werkelijk bij de haren getrokken. Er is totaal geen basis om die aanname te doen.
Dit gaat over een idioot die het nodig vindt om over te gaan tot domme geweldpleging. Totaal niet te herleiden tot een politieke strekking.

Ja tussen mensen met linkse politieke overtuiging zitten er idioten, dat gaat niemand weerleggen. Maar dat is nog iets anders dan dit toeschrijven aan “links”.
Laat staan gestuurd vanuit links.

Onbevestigde claim: er is nergens enig bewijs voor de bewering dat minderjarigen gemanipuleerd worden
Misschien dat ik gewoon te weinig onderlegd ben in belachelijk ongefundeerde creatie van vijandbeelden, dus corrigeer me gerust.

Maar je hangt hier wel een belachelijk ongefundeerd vijandsbeeld op die kan noch wal raakt.
Hoe je dit kan toeschrijven aan links is werkelijk bij de haren getrokken. Er is totaal geen basis om die aanname te doen.
Dit gaat over een idioot die het nodig vindt om over te gaan tot domme geweldpleging. Totaal niet te herleiden tot een politieke strekking.

Ja tussen mensen met linkse politieke overtuiging zitten er idioten, dat gaat niemand weerleggen. Maar dat is nog iets anders dan dit toeschrijven aan “links”.
De aanval komt nochtans uit een links activistische hoek.
https://www.ad.nl/politiek/jongen-d...15-jaar-en-antifascistisch-activist~ab27ae79/
De verdachte die maandag in een café FvD-lijsttrekker Thierry Baudet met een bierflesje op zijn hoofd sloeg, is een 15-jarige scholier uit Groningen, bevestigen bronnen aan deze site. Hij is door de politie opgepakt voor mishandeling. De 15-jarige behoort bij de antifascistische groep AFA Noord, claimt de extreem-linkse groepering zelf. ‘Deze jongen heeft gehandeld vanuit overtuiging'.
Ergo mijn stelling dat links toch wel extreem begint te worden is niet zo verkeerd. We doen dat met extreem rechts en de dries van langenhoves en de jurgen conincksen toch ook dus ik zie het probleem niet echt? Extremismen mogen best wat tegengas krijgen?
Maar kijk, even de linkse kant in het verdomhoekje plaatsen aan de hand van het gedrag van enkele extremistische uitschieters is zowaar nog erger dan een politici die aangevallen wordt in een democratisch land.

Wat me vooral tegen de borst stoot is het jasje met het opschrift en het manipuleren van tieners om aanslagen te plegen.
De 15-jarige is iemand met waarschijnlijk de nodige mentale problemen en wellicht zeer makkelijk beïnvloedbaar. De politie is nog volop bezig met het verhoor.

De aanval komt nochtans uit een links activistische hoek.
https://www.ad.nl/politiek/jongen-d...15-jaar-en-antifascistisch-activist~ab27ae79/

Ergo mijn stelling dat links toch wel extreem begint te worden is niet zo verkeerd. We doen dat met extreem rechts en de dries van langenhoves en de jurgen conincksen toch ook dus ik zie het probleem niet echt? Extremismen mogen best wat tegengas krijgen?
Maar kijk, even de linkse kant in het verdomhoekje plaatsen aan de hand van het gedrag van enkele exploten is zowaar nog erger dan een politici die aangevallen wordt in een democratisch land.

Wat me vooral tegen de borst stoot is het jasje met het opschrift en het manipuleren van tieners om aanslagen te plegen.
Natuurlijk is je stelling dat "links extreem begint te worden" op basis van een extreemlinkse (waarschijnlijk) minderjarige. Je brengt zelf al nuance toe: We doen dat met extreemrechts en Jurgen Conings ook. Daar geef je extremisten tegengas. Jij maakt van de hele linkervleugel extremisten, en gaat hen tegengas geven. Om dan zelf nog een beetje het slachtoffer te spelen door te zeggen dat je behandeld wordt alsof wat je doet "nog erger is dan politici aanvallen". Kom... Dat is hetzelfde als zeggen dat De Croo met zijn rechtsliberale standpunten hetzelfde is als Bloed Bodem Eer en Trouw. Dàt is een juistere vergelijking, en niemand is zo knettergek om die te maken.

Met die laatste zin ga je ook echt véél te ver weer: het manipuleren van tieners om aanslagen te plegen. Dat is voluit in de complottheorieën vliegen zonder enige onderbouwing. Laat eens zien waar deze minderjarige gemanipuleerd werd door (extreem)links.

Ergo mijn stelling dat links toch wel extreem begint te worden is niet zo verkeerd.
Dat is ze wel.
We doen dat met extreem rechts en de dries van langenhoves en de jurgen conincksen toch ook dus ik zie het probleem niet echt?
We doen dat heel zeker niet. We veroordelen de personen en kwestie en leggen de link met extreme groeperingen als die er zijn.
Maar de fout wordt niet gemaakt om bij een individuele actie onmiddellijk de lijn door te trekken naar de hele groepering, en direct hen mee te veroordelen ook al is er geen duidelijke directe link.
Extremismen mogen best wat tegengas krijgen?
Dat mag zeker.
Maar kijk, even de linkse kant in het verdomhoekje plaatsen aan de hand van het gedrag van enkele extremistische uitschieters is zowaar nog erger dan een politici die aangevallen wordt in een democratisch land.

Hier geef je zelf aan waar het fout loopt. Je zet de linkse kant weg op basis van enkele extremen, om het met uw eigen woorden te zeggen uitschieters. Die extremen zijn geen referentie voor de gehele populatie.

Het MOET gaan over het feit dat dit inderdaad niet door de beugel kan in een democratisch land.
Maar bij u gaat het enkel maar over een rondje links bashen.

Dat valt ook niet te tolereren. Maar je kunt daar niet de conclusies aanhangen die jij er wilt aanhangen.

We doen dat heel zeker niet. We veroordelen de personen en kwestie en leggen de link met extreme groeperingen als die er zijn.
Maar de fout wordt niet gemaakt om bij een individuele actie onmiddellijk de lijn door te trekken naar de hele groepering, en direct hen mee te veroordelen ook al is er geen duidelijke directe link.
Deze neem ik mee.

De kans dat dit soort acties niet politiek geïnspireerd zijn is natuurlijk wel klein. Maar het kan inderdaad zijn dat die random persoon voor een reden die niets met zijn politiek te maken heeft iets tegen Baudet heeft.

Misschien los van dit gebeuren, maar ik ben zelf ook eens getroffen geweest door een fles in mijn "activistische" periode bij NSV. Die werd gegooid door een Gentse anarchist. Ook wel geluk gehad, de schram is amper zichtbaar. Ik ben wel van mening dat extreme politiek bedrijven ook minder aangename reacties teweeg kan brengen. Een Tom Van Grieken zal in een links kraakpand ook wel wat petsen krijgen, terwijl een tamme VLD'er en een saaie CD&V'er het vermoedelijk weinig spannend gaan maken als ze elkaar ontmoeten. Nochtans hadden de blauwen, de sossen en de tsjeven vroeger knokploegen. :unsure:

Radicalisme en politiek geweld zijn symbiotisch.

De kans dat dit soort acties niet politiek geïnspireerd zijn is natuurlijk wel klein. Maar het kan inderdaad zijn dat die random persoon voor een reden die niets met zijn politiek te maken heeft iets tegen Baudet heeft.
Natuurlijk als je simplistisch alles gaat voorstellen als links of rechts. En dat daarmee de kous voor u af is, maar dat is gewoon niet correct.

Het wilt niet zeggen omdat enkele extreme groeperingen toevallig ook visies hebben die passen bij een linkse politieke overtuiging, en dat deze aanval vanuit die extremistischte hoek komt, dat het daarom correct is om zeggen dat deze actie van links komt.
Uiteraard is deze aanval niet ingegeven door zijn baardgroei maar is politiek geïnspireerd, dat lijkt me wel een evidentie.

Misschien los van dit gebeuren, maar ik ben zelf ook eens getroffen geweest door een fles in mijn "activistische" periode bij NSV. Die werd gegooid door een Gentse anarchist. Ook wel geluk gehad, de schram is amper zichtbaar. Ik ben wel van mening dat extreme politiek bedrijven ook minder aangename reacties teweeg kan brengen. Een Tom Van Grieken zal in een links kraakpand ook wel wat petsen krijgen, terwijl een tamme VLD'er en een saaie CD&V'er het vermoedelijk weinig spannend gaan maken als ze elkaar ontmoeten. Nochtans hadden de blauwen, de sossen en de tsjeven vroeger knokploegen. :unsure:

Radicalisme en politiek geweld zijn symbiotisch.

Ik ben zelf ook nog bij NSV actief geweest en heb ik hetzelfde meegemaakt bij een betoging in Gent. Een fles gegooid van over het kanaal die rakelings naast mijn hoofd tegen een huis kapot spatte. Later die avond werden vrienden van mij ook nog bekogeld vanuit een kraakpand met flessen en verf.

Dat extreem-links geweld is dan ook helemaal niets nieuws, maar slechts veel zichtbaarder geworden de laatste jaren t.g.v. de opmars van radicaal-rechts.

Bedenking: Stel dat ik weken aan een stuk jouw vrouw voor vuile hoer uitschijt en het azn iedereen die het wilt horen luid en duidelijk verkondig. Je hebt me hierover al aangesproken, maar ik weiger te dimmen. Ondertussen heb ik een groepje andere buurtbewoners mee die dit (welliswaar in stilte) beamen en telkens ze je op straat tegenkomen beginnen te gniffelen. Hoelang zou het duren eer je me een mep in het gezicht verkoopt? (Ik maak deze bedenking omdat ik van mening ben dat Bauset hetzelfde niveau hanteert om politiek te voeren). Ik vind ook , net zoals avondland, dat je extreme reacties kan verwachten als je extreme politiek voert. Valt het goed te praten? Waarschijnlijk niet. Maar ik kan de Oekraïner in Gent bijv wel begrijpen.

Allee kom, we gaan toch niet onnozel doen over die betogingen?
Er zat genoeg volk bij het NSV die maar wat graag motten uitdeelden. Omgekeerd ook genoeg tegenbetogers die enkel kwamen om te vechten.
Wat rellen tijdens de betoging, iedereen content, en daarna beide kanten wat sympathie proberen opwekken door in een slachtofferrol te kruipen.

Er zat genoeg volk bij het NSV die maar wat graag motten uitdeelden. Omgekeerd ook genoeg tegenbetogers die enkel kwamen om te vechten.
Wat rellen tijdens de betoging, iedereen content, en daarna beide kanten wat sympathie proberen opwekken door in een slachtofferrol te kruipen.
Akkoord, ik kan me zulke taferelen zeker herinneren. Zelf heb ik nog nooit een klap uitgedeeld, maar je trekt bepaald volk aan dat graag zwaait met vuistjes en voetjes.

Extreem-rechts geweld is evengoed iets van alle tijden. Dat ontkent niemand. Maar daarover gaat dit topic niet.

Akkoord, ik kan me zulke taferelen zeker herinneren. Zelf heb ik nog nooit een klap uitgedeeld, maar je trekt bepaald volk aan dat graag zwaait met vuistjes en voetjes.

In mijn tijd was er ook nog sprake van obscure groepjes zoals Blood & Honour en Combat 18 die ook maar al te graag afzakte naar de NSV-betoging. Die lijken nu in West-Europa toch volledig verdwenen.

Terug
Bovenaan