Ok, ik heb zonet mijn dossier kunnen inkijken. Wat ik daar las tart werkelijk alle verbeelding
In het dossier claimt men dat ik aanwezig was op 20 (!) verschillende betogingen van de Gele Hesjes waar ook extreem-linkse groeperingen aan deelnamen. In realiteit heb ik éénmaal als eenzaat deelgenomen aan een betoging van de Gele Hesjes met als enige doel de ramptoerist uit te hangen (ja, slecht idee).
Ik heb geen flauw idee hoe ze erbij komen dit ook zogezegd op al die andere betogingen aanwezig was, maar de enige plausibele verklaring is dat er daar in het extreem-linkse milieu iemand rondloopt die heel hard op mij moet lijken (knappe gast dus).
Het is namelijk zo dat ik toen bij die ene betoging net zoals alle andere deelnemers administratief aangehouden ben en de namiddag in de cel heb doorgebracht. Enkele maanden later werd ik uitgenodigd voor verhoor omdat ik de politie zou hebben bekogeld en daar rondliep met een bivakmuts op. Niets van aan en dat heb ik ook kunnen aantonen aan de hand van foto’s die die dag in de gazet zijn verschenen. Maar mogelijks is daar dus de kiem gezaaid van een vergissing waarbij men mij voor iemand anders aanzag.
Verder maakt men in het dossier ook nog melding van het feit dat ik als 18-jarige de pagina ‘anarcho-primitivisme’ heb geliket. Lol!
Wat moet ik hier nu mee aanvangen? Ik kan moeilijk bewijzen dat ik ergens niet aanwezig was, toch? Ook heel verontrustend dat ik duq op basis van foutieve informatie in bepaalde politiedatabanken geregistreerd sta.