Belgische cord-cutters?

Zou je overwegen je Belgisch kabelabonnement op te zeggen of heb je het al gedaan?

• Niet van toepassing: ik heb er nooit één gehad

Stemmen: 18 14,8%
  • Ja, reeds opgezegd

Stemmen: 51 41,8%
  • Ja, ik overweeg het te doen in de toekomst

Stemmen: 41 33,6%
  • Neen, ik kijk wel nog naar klassieke lineaire televisie

Stemmen: 12 9,8%

• Totaal aantal stemmers
    122
  • Opiniepeiling gesloten .
Je hebt wel een VPN nodig voor beiden en voor Britbox ook een subscription (is 6 per maand ofzo, heel goedkoop). iPlayer is gratis als je liegt dat je een TV license hebt. (Letterlijk: je moet gewoon klikken op 'Yes, I have a TV license', verder vragen ze niet daarachter)

Heb je een suggestie welke VPN, BBC is ook het enige wat me een beetje tegenhoud om de kabel op te zeggen. Had gelezen dat ze nogal proactief die dingen blokkeren.

Alé mijn vrouw ook maar dat is jullie probleem niet natuurlijk... :unsure:

Heb je een suggestie welke VPN, BBC is ook het enige wat me een beetje tegenhoud om de kabel op te zeggen. Had gelezen dat ze nogal proactief die dingen blokkeren.

Alé mijn vrouw ook maar dat is jullie probleem niet natuurlijk... :unsure:

Vergeet niet dat Scarlet echt een hit or miss is.
Ik ken redelijk wat mensen met ervaring daarmee en er is gewoon geen rechte lijn in te trekken.
Bij de ene werkt het super goed en bij de ander valt het om de haverklap uit.
Hmmm. Daarmee da ik een beetje twijfel. Door hun aanbieding kan je precies kosteloos overstappen. XD

Kan je niet sowieso kosteloos overstappen? Ik dacht dat de regering dat enkele jaren geleden had verplicht, net als bij gsm-abo's.

Hier ook al jaren geen kabeltv meer (eigenlijk sinds ik bij m'n ouders weg ben).

Huidige setup zijn android tv (box of ingebouwd in tv) met daarop kodi die onderstaande draait:
- eigen mediabibliotheek via jellyfin server (afgeleide van emby/plex mediaserver)
- live tv via vtm go, vrt nu, go play plugin om belangrijkste Vlaamse zenders te kunnen bekijken als ik wil. Interface is niet altijd even fantastisch (zappen is niet echt aan de orde, maar dat vind ik eigenlijk een plus).

Aangevuld met volgende apps in android tv:
- VLC player: in geval met codecproblemen waar de overhead van kodi wat zwaar kan worden
- Steam Link & moonlight: gamestreaming van m'n computer naar de tv, met native ondersteuning voor x-box one controller
- retroarch: emulator voor retrogames
- Spotify voor muziek, aangevuld met af en toe een paar maand netflix/mubi/disney+/prime/...
- Youtube
- Chromecast

Nog op de planning: een pi-hole toevoegen om alle reclame op netwerkniveau te blokken (tips om dit op android tv te doen draaien zijn altijd welkom)

Hmmm. Daarmee da ik een beetje twijfel. Door hun aanbieding kan je precies kosteloos overstappen. XD
Kijk gewoon op welke wijkkast je gaat aangesloten worden.

Als je te ver zit van de wijkkast is het miserie. Zit je daar dicht bij is er geen probleem.

Hier ook al 2j enkel internet abbo, samen met netflix, prime, disney+.
Al kijken wij enkel naar netflix en vrtnu...

Je kan op de site van Edpnet je adres ingeven voor een check te doen met te verwachte snelheden, die gebruiken toch dezelfde VDSL infrastructuur als Scarlet.

Was het niet voor mijn vrouw die nog graag tv kijkt, ik zou het ook al opgezegd hebben. Hetgeen mij interesseert kan ik ook via andere kanalen bekijken.

Toch al dik 11 jaar dat wij geen kabel meer hebben. In die tijd kon je nog met VPN alle Netflix kijken, dat was schitterend. Nu heb ik behalve NF ook AppleTV UK waar bijv. Britbox bijzit en een paar Special Interest kanalen, vooral true crime. Disney+ voor kinderen. Heb ook France.TV en had HBO Now maar daar is nu iets aangepast en het ging laatst niet meer. Hayu is nog tof voor de reality tv (weer true crime voor mij maar staat veel op)
UKTVPlay is heel goed voor docu en drama. Classix is een tof appje voor meer obscure oude films en series en veel oude Looney Tunes (die van in de oorlog zijn mooi om zien)

Heb mijn kabelabonnement opgezegd in mei dit jaar toen het analoge signaal werd stopgezet.
Keek dusdanig weinig TV dat het me onzinnig leek om nog eens extra geld te gaan uitgeven om te kunnen blijven kijken. Mis het totaal niet.

Heb mijn kabelabonnement opgezegd in mei dit jaar toen het analoge signaal werd stopgezet.
Keek dusdanig weinig TV dat het me onzinnig leek om nog eens extra geld te gaan uitgeven om te kunnen blijven kijken. Mis het totaal niet.
Had je dan nog zo een oude tv dat je niks kon met dat compacte signaal?

Als het aan mij lag hadden we al een tijdje geen telenet TV-box meer, maar voorlopig houden we hem nog voor bepaalde zenders waar mijn vrouw graag naar kijkt.

VRT Nu is beschikbaar als beta voor Android tv.

Nu nog een appje van goplay en de digibox kan echt buiten.

Een Nvidia Shield met Kodi en wat add-ons voor de betreffende tv-zenders doet net hetzelfde hoor. Kun je Kodi niet op je Android tv installeren?
Jawel dat heb ik ook al. Maar voor de vrouw moet het net iets gebruiksvriendelijker zijn dan kodi.

Terug
Bovenaan