besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Aangezien gas nog altijd +/- 2.5x goedkoper per kwh is dan elektriciteit, denk ik niet dat dat interessant is.

Even gaan kijken naar mijn vorig contract, toen was dit verschil zelfs 6.5x, benieuwd hoe de verhouding tussen beide verder gaat evalueren.

Voor de rijstliefhebbers hier: als je niet met builtjes wil werken en iets anders wil doen terwijl je kookt, dan is zoiets heel handig en milieuvriendelijk.

Of voor degenen die 60% willen besparen en 50€ voor een TUPERWARE pot nogal duur vinden:
Ik heb er ook de BG affiliate link in verwerkt :fingerguns:

Het was deze ochtend wat frisser in huis (na een koude nacht). Ben net een kleine ochtendwandeling in de kou gaan doen, het is opeens weer lekker warm binnen :lol:

Zou het met de huidige prijzen voor gas interessant zijn om een kleine elektrische verwarming te kopen wanneer men woont in een klein appartement?

Ik overweeg dat te kopen enkel en alleen voor de badkamer hier.

Omdat dat zo een ruimte is die ge maar heel af en toe warm wilt hebben (en voor maar heel efkes), dus een kleine elektrische ventilatorverwarming lijkt me wel een optie. Dat kunt ge dan 10 minuutjes opzetten om de ruimte snel op te warmen (i.p.v. de CV - radiatoren - aan te zetten, wat veel trager gaat en dan ook nutteloos lang warm blijft)

Ik overweeg dat te kopen enkel en alleen voor de badkamer hier.

Omdat dat zo een ruimte is die ge maar heel af en toe warm wilt hebben (en voor maar heel efkes), dus een kleine elektrische ventilatorverwarming lijkt me wel een optie. Dat kunt ge dan 10 minuutjes opzetten om de ruimte snel op te warmen (i.p.v. de CV - radiatoren - aan te zetten, wat veel trager gaat en dan ook nutteloos lang warm blijft)

Ik heb vorig jaar reeds zoiets gekocht, puur om onze badkamer sneller warm te krijgen.

Heel tevreden over, we hebben deze: https://eurom.nl/product/permanente-verwarming/convectorkachels-permanent/alutherm-1000-wifi/

Ondanks dat onze badkamer vrij groot is, is die nu in een mum van tijd aangenaam warm. We gebruiken dat momenteel ook als enige verwarming.

Ik heb vorig jaar reeds zoiets gekocht, puur om onze badkamer sneller warm te krijgen.

Heel tevreden over, we hebben deze: https://eurom.nl/product/permanente-verwarming/convectorkachels-permanent/alutherm-1000-wifi/

Ondanks dat onze badkamer vrij groot is, is die nu in een mum van tijd aangenaam warm. We gebruiken dat momenteel ook als enige verwarming.

Ik heb net een kleiner, draagbaar model van DeLonghi besteld voor 45 euro.
(deze https://www.delonghi.com/nl-be/capsule-ventilatorkachel-hfx30c18-iw/p/HFX30C18.IW )

Uiteraard geen idee of dat zichzelf gaat terugverdienen of niet, maar het zal sowieso een handig alternatief zijn om de badkamer af en toe een kwartiertje op te warmen zonder de CV te moeten inschakelen.

Ik heb net een kleiner, draagbaar model van DeLonghi besteld voor 45 euro.
(deze https://www.delonghi.com/nl-be/capsule-ventilatorkachel-hfx30c18-iw/p/HFX30C18.IW )

Uiteraard geen idee of dat zichzelf gaat terugverdienen of niet, maar het zal sowieso een handig alternatief zijn om de badkamer af en toe een kwartiertje op te warmen zonder de CV te moeten inschakelen.
Ik heb dat ook al overwogen voor wanneer de badkamer zou vernieuwd worden. Nu hangt daar door de vorige eigenaars zo'n gigantische klopper van een CV-radiator, die heel groot is voor de kleine badkamer, en dus goed werkt, maar dan moet de CV wel draaien. Ik twijfel nog omdat we in de praktijk toch weinig de CV aanzetten speciaal om de badkamer te gebruiken, al is dit misschien net omdat het moeite kost.

Op het appartement waar we hiervoor woonden hadden we wel zo'n elektrische kachel met ventilator en dat stookt natuurlijk zeer snel warm, dus de kost valt op zich wel mee.

Ik heb dat ook al overwogen voor wanneer de badkamer zou vernieuwd worden. Nu hangt daar door de vorige eigenaars zo'n gigantische klopper van een CV-radiator, die heel groot is voor de kleine badkamer, en dus goed werkt, maar dan moet de CV wel draaien. Ik twijfel nog omdat we in de praktijk toch weinig de CV aanzetten speciaal om de badkamer te gebruiken, al is dit misschien net omdat het moeite kost.

Op het appartement waar we hiervoor woonden hadden we wel zo'n elektrische kachel met ventilator en dat stookt natuurlijk zeer snel warm, dus de kost valt op zich wel mee.
Ik ga voor de meest esthetische oplossing en hier komt in mijn kleine badkamer een infraroodpaneel.

Hoe lang duurt het hierin ongeveer eer je rijst klaar is?
Bij ons 10 minuten voor een portie voor 4 personen. Gewoon (in ons geval) vullen tot pot + rijstinhoud 420 gram weegt, dan tot aan het streepje water bijdoen en in de microgolf. Achteraf vlot in de vaatwas te doen, nu al zo'n 10 jaar quasi wekelijks en nog niks aan te zien van schade.

Ik heb eigenlijk nooit speciaal verwarming opgezet in de badkamer, ook niet in mijn vorig appartement. Onder de douche is het lekker warm door het warme water, en dat warmt de badkamer ook al wel redelijk op. En voor die 2 minuten afdrogen speciaal verwarming op voorhand gaan opzetten vind ik nu ook niet de moeite.
Als je een bad neemt is het wel anders natuurlijk, da's nogal koud zonder verwarming.

Trouwens, kan iemand hier bevestigen dat het "nachttarief" al begint om 20u?

Ik zit bij Eneco en vind die info niet direct ergens. Google zegt dus 20u-7u maar dat lijkt me precies zo lang?

Enfin, als dat het geval is: ik overweeg sowieso om mijn droogkast, als ik hem al gebruik, 's avonds op te zetten (i.p.v. de gebruikelijke zaterdag door de dag). De reden is dat ik merk dat mijn appartement mee opwarmt door die droogkast (als de deur naar de wasplaats openstaat). Als ik dat dus 's avonds doe, moet mijn CV minder werken :)

Zou mooi zijn als dat dan ook nog eens in nachttarief is

wij brengen de was naar mijn moeder.

wij zijn maar met 2, en mijn moeder is alleen.

het is ecologischer/voordeliger om een volle wasmachine te laten draaien, dan 2 half gevulde.

en al zeker als het bij uw moeder is :D

Trouwens, kan iemand hier bevestigen dat het "nachttarief" al begint om 20u?

Ik zit bij Eneco en vind die info niet direct ergens. Google zegt dus 20u-7u maar dat lijkt me precies zo lang?

Enfin, als dat het geval is: ik overweeg sowieso om mijn droogkast, als ik hem al gebruik, 's avonds op te zetten (i.p.v. de gebruikelijke zaterdag door de dag). De reden is dat ik merk dat mijn appartement mee opwarmt door die droogkast (als de deur naar de wasplaats openstaat). Als ik dat dus 's avonds doe, moet mijn CV minder werken :)

Zou mooi zijn als dat dan ook nog eens in nachttarief is

Terug
Bovenaan