Mormel
Member
Naar aanleiding van dit artikel:
Hoe ziet jullie tuin eruit? Strak gazon, verwilderd, een oase van beton?
Hoe ziet jullie tuin eruit? Strak gazon, verwilderd, een oase van beton?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kern van het artikel is dat in Vlaanderen privétuinen goed zijn voor zowat 12% van de oppervlakte en hoe we deze kunnen benutten in de klimaatadaptatie.Ik kan het niet lezen. Wat is de kern van het artikel?

is een foto niet handiger?![]()

Dan vinden ze u nog hoor.uw achtertuin gewoon hé, niet uw huis.
Wat ben je van plan te doen met die landbouwgrond?Ik zou graag wat weide overkopen van mijn buur, of wat van die wildernis, maar daar lijkt weinig animo voor. Misschien dat ik hier wat verder een stuk landbouwgrond probeer te kopen, maar dat is dan weer eerst even wandelen wat voor alles qua onderhoud extra werk ik.
Wat fruitbomen en struiken, niets te ambitieus. Misschien een vijver, maar dan zit je met vergunningen. Buren/vrienden van ons doen dat ook en zitten daar zowat altijd, maar die hebben er een gigantische groententuin van gemaakt.Wat ben je van plan te doen met die landbouwgrond?
Zij vraag: ik heb de indruk dat steeds meer mensen afstappen van een verharde voortuin, misschien is dat iets lokaals of zien jullie het ook gebeuren?
Ik zou graag wat weide overkopen van mijn buur, of wat van die wildernis, maar daar lijkt weinig animo voor. Misschien dat ik hier wat verder een stuk landbouwgrond probeer te kopen, maar dat is dan weer eerst even wandelen wat voor alles qua onderhoud extra werk ik.
Ik speel met hetzelfde idee. Stuk landbouwgrond overkopen van mijn achterbuurvrouw en zou daar een vijver willen aanleggen. Momenteel is er daarvoor geen budget en ze wil niet verkopen, dus in afwachting ben ik er al een wilg gaan planten.Wat fruitbomen en struiken, niets te ambitieus. Misschien een vijver, maar dan zit je met vergunningen. Buren/vrienden van ons doen dat ook en zitten daar zowat altijd, maar die hebben er een gigantische groententuin van gemaakt.
Verharde voortuinen zijn toch op veel plaatsen al verboden denk ik.
Neen, dat is ook iets dat ik me al bedacht heb. Nu die buren waar ik het over heb, dat is hier op 10 min stappen en die hebben meer gekocht dan ze gebruiken, dus ik zou het inderdaad zo al eens kunnen vragen. Zoals gezegd zitten die meer daar dan thuis, omdat hun eigen tuin klein is. De mijne is misschien niet groot, maar ik zou die liever uitbreiden dan elders ook allerhande zaken te moeten stockeren of dingen te moeten transporteren.Als het niet naast je deur is, ga je er niet veel komen.