Beker van België 2023-2024

anderlecht aanvaardt zijn straffen na de gestaakte wedstrijd op het veld van Standard door wangedrag van supporters. De Brusselse club meent wel dat de sancties buitenproportioneel zijn en laat weten dat ze niet de thuismatch tegen Union (op 8 januari), maar die tegen Zulte Waregem (op 18 januari) achter gesloten deuren zal spelen.
Vrijdag 23 december 2022 om 15:15

De Disciplinaire Raad voor het Profvoetbal heeft RSC Anderlecht donderdag veroordeeld tot een thuis- en uitwedstrijd achter gesloten deuren. Daarnaast krijgt de club nog eens voorwaardelijk twee thuiswedstrijden zonder publiek opgelegd met uitstel voor een jaar en een boete van 10.000 euro. Tenslotte worden een 5-0-score en de bijbehorende drie punten van de wedstrijd van 23 oktober toegekend aan Standard Luik.

Ik ben eens benieuwd

Dat was na hun 2de clasico die ze op standard volledig verpest hebben, of bedoel je anderlecht straffen voor de vuurpijl te werpen?

Btw het kan toch niet moeilijk zijn om met de camera's die mannen de te vinden voor ze hun masker opzetten? Je gaat van stoeltje dat geworpen wordt terugspoelen naar het moment dat het masker aangaat?

Inderdaad, werpen van vuurwerkpijl in het Standard vak.

Jammer dat de Standard supporters die stoeltjes kapot maken, nu ligt de nadruk daarop. Anders was het geweest op de onterechte rode kaart. Hier win je niks mee.

Ze vinden zal wel niet moeilijk zijn. Ze straffen een pak moeilijker. Op Standard wordt er toch geen ID check gedaan.

ALs de Standardsupporter niet met stoeltjes beginnen gooien was was er niks gebrurd imo .
Sporza doet alsof wij on s eigen stoeltjes hebben uitgetrokken ...

Standard pakt geen fans mee zondag uit eigen initiatief
Amai, chapeau hiervoor.
Heel sterk signaal van de club.

Qua sfeer en supporters misschien wel de mooiste club van heel België en dan verkloten andermaal een paar tientallen mensen het voor die duizenden andere. Er zijn beelden, haal ze er gewoon uit en klaar. En oké, er is geen ID controle op Standard, maar dan heb je ze normaal al niet mee op verplaatsing waar dat wel is?

En dan nog even over de match. Het had, tot aan de rode kaart, evengoed 0-2 kunnen staan. Niet zozeer dat Standard beter was, maar ik vond geen enkele ploeg er echt boven uitsteken. En als Kawabe die wel binnen had geknald, dan hadden we nog een heel spannend slot gehad.
Maar dat is praat achteraf en we liggen er met ons klikken en klakken uit.

Ik hoop zo hard dat we nu zondag gewoon puur op karakter die match gaan winnen. Kwalitatief is er geen wereldwijd verschil tussen beide ploegen en de manier van spelen gisteren beviel mij wel. Meer van dat zondag.

ALs de Standardsupporter niet met stoeltjes beginnen gooien was was er niks gebrurd imo .

"Als die andere wagen niet door het rood gereden was had ik er niet aan 250 per uur opgereden", alsof de acties van andere personen uw eigen daden moeten goedkeuren.

Moet hier nu ook niet de calimero uithangen he. Er zijn varkens aan beide kanten. Jarenlange geschiedenis.
Deze "supporter" zal allesinds naar de tandarts mogen (insert counter-strike HEADSHOT geluidje). Stoeltje komende uit het Anderlecht vak voor alle duidelijkheid.

Wat mij ook opvalt zijn de gezangen/sfeer bij Anderlecht. Ze zijn meer bezig met het jennen van de tegenstander en anti Standard gezangen dan hun eigen supporters te steunen. Groot contrast met publiek in Sclessin dat sfeer brengt en eigen spelers vooruitstuwen. En dus niet focussen op de tegenstander. Andere supporters cultuur. Tis natuurlijk aan die eencelligen om niet in te gaan op de provocatie.

Jammer van de trieste afloop want er zat echt meer in die wedstrijd.

Moet hier nu ook niet de calimero uithangen he. Er zijn varkens aan beide kanten. Jarenlange geschiedenis.
Deze "supporter" zal allesinds naar de tandarts mogen (insert counter-strike HEADSHOT geluidje). Stoeltje komende uit het Anderlecht vak voor alle duidelijkheid.

Als ge dat masker afzet ziet ge dat misschien beter komen :unsure:
Tijd genoeg ook om daar weg te gaan als ge er nie tussen wilt zitten, kan er nie veel medelijden mee hebben

Laat ons zondag aub wel gewoon hopen op beter voetbal
Maar als ik de Standardsupports en coach(es) bezig hoor waren die super tevreden met wat ze zagen dus van die kan moeten we niet veel meer verwachten

Geen idee ook waarom je ook denkt dat er meer inzat?
De meeste en grootste kansen waren (ook voor de rode kaart) voor Anderlecht.

Geen idee ook waarom je ook denkt dat er meer inzat?
De meeste en grootste kansen waren (ook voor de rode kaart) voor Anderlecht.
Goh, tot de 2-0 of zeker de eerste helft was er toch iets meer dreiging van ons uit.
Je had in het begin die grote kans voor Dreyer, maar daarna?

Is ook perfect af te lezen uit de stats van de eerste helft. Lag kort bij mekaar, maar ik vond ons wel lichtjes beter.

1702030263966.png

Bijlagen

• 1702030205426.png
    1702030205426.png
    25,6 KB · Weergaven: 12

Wat mij ook opvalt zijn de gezangen/sfeer bij Anderlecht. Ze zijn meer bezig met het jennen van de tegenstander en anti Standard gezangen dan hun eigen supporters te steunen. Groot contrast met publiek in Sclessin dat sfeer brengt en eigen spelers vooruitstuwen. En dus niet focussen op de tegenstander. Andere supporters cultuur. Tis natuurlijk aan die eencelligen om niet in te gaan op de provocatie.

Zeker dat da zitje uit het Anderlecht vak niet gewoon teruggegooid werd nadat het losgerukt werd in het Standard vak? ;-)

Je leest nu ook gewoon overal wel andere dingen:

De ene zegt dat die van Anderlecht als eerste traangas in het vak van Standard gegooid hebben, de andere dat Standard als eerste begonnen is met zitjes te gooien. Alsof het allemaal iets uitmaakt.

Gewoon allemaal opsporen, aan beide kanten, en in hun portefeuille zitten + stadionverbod (levenslang).

Wat mij ook opvalt zijn de gezangen/sfeer bij Anderlecht. Ze zijn meer bezig met het jennen van de tegenstander en anti Standard gezangen dan hun eigen supporters te steunen. Groot contrast met publiek in Sclessin dat sfeer brengt en eigen spelers vooruitstuwen.
serieus nu? 75% van de kleinere ploegen komt hier in Gent zingen van "anti-buffalo" een hele match, alle franstalige ploegen roepen bij het afroepen van de spelers telkens "enculé". dat is ook allemaal anti hoor, en dat is niet "de sfeer bij Anderlecht". dat is eigen aan het voetbal.

beste is dan nog zeggen dat de sfeer op Sclessin positief is :lol:
spandoeken aan het adres van Defour al vergeten? de periode waar ze hun eigen stoeltjes op het veld gooiden?

Terug
Bovenaan