Er is wel geen duidelijk definitie van juist of fout, tenzij je naar extremen gaat kijken zoals lijfstraffen. Ik heb toch ook wel wat reservaties bij een maatschappij waar een wildvreemde even tussenkomt op basis van een momentopname hoor.
Maar hoe weet jij of iets fout is voor een kind? Hoe weet jij dat die ouder al niet alles geprobeerd heeft, vb in de context van in de eigen kamer slapen, en op den duur gewoon toegeeft uit algemeen comfort van het gezin?
Nogmaals in de context dat een kind algemeen gelukkig is en weet dat die bij zijn/ouders altijd terecht kan. In geval van agressie bijvoorbeeld zal dat al niet gelden.
Ik dacht dat we het hier meer hadden over een discussie over maatschappelijk niveau. Het moet niet altijd zo extreem gaan als geweld. Nog maar recent hebben "we" als maatschappij gezegd dat roken in de auto met uw kinderen niet ok is.
Er is ook een groot verschil tussen spreken met iemand en iemand terecht wijzen uiteraard. Maar als pakweg iemand zou zeggen " mijne kleine moet x of y gaan doen op school anders trekt hij zijn plan maar". Dan zou ik daar toch niet gewoon bij knikken en verder gaan. Ik heb daar een mening over en zou die ook geven ( weerom, in context van een persoon met wie je dat soort relatie hebt, zus/broer/dichte vrienden/.. ) En op een normale manier eh.. niet de mac-bc manier.
Ik ben geen fan van alles maar aanvaarden en nooit tegengas geven. Want uiteindelijk is dat imo de reden dat van de waanzin in onze wereld zo prominent is tegenwoordig. Iedereen vormt zijn echo kamer en alles wat niet in dezelfde vibe zit wordt buitengesloten.