Bedtijd kinderen

Net nog geen 3-jarige, om 18u40 naar boven. Hij slaapt dan rond 19:00 en slaapt dan tot 6u of iets later, begint ook direct te roepen om op te staan. :frown:

4de en 2de middelbaar. 14 en bijna 16 jaar.
Samen 21u45 naar bed tijdens de week. Redelijk consequent met af en toe een uitzondering. Champions league vanavond bijvoorbeeld.

3 jaar, naar boven om 18u45, tandjes poetsen, pyjama aan, kort verhaaltje en dan slapen om 19u. Ze kan slapen tot 7u35 op de meeste dagen, maar vaak toch al wakker als we zelf opstaan rond 7u. Ze blijft dan wel liggen tot we ze halen. In het weekend houden we dit ritme aan. Op de langere schooldagen wil ze soms zelf vroeger gaan slapen dat is dan tussen 18u15-18u30, tijd van wakker worden/opstaan blijft dan ook gelijk. Goeie slaper hier :D (heeft ze van de mama én papa :biglaugh: )

1 jaar en 3 maanden. Rond 18u45 samen met ons wat eten een fles. Dan pyjama aan, tanden poetsen, boekje, en bed in rond 19u30.
Ze wordt wakker tussen 7u en 7u30.

De oudste (bijna 6 jaar) gaat rond 19u15 slapen, wakker tussen 6 uur en 7 uur. Die krijgt sinds een tijdje melatonine om beter te kunnen inslapen, vroeger was het veel slechter.

De jongste (bijna 4 jaar, 1e kleuterklas) gaat ook rond 19u15 slapen, die moet ik meestal wakker maken 's ochtends (rond 7 uur). In het weekend wordt ze zelf wakker tussen 7 en 8 uur.

Twee dochters van 3 en 5 gaan allebei slapen rond 18:30-19:00 met een zelden keer dat het uitloopt tot 20:00.

Door de week moeten we ze wakker maken om 6:45 en in het weekend slaapt de jongste tot ongeveer 8 en de oudste vaak tot 8 of 9 uur.

Ter info, wij hebben een kiddiealarm met regenboogkleur als ze mogen opstaan en ze houden zich daar heel goed aan.

3,5 jaar oud, eerste kleuterklas

Rond 18u30 naar boven, omkleden, nog een laatste plasje, pamper, verzorging (Nesivine, ...), boekje voorlezen als ze niet te hard getaffeld heeft. Rond 19u in bed en meteen in slaap.

Rond 7u wakker, tot vorige week speelde ze nog tot max. 7u30 in bed met haar knuffels, tegenwoordig komt ze uit bed en naar onze kamer.

4, 6, 8 en 10 jaar. Gaan allemaal samen tussen 20h en 20h30 naar boven.

Ik blijf zitten bij de 6 jarige tot hij slaapt en ga daarna nog even kijken naar die 8. Als die nog niet slaapt zet ik mij er ook nog even bij.

Die van 4 en 10 slapen momenteel samen op een kamer.

Opstaan hangt van dag tot dag af. Dat kan 6h zijn, soms zelfs vroeger, maar ook 7h.

3 kinderen, 2 van 10 en 1 van 11. Allemaal rond 20u - 20u30 naar boven, nog een verhaaltje, die genieten daar nog altijd enorm van, en dan bed in. 's Morgens mogen ze eruit vanaf 7u.

Ik moet zeggen, valt wel op dat de meesten hier hun kinderen toch wel rond 20u in bed proberen te krijgen. Vrienden van ons hebben een kleuter van 3.5, die "moeilijk slaapt". Vorige zomer liep die dan tijdens een tuinfeestje nog vrolijk rond om 23u, terwijl de onze en al de andere kinderen al lang thuis in bed lagen. Mij toen de bedenking gemaakt of dat misschien te linken valt aan het moeilijk slapen.

1,5 en bijna 4 hier, allebei om 18u-18u30 ten laatste (en dan vallen ze net niet in slaap in de zetel), slapen door tot 6u30-7u.
We hebben niet echt een bedritueel. Vanaf het tandenpoetsen is het slaapkleren aan, naar boven, bed in, kusje & knuffel, deur dicht, slaap :unsure:

Ik moet zeggen, valt wel op dat de meesten hier hun kinderen toch wel rond 20u in bed proberen te krijgen. Vrienden van ons hebben een kleuter van 3.5, die "moeilijk slaapt". Vorige zomer liep die dan tijdens een tuinfeestje nog vrolijk rond om 23u, terwijl de onze en al de andere kinderen al lang thuis in bed lagen. Mij toen de bedenking gemaakt of dat misschien te linken valt aan het moeilijk slapen.
Als we op een feestje zijn kan mijn vijf jarige ook wel zonder problemen opblijven tot 22-23u. De volgende dag merken we er ook weinig van dat hij een kortere nacht had.
Dit zijn wel avonden die maar af en toe voorkomen.

Ergens tussen 18u45 en 19u begint het avondritueel voor onze 1,5 jarige: boekje - yoghurtje - flesje - tandjes poetsen - pamperwissel - bedje in. En valt dan in slaap tussen 19u15 en 20u want soms is die nog een half uur aan het zingen in zijn bedje. Hij is meestal wakker tussen 7 en 7u30. Vandaag was hij om 6u45 al aan het zingen.

zoon (8) en dochter (bijna 5) tussen 19u30 en 20u naar boven.

De dochter slaapt binnen de 5 minuten, de zoon valt meestal in slaap rond 20u30.

Ze slapen meestal wel door en worden wakker rond 7u.

In't weekend mogen ze langer opblijven, tot 21u maar meestal valt de dochter al snel in slaap in de zetel, net als de mama.

Dochter (4j, 1e kleuterklas): afhankelijk van hoe moe ze is/overkomt tussen 19u en 19u30 naar boven. Pyjama aan doen, verhaaltje voorlezen en slaapliedje zingen, alles bij elkaar max 15 minuten. Valt de laatste tijd direct in slaap.
Wakker rond 7u, soms moet ze rond 6u al eens gaan plassen maar dan kruipt ze terug in bed of speelt ze in stilte tot haar wekkerschaap groen is (7u15 in de week), dan mag ze ons komen wakker maken.
Als ze echt moe is geeft ze het zelf aan en kan dat al wel eens gebeuren dat ze om 18u30 wilt gaan slapen of dat ze lang slaapt in het weekend. In het begin van de grote vakantie heeft ze 2 weken lang tot 9u of langer geslapen.

Zowel de 3 als 5 jarige gaan we naar boven (badje, boekje, knuffel) om 18u-18u15 en ze liggen meestal te slapen tegen 19u-19u15. Opstaan als hun wekkertje afgaat om 7u, elke dag. Ze liggen zelf ook meestal klein beetje te woelen vanaf 6u30. Het is een wekkertje zonder geluid, dus als ze wat langer willen slapen kan dat perfect. Dan maken wij ze op schooldagen wakker tegen 7u30 en in het weekend slapen ze zolang ze willen. In realiteit zijn ze 99.9% van de keren wakker tegen hun wekkertje oplicht.

Zonen 4,5 jaar en 3 jaar oud, gaan slapen rond 22h en staan op om 7h. Middagdutjes doen ze al lang niet meer. Er is aan beide niets aan te zien dat er zou een slaaptekort zijn, integendeel. Veel geprobeerd in de tijd om ze rond 20h in bed te krijgen, maar ze waren dan nog zodanig klaarwakker en vol energie dat we gewoon onze tijd verdeden om dat te proberen. Het is vrede nemen met het feit dat er geen me time/us time momenten meer zijn, erg pittig.

Beide 8 jaar oud, ik stuur ze om 20:00 naar boven om hun tanden te poetsen enzo, dan roepen ze dat ze klaar zijn en dan gaan we slaapwel zeggen. Normaal gezien is om 20:15 de deur van de slaapkamer dicht en die gaat open als ze opstaan om 07:00 (elke dag)

Terug
Bovenaan