besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Met uw vrienden, vriendin en de kids erbij? Of gij alleen?
Leer eens verstaan dat hoe jij iets als "zonder twijfel beter" aanvoelt, dat niet noodzakelijk voor anderen ook zo is. Er zijn mensen die veel liever de rust en het comfort van thuis prefereren boven boven een kebabzaak waar je soms in onconfoetabdle stoeltjes moet zitten, waar je vaak met niet meer dan 4 personen samen kan zitten. En er zijn mensen die zo'n drukke kebabzaak niet graag hebben. Beide opties kunnen samen bestaan, he

Ik begrijp precies niet dat we "frieten VS kebap" aan het bespreken zijn in de context van "besparen zonder aan kwaliteit in te boeten"... :wtf:

Het is m.a.w. uitgedraaid in een discussie over wat kwaliteitsvol leven is en wat niet.

Dan begrijp je toch dat iemand die graag met vrienden uit gaat eten elke vrijdag niet de les moet gespeld krijgen over "besparen zonder inboeten op kwaliteit" door iemand die graag de vrijdag thuis op zijn eentje bier en frieten eet en gamed. Dit gaat echt nergens meer over.
- Het is NIET de bedoeling om een ander zijn rekening te maken hier! Ga anderen dan ook niet gaan viseren of "adviseren" met tips specifiek naar 1 iemand gericht. Hou het algemeen.
- Val een ander ook niet aan omwille van de tips die ze geven, we zitten hier met een groep die VEEL geld "op overschot" heeft, als in "wij kunnen als koppel maandelijks een paar duizend euro's apart zetten" maar evengoed met mensen die op een uitkering moeten zien rond te komen. Zijn tips niet op jou van toepassing, laat die dan gewoon passeren.

@Five-seveN en de invulling van die levensstijl is persoonlijk.
Om nu het voorbeeld van uit eten gaan met vrienden terug te gebruiken: is het aspect "culinair genieten" daarin essentieel? Dan is een frietje gaan steken absoluut inferieur!
Is het aspect "samen zijn met vrienden" daarin essentieel? Dan verandert er weinig.

Het kwaliteitsaspect samen zijn met vrienden daar verandert dan idd niks aan. Maar aan uw culinair aspect verandert wel iets zoals je zegt “weinig” is niet “zonder”. Of dat zo weinig is dat het gerekend kan worden als “zonder impact”, is waar discussies over ontstaan. Dat is basically zeggen dat een restaurantuitbater en de belevenis in zijn restaurant 0 impact op de kwaliteitservaring van uw avond heeft.
=>
Het is m.a.w. uitgedraaid in een discussie over wat kwaliteitsvol leven is en wat niet.
No offence, maar dat lijkt mij grotendeels door uw toedoen.

Stop er dan mee?

Het kwaliteitsaspect samen zijn met vrienden daar verandert dan idd niks aan. Maar aan uw culinair aspect verandert wel iets zoals je zegt “weinig” is niet “zonder”.
Zelfs dat is subjectief.

Mijn summum van culinair genieten is de durum met fetakaas met 4 sauzen van hier om de hoek.
Hof van Cleve is zeker niet slecht maar als ik iets te vieren heb, en het is mijn beurt om te kiezen, dan weet de vrouw al waar we heen gaan ;-)

Ik maak nu zelf sushi, dikke besparing daar. Een schotel voor 4 kost ons makkelijk 55 euro in take away.

Heb de rekening gemaakt nu voor laatste keer sushi voor 10 personen (en er was nog over) kwam ik op 35 euro ingredienten. Zot toch?
Wat, 55 euro? Dat is spotgoedkoop. Wij betalen altijd het dubbel voor een grote boot voor 4 personen. :unsure:

"Besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten", dan lijkt me dat sowieso subjectief hé. Ongetwijfeld zijn er ook mensen die hun Lenor vervangen door azijn een significante daling van de levenskwaliteit vinden, maar misschien zijn dat dan wel de mensen die vegetarisch willen eten en zo een hoop besparen. Of niet hé. Ik denk dat men sowieso wel goed bezig is als de inkomsten >(>>) uitgaven, ook al leef je dan een beetje "decadent" volgens sommigen.

Hier geven we bijvoorbeeld ook meer dan genoeg uit aan voeding, gewoon omdat dit het laatste is waarop ik wil besparen. Als ik een lekker stuk vis zie liggen, of secreto Iberico, en we hebben daar zin in, dan koop ik dat. Dat zorgt voor serieuze rekeningen van de supermarkt. Anderzijds gaan we weinig uit eten, wat de "schade" wel doet meevallen. Persoonlijk vind ik dat sparen geen doel op zich is, je spaart om later iets te kunnen verwezenlijken.

Uit eten gaan = niet thuis moeten koken en met vrienden samen zijn.

Dat dat voor JOU een minderwaardige levensstijl is, is toch jouw ding maar daarom niet het mijne? 🤷🏼
Maar dat werkt langs 2 kanten hé :p
Jij antwoordde op de algemene stellingen dat horeca duurder geworden was met deze algemene stelling:
Ivm uit eten gaan: ook daar kan je op besparen. 😁
...

Dat is ook enkel maar van toepassing als je jouw persoonlijke situatie projecteert op de algemene.

Als het enkel gaat over met vrienden samenzijn: sure, dan kan dat een besparing zijn. Maar dat is niet de enige reden dat mensen op restaurant gaan 🤷‍♂️

Ivm uit eten gaan: ook daar kan je op besparen. 😁
Omdat er misschien terecht nogal wordt gereageerd op "frieten halen en thuis opeten" klopt het ook gewoon wel als je minder extreem gaat. Wat ik mijn vriendengroep zie is dat men liefst voor "veilig" opties gaat omdat veel mensen niet zo graag nieuwe dingen proberen op vlak van voeding. En het moet ook in de buurt zijn, wat dan neerkomt op een straal van 30 min maar niet richting Brussel want eik Brussel :)
En dan eindigen we vaak in (IMO) brasseries met kapsones, waarmee ik bedoel van die plaatsen die eigenlijk standaard gerechten serveren, maar er dan een aura van luxe rondhangen door het bord wat mooier te decoreren of enkele "exotische" ingrediënten te gebruiken. Uitendelijk ben je dan ook een serieuze som pp kwijt.

Terwijl ik in Brussel echt al lekker heb gegeten in Indische, Thaïse, Salvadoraanse, Braziliaanse, enz. restaurants voor de helft van de prijs. Ja, dat is dan soms niet de klassieke formule van voorgerecht, hoofdgerecht, en dessert, maar voor mij is dat ook niet nodig.

"Besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten", dan lijkt me dat sowieso subjectief hé. Ongetwijfeld zijn er ook mensen die hun Lenor vervangen door azijn een significante daling van de levenskwaliteit vinden, maar misschien zijn dat dan wel de mensen die vegetarisch willen eten en zo een hoop besparen. Of niet hé. Ik denk dat men sowieso wel goed bezig is als de inkomsten >(>>) uitgaven, ook al leef je dan een beetje "decadent" volgens sommigen.
Wat ik hier enkele pagina's geleden ook al aangaf. Levenskwaliteit is een subjectief gegeven.
Je kan hier alle tips in 't belachelijke trekken omdat jij de inspanningen die dat vergt niet wilt brengen, of je kan gewoon iedereen zelf die beslissing laten nemen, in plaats van iedere tip weg te lachen.
Hier geven we bijvoorbeeld ook meer dan genoeg uit aan voeding, gewoon omdat dit het laatste is waarop ik wil besparen. Als ik een lekker stuk vis zie liggen, of secreto Iberico, en we hebben daar zin in, dan koop ik dat. Dat zorgt voor serieuze rekeningen van de supermarkt. Anderzijds gaan we weinig uit eten, wat de "schade" wel doet meevallen. Persoonlijk vind ik dat sparen geen doel op zich is, je spaart om later iets te kunnen verwezenlijken.
Dus dat is dan jouw definitie van levenskwaliteit, iedereen vult ook dat weer voor zichzelf in.

Nee, die ventilatoren zijn op verschillende sites te koop. Bol, Coolblue,....

HLN maakt er ook reclame voor ...

Maar je moet de watertemperatuur van de cv verlagen van 80 graden naar 60 ...
Euh ... hier staat ie op 55-60 ...

Aanvulling op mijn restauranttip omdat buffet bij de Chinees of pita/pizza/frieten met aangenaam gezelschap te inferieur is volgens sommige lezers:
In de week het lunchmenu nemen van een brasserie kost je +-8 euro minder dan 's avonds uit de kaart te kiezen voor een voor- en hoofdgerecht. Zelfde kwaliteit, zelfde locatie, zelfde service alleen beperktere keuze in gerechten.

IPhones kopen op refurbished.nl en dergelijke ipv het laatste model. Scheelt een jaar later soms 3-400 euro.
Ook Samsung, iwatch, ipad, etc...

Massages en andere luxe kopen op groupon/socialdeal of dergelijke sites.
Soms minder dan de helft van de normale prijs.
Nu, wel 5-10 jaar geleden dat ik nog in extreme spaarmodus was, dus weet niet of de koopjes op die dergelijke sites nog interessant zijn.

Terug
Bovenaan