Beats/experimental elektronica

Die van James vind ik maar flets, BBNG is lijstjes materiaal.

Het album van ECHT! is trouwens ook gedropt deze week, aanrader. Beetje Stuff vs TNGHT vs Pomrad

Laatst bewerkt:
Mijn mening van de nieuwe James Blake is dezelfde als de vorige en eigenlijk ook al die ervoor: niet slecht, goeie productie maar de songs raken me niet echt. Het is allemaal nogal... gewoontjes? Een beetje voorspelbaar en zonder risico, iets wat je over zijn eerste twee platen niet kan zeggen.

Er staan nog wel wat goeie nummers op uiteraard, maar ik heb z'n eerste erna nog eens op gehad, die vind ik nog altijd een pak straffer als geheel.

Ik kan niet zeggen dat ik ooit een grote fan ben geweest van Blake. Elk album heeft een paar straffe nummers en daarnaast pakt het niet zo goed. Misschien moet ik zijn debuut nog eens grondig beluisteren.

De laatste van Koreless blijft hier wel regelmatig opliggen, qua sounddesign is dat toch echt een pareltje. :love:

Ik kan niet zeggen dat ik ooit een grote fan ben geweest van Blake. Elk album heeft een paar straffe nummers en daarnaast pakt het niet zo goed. Misschien moet ik zijn debuut nog eens grondig beluisteren.

De laatste van Koreless blijft hier wel regelmatig opliggen, qua sounddesign is dat toch echt een pareltje. :love:
Heb je de EP's ooit gehoord die hij uitgebracht heeft voor zijn debuut? CMYK, Klavierwerke en The Bells Sketch. Die hadden me indertijd doen uitkijken naar z'n debuutalbum omdat hij op een jaar tijd erg veel verschillend klinkende muziek uitbracht. Maar na Overgrown gaat hij op z'n albums dus steeds meer één richting uit en die ligt me dus ook wat minder.

Zijn EP's voor zijn debuutplaat zijn by far mijn favoriete werk van hem. Toen 'Limit For Your Love' uitkwam had ik gehoopt dat hij de lijn van de ep's ging doortrekken met af en toe zo'n uitschieter. Het is iets anders geworden...

Van die generatie ben ik een veel grotere fan van de evolutie van Mount Kimbie.

Meer nieuwe Holy Other in de aflevering van 6/10 van Mary Anne Hobbs op bbc6. Track met NYX.

Beste nummer ooit.

Follow-up album van Ross From Friends na het (mijn inziens) fantastische Family Portrait. Doet me bij momenten heel hard denken aan de laatste Bicep, maar dat is niet erg want dat is ook één van mijn favoriete elektronische releases van dit jaar.

2021 keeps on giving!

Follow-up album van Ross From Friends na het (mijn inziens) fantastische Family Portrait. Doet me bij momenten heel hard denken aan de laatste Bicep, maar dat is niet erg want dat is ook één van mijn favoriete elektronische releases van dit jaar.

2021 keeps on giving!
Had ook meteen dat gevoel. Sommige nummer zouden zo van Bicep's hand kunnen komen.

oa.

Lekker album trouwens, zal regelmatig luisterbeurtjes krijgen.

Wat vinden we van die nieuwe Jon Hopkins? Het is wel wat een niche plaat geworden vind ik, ik dacht dat meditatie een soort rode draad zou worden maar het is gewoon de volledige plaat. Een paar stevige beats had ik wel kunnen smaken.

Ik moet zeggen dat ik zijn vorige ook al niet veel soeps vond, dus ik sta niet echt te springen voor deze nieuwe... Als iemand er het AOTW van maakt, zijn we wel verplicht om er ons gedacht over te vormen. :-p

Terug
Bovenaan