Beats/experimental elektronica

Wat vinden we van EUSEXUA Afterglow?

Er is geen enkel nummer blijven hangen, zelfs voor een b-sides album blijf ik wat op m'n honger zitten.

Ik vind dit een geweldig nummer en het zit de laatste dagen weer regelmatig in mijn hoofd. Ooit leren kennen (althans, een remix ervan) dankzij één van mijn destijds favoriete Flash-games. (Het is zeker meer dan 20 jaar geleden... :') )
Inmiddels ken ik ook het origineel, maar ik vind de remix toch nog altijd beter.
(Andere gemixte tracks in deze game(s) zijn trouwens ook erg goed.)

Remix:

Origineel:

Resident Advisor heeft ook een feature gepubliceerd over de beste elektronische muziek van 2000 tot 2025. Beetje een dwaas titanenwerk want een enorm brede lading en periode die gedekt wordt waardoor er erg veel ontbreekt maar de bijhorende Spotify playlist is tof.

Resident Advisor heeft ook een feature gepubliceerd over de beste elektronische muziek van 2000 tot 2025. Beetje een dwaas titanenwerk want een enorm brede lading en periode die gedekt wordt waardoor er erg veel ontbreekt maar de bijhorende Spotify playlist is tof.

Ze werken met een of ander onnozel flash ding, waardoor de lijst zelfs niet laadt hier.. :(

Ik heb veel gehad aan hun top 100s voor de 2000s en 2010s! Normaal zou er wel wat overlap moeten zijn, maar ik zie in die Spotify lijst dat ze ondertussen ook al een stuk opgeschoven zijn richting poptimisme

Ondertussen hebben ze ook de album versie van de lijst gepubliceerd. Moest 'm zelfs niet openen om te zien wat op 1 stond. Voor de rest pretty cool, veel dingen die ik niet ken.

Duidelijkere link voor clercqie: https://www.albumoftheyear.org/user...dvisors-top-100-electronic-records-2000-2025/

Ze werken met een of ander onnozel flash ding, waardoor de lijst zelfs niet laadt hier.. :(

Ik heb veel gehad aan hun top 100s voor de 2000s en 2010s! Normaal zou er wel wat overlap moeten zijn, maar ik zie in die Spotify lijst dat ze ondertussen ook al een stuk opgeschoven zijn richting poptimisme
https://www.albumoftheyear.org/user...visors-the-best-electronic-tracks-of-2000-25/

Ik ben al een decennium geen club meer binnen gestapt en als ik elektronische muziek beluister, zijn het ook steevast albums. Ik vind het daarom wel leuk dat ze in hun eigen woorden focussen op "enduring club classics" en bewust wat grote kleppers eraf gelaten hebben van albums die sowieso op de andere lijst gingen komen. Daardoor kende ik ook heel veel nummers op de lijst niet, en wat ik wel ken vind ik erg goed. Heb de lijst een paar keer op shuffle op gehad en zonder het te beseffen had ik ineens twee glowsticks vast toen Two Months Off van Underworld langs kwam.

Voor de liefhebbers van minimalistische doch memorabele dromerigheid die net zoals ik nogal eens laat plegen op te duiken is er dit kostbaar kleinood uit 2024:

By Storm brengt eind deze maand hun debuut uit. Vroeger waren ze Injury Reserve, maar sinds het overlijden van Groggs zijn ze nu een duo. Ze hebben de voorbije jaren al heel straffe singles uitgebracht dus ben behoorlijk hyped voor deze!

Terug
Bovenaan