besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Niet onderschatten hoeveel tijd het verwerken kost :p ik heb 60 kilo pruimen op de keukentafel liggen op dit moment :unsure:
Haha dat bedoel ik inderdaad. Het verwerken en weten hoe te verwerken (koken).

Hier ook emmers appels, dit jaar wel iets kleiner van formaat. Ook veel tomaten, paprika's, komkommers, pepers.

Perenbomen zo goed als niks :(

M'n wederhelft eet wel graag appelcompote, dus die zit een paar maand goed :D

(Ik vraag mij soms ook wel af wat sommige van ons jong gezin denken als we in de Lidl een kar huisproducten kopen en m'n vriendin aan de kassa zegt dat de 'x' weer duurder stond als vorige maand. Dit terwijl ik een screenshot van de Lidl app scan voor extra korting (die doen volgens wifi tracking gok ik). Dat terwijl ons gezinsinkomen, ik vermoed, toch wel de gemiddelde Delhaizeganger zal overstijgen. Niet dat het mij uitmaakt maar zou wel is graag een printout van de gedachten lezen)
Ik vind dat supermarktclassicisme wel altijd wat grappig. Ik denk dat er genoeg volk dat goed verdient rondloopt in Lidl en Aldi hoor, dat zijn dan gewoon mensen die -soms op het belachelijke af- willen besparen op voeding.
Het is ook niet of Delhaize is zo duur als je voor alles huismerken neemt.

Ik zit met een huurhuis natuurlijk, dus niet veel te zeggen in energiebesparende dingen zoals thermostatische kranen. Probeer zelf niets te vragen aan huisbaas. Laatste dat ik vroeg waren rookmelders omdat het verplicht was. Heb er 2 jaar op mogen wachten.

Mss toch eens werk maken om van't straat te geraken. Das ook al besparend, 't leven alleen is duur 😂
Dat zijn kranen die je zelf kan monteren, gewoon bestellen en plaatsen en de oude in een kast leggen. Mocht je ooit verhuizen: de jouwe gewoon meenemen en de oude erop zetten. 😁

Ik vind dat supermarktclassicisme wel altijd wat grappig. Ik denk dat er genoeg volk dat goed verdient rondloopt in Lidl en Aldi hoor, dat zijn dan gewoon mensen die -soms op het belachelijke af- willen besparen op voeding.
Het is ook niet of Delhaize is zo duur als je voor alles huismerken neemt.
Maar waarom moet je dan speciaal naar delhaize gaan als je de huismerken neemt? Die komen allemaal uit dezelfde fabriek...

Quizvraag. Waar wordt come a casa lasagne gemaakt. En waar wordt aldi huismerk lasagne gemaakt (die van 3 euro voor een kilo).

Heel die winkel klasse shit nooit gesnapt hoor. Like who cares waar iemand shopt... Zijn er echt mensen die "ik ga naar delhaize" gebruiken als stoefzin? Kunt dat ook gewoon zeggen en niet doen als het zo belangrijk is ...

Maar waarom moet je dan speciaal naar delhaize gaan als je de huismerken neemt? Die komen allemaal uit dezelfde fabriek...

Quizvraag. Waar wordt come a casa lasagne gemaakt. En waar wordt aldi huismerk lasagne gemaakt (die van 3 euro voor een kilo).

Heel die winkel klasse shit nooit gesnapt hoor. Like who cares waar iemand shopt... Zijn er echt mensen die "ik ga naar delhaize" gebruiken als stoefzin? Kunt dat ook gewoon zeggen en niet doen als het zo belangrijk is ...
in Italie natuurlijk. :unsure:

Ik heb ooit een aldi lasagne gekocht met schimmel op... ik proberen die klantendienst te contacteren, verstond er niks van dat dat het adres van come a casa terbeke was. Ijdele hoop op life long free lasagne...
Het is een terugbetaling van 3 euro geweest oi22

Ik heb ooit een aldi lasagne gekocht met schimmel op... ik proberen die klantendienst te contacteren, verstond er niks van dat dat het adres van come a casa terbeke was. Ijdele hoop op life long free lasagne...
Het is een terugbetaling van 3 euro geweest oi22
Ik snap niet waarom mensen lasagne kopen met schimmel op.

Ik ga mij nu niet uitspreken over die lasagna van de aldi. Ik weet echter wel dat de everyday, boni of como a casa lasagna gewoon niet hetzelfde is.
Die goedkoopste everyday is ok. Maar die van boni is als ik moet kiezen stukken beter dan die everyday. Het kwaliteitsverschil (al moet ik eerder zeggen smaakverschil) tussen boni en como a casa is beperkt, maar het is er wel.

Voor de rest ga ik naar de colruyt, omdat ik te mottig ben om naar verschillende winkels te gaan. En zo groot is dat prijsverschil tussen aldi en colruyt voor huismerken niet echt. Zeker niet voor een alleenstaande.

En voor sommige zaken prefereer ik toch liever, door de smaak, de merkvariant.

Ik snap niet waarom mensen lasagne kopen met schimmel op.
Gratis peniciline en antibiotica hé. Gewoon wat extra kruiden erover gooien (oregano vb), goed mengen en geen kat proeft dat. Maar je hebt wel gratis en voor niets uw antibioticashot gehad !!!!

En dat invriezen kost geen energie? Gewoon direct opeten, dan heb je deze winter geen verwarming meer nodig.
Dat een dikke vetlaag isolerend werkt, is een fabel, geen feit. 😣

Tenzij dat je bedoelt dat ik mezelf maar dood moet eten? Dat zou absoluut de beste maatregel zijn om mijn facturen te drukken!

En nu terug ontopic, al zullen weinig mensen er iets aan hebben vrees ik:
Vorige winter ben ik een fitness abonnement aangegaan dat best wat kost, maar met extra zaken als groepslessen inbegrepen in de prijs etc. Helaas niet in de buurt (maar wel dichter bij mijn werk waar ik dus niet meer werk ondertussen :unsure: ) dus 2 maand geleden heb ik uitgerekend dat de benzine om er meermaals per week naar toe te gaan, me bijna evenveel zou kosten als mijn abonnement zelf. Ik heb toen doorgegeven dat ik mijn abonnement niet wens te verlengen als het afloopt en ga er niet meer naar toe. Ik plaats daarvan wandel en fiets ik meerdere uren per week. Beetje zuur voor het abonnementsgeld dat ik wel nog moet betalen, maar soit.

Op wandelafstand is er een basic fit dus als het te koud wordt voor mij om nog wekelijks uren buiten actief te zijn, ga ik daar een abonnement nemen, maar met de iets extra duurdere optie waardoor je het maandelijks op kan zeggen. De koude wintermaanden ga ik daar dus gaan sporten (bespaart op verwarming en douche ook nog) en vanaf maart april terug de wandelschoenen aan!

Ik weet dat "neem geen fitness abonnement" al gepasseerd is, maar niet iedereen heeft de zelfdiscipline om het thuis maar te doen. Als het weer tegenvalt. 😬 En gaan sporten is een investering in je gezondheid en geeft ook andere voordelen zoals sociale contacten. Anders zou ik in de winter simpelweg niet meer buitenkomen.

Dat een dikke vetlaag isolerend werkt, is een fabel, geen feit. 😣

Tenzij dat je bedoelt dat ik mezelf maar dood moet eten? Dat zou absoluut de beste maatregel zijn om mijn facturen te drukken!

En nu terug ontopic, al zullen weinig mensen er iets aan hebben vrees ik:
Vorige winter ben ik een fitness abonnement aangegaan dat best wat kost, maar met extra zaken als groepslessen inbegrepen in de prijs etc. Helaas niet in de buurt (maar wel dichter bij mijn werk waar ik dus niet meer werk ondertussen :unsure: ) dus 2 maand geleden heb ik uitgerekend dat de benzine om er meermaals per week naar toe te gaan, me bijna evenveel zou kosten als mijn abonnement zelf. Ik heb toen doorgegeven dat ik mijn abonnement niet wens te verlengen als het afloopt en ga er niet meer naar toe. Ik plaats daarvan wandel en fiets ik meerdere uren per week. Beetje zuur voor het abonnementsgeld dat ik wel nog moet betalen, maar soit.

Op wandelafstand is er een basic fit dus als het te koud wordt voor mij om nog wekelijks uren buiten actief te zijn, ga ik daar een abonnement nemen, maar met de iets extra duurdere optie waardoor je het maandelijks op kan zeggen. De koude wintermaanden ga ik daar dus gaan sporten (bespaart op verwarming en douche ook nog) en vanaf maart april terug de wandelschoenen aan!

Ik weet dat "neem geen fitness abonnement" al gepasseerd is, maar niet iedereen heeft de zelfdiscipline om het thuis maar te doen. Als het weer tegenvalt. 😬 En gaan sporten is een investering in je gezondheid en geeft ook andere voordelen zoals sociale contacten. Anders zou ik in de winter simpelweg niet meer buitenkomen.
Is het dan niet gewoon beter om een sport te beoefenen dan te gaan fitnessen ? Mij valt op dat fitness iets is dat meestal mensen maar kort boeit in vergelijking met zoiets als een gevechtssport, zwemmen, tennissen,... en in veel gevallen wordt zoiets dan langer volgehouden door het eventueel socialere aspect. Daarnaast door het feit dat dat dan ook beperkter is, kan je op die andere dagen u naar de bibliotheek of het cultureel centrum of zo begeven. Allemaal plaatsen die de overheid toch al verwarmt. En die abonnementen vallen, meestal samen met de tegemoetkoming van het CM of zo, wel mee in prijs. Mijn jaarabonnement voor mijn sport is iets van een 120€. En ik kan daarmee indien gewenst +/- 4 keer trainen per week. En ik zou in principe na de training daar elke dag een douche kunnen nemen indien noodzakelijk.

Is het dan niet gewoon beter om een sport te beoefenen dan te gaan fitnessen ? Mij valt op dat fitness iets is dat meestal mensen maar kort boeit in vergelijking met zoiets als een gevechtssport, zwemmen, tennissen,... en in veel gevallen wordt zoiets dan langer volgehouden door het eventueel socialere aspect. Daarnaast door het feit dat dat dan ook beperkter is, kan je op die andere dagen u naar de bibliotheek of het cultureel centrum of zo begeven. Allemaal plaatsen die de overheid toch al verwarmt. En die abonnementen vallen, meestal samen met de tegemoetkoming van het CM of zo, wel mee in prijs. Mijn jaarabonnement voor mijn sport is iets van een 120€. En ik kan daarmee indien gewenst +/- 4 keer trainen per week. En ik zou in principe na de training daar elke dag een douche kunnen nemen indien noodzakelijk.
Ik snap volledig wat je bedoelt, alleen zit ik met meerdere fysieke beperkingen waardoor ik nauwelijks fysieke belasting aan kan. Ik ben nu NIET aan het zwanzen, maar ik heb dus voor die fitness gekozen omdat ze ook 3x per week speciale "groepslessen voor het rijper publiek" aanbieden. Dat is het enige wat ik een uur kan volhouden zonder me daarna vol pillen te moeten pompen.

Daarnaast heb ik jarenlang, voor ik mijn ex leerde kennen, 3x per week gefitnesst dus ik weet dat het iets is dat ik wel "kan volhouden". 😁

Laatst bewerkt:

Ook een quizvraag voor u: kan een fabriek maar 1 product maken?

Is al genoeg aangetoond en ontkracht: ja, wordt in dezelfde fabriek gemaakt. Maar met een andere samenstelling.

Afval
Intensief sorteren (wat geen extra moeite kost eens je het in je routine hebt zitten) bespaart stevig op afvalkosten.
Enkele jaren geleden klaagde de buurvrouw over haar jaarfactuur: ze betaalde meer dan 120 euro voor haar containers. Wij toen rond de 30 met een vergelijkbaar gezin met huisdieren.
Enige verschil was ons compostvat dat 30 euro heeft gekost en dat we wekelijks een blauwe zak vol hadden en zij slechts maandelijks.

Daarop aansluitend: wij waren diegene met een kind in de luiers en zij niet. Door te werken met wasbare luiers hebben we bijkomende afvalkosten voor luiers 100% vermeden. Maar ik denk dat 95% van de (toekomstige) ouders dit als een maatregel ziet die wél een aantastingen is van de levenskwaliteit want onbekend is onbemind. 😁

En daar dan weer op aansluitend: maandverband en tampons kunnen ook ingewisseld worden voor wasbaar maandverband of menstruatiecups. 1x een grotere kost maar op langere termijn wel een grote besparing in aankoop- en afvalkosten

Ik heb eens kritisch stilgestaan bij mijn Telenet aanrekening. Staat daar zo'n AD2200 decoder op waarvoor ik sinds 2017 al +500 euro 'huur' voor betaald heb (maandelijks is dat tegenwoordig 10 euro). Serieuze cash cow voor Telenet, aangezien ze zo'n toestel vermoedelijk al voor een paar tientallen euro's in de emerging markets kunnen laten maken.

Op een tweedehandssite heb ik een gelijkaardige AD2200 decoder kunnen kopen voor 70 euro (vind je daar zonder veel moeite onder de 100 euro).
Let wel: dit is niet meer het toestel van de nieuwste generatie (dat is de Telenet TV-box), maar dat boeit me niet zozeer.
Deze middag ben ik dan mijn huurtoestel gaan inleveren in een Telenet shop, en mijn tweedehands kooptoestel hebben ze voor mij geactiveerd.

Het wordt alleen nog effe spannend of Telenet dan ook effectief de huur aftrekt van de factuur, want ik heb over het algemeen weinig vertrouwen in de facturatiediensten van Telenet/Proximus/...

Geen idee, ik ga niet "speciaal" naar Delhaize. De Aldi en Colruyt zijn net iets verder en zeker die Aldi is een zielige winkel met amper iets van verse groenten of fruit. Colruyt gebeurt soms wel eens maar uiteindelijk hebben ze gewoon meer zaken bij Delhaize. De kleine meerkost op vooral bereide zaken en allerhande merken die ik toch grotendeels niet koop neem ik erbij.

Allez ik snap je post gewoon niet, je snapt die "winkel klasse shit" niet, wat exact hetzelfde is als ik zei en begint dan over een Come a Casa lasagne. Ik heb nog nooit lasagne klaargemaakt in de winkel gekocht :unsure:

Als liefhebber van lekker eten denk ik soms dat er iets verkeerd is met mijn smaakpapillen, ook met huismerken heb ik geen al te beste ervaringen:

- lasagne: alle supermarkt versies geproefd (jaren geleden weliswaar) en niet 1 komt in de buurt van deze van een deftige slager of home -Made.
- chocolade: ik zie vooral heel veel suiker bij de huismerken, koop eens een chocoladewafel van everyday/Lidl… en leg hem naast zo een grote Suzy wafel - das een andere niveau. De repen chocolade uit Aldi bevatten zelfs suikerkristallen - al is de kwaliteit van Cote d’or bvb ook niet alles - pure chocolade is echt een moeilijk item.
- ijs van de huismerken, soms heb ik het gevoel dat deze bij BASF ofzo gemaakt worden, maar zelfs een “premium” Magnum, das makkelijk maar daar zit 0 smaak in het ijs
- confituur Is ook zoiets, in vergelijking met de zelf gemaakte lijkt het wel onmogelijk om dat commercieel deftig te kopen, hoe kan dat vraag ik me af: daar zitten letterlijk 2 ingrediënten in: fruit en suiker - en toch slaagt men er in om eersteklas rommel in het rek te zetten.

Hier en daar wel lekkere zaken, of basis - producten zoals bloem, bepaalde soorten chips of yoghurt, havermout, zelfs koffie, curry ketchup van Aldi vind ik zelfs de allerbeste.

Nog eentje:
Zoek iemand die net beslist hebben dat ze geen kinderen meer willen. Als die in uw vriendenkring zitten, kan het best zijn dat je al die oude kleren mag lenen. Hier in de vriendenkring gaan zo'n dozen rond met oude kleren, ik denk niet dat mijn dochter al voor 100€ aan nieuwe kleren gehad heeft. En dat zijn dan vooral schoenen...
Ik dacht dat je ging zeggen: zie wel dat die al een zekere leeftijd bereikt hebben en dat je in hun testament komt. :lol:

Als liefhebber van lekker eten denk ik soms dat er iets verkeerd is met mijn smaakpapillen, ook met huismerken heb ik geen al te beste ervaringen:

- lasagne: alle supermarkt versies geproefd (jaren geleden weliswaar) en niet 1 komt in de buurt van deze van een deftige slager of home -Made.
- chocolade: ik zie vooral heel veel suiker bij de huismerken, koop eens een chocoladewafel van everyday/Lidl… en leg hem naast zo een grote Suzy wafel - das een andere niveau. De repen chocolade uit Aldi bevatten zelfs suikerkristallen - al is de kwaliteit van Cote d’or bvb ook niet alles - pure chocolade is echt een moeilijk item.
- ijs van de huismerken, soms heb ik het gevoel dat deze bij BASF ofzo gemaakt worden, maar zelfs een “premium” Magnum, das makkelijk maar daar zit 0 smaak in het ijs
- confituur Is ook zoiets, in vergelijking met de zelf gemaakte lijkt het wel onmogelijk om dat commercieel deftig te kopen, hoe kan dat vraag ik me af: daar zitten letterlijk 2 ingrediënten in: fruit en suiker - en toch slaagt men er in om eersteklas rommel in het rek te zetten.

Hier en daar wel lekkere zaken, of basis - producten zoals bloem, bepaalde soorten chips of yoghurt, havermout, zelfs koffie, curry ketchup van Aldi vind ik zelfs de allerbeste.
Maar dat is toch logisch? Praktisch alles dat je bereid koopt bevat (veel) zout en suiker. Zo'n bereide lasagne gaat nooit hetzelfde smaken als een zelfgemaakte verse. Leren koken (of een partner hebben die het kan) is dan ook een goede investering.

En volgens mij kan je voor sommige kant-en-klaar zaken zelfs moeilijk die prijs benaderen, wat wel al iets wil zeggen over de voedingswaarde.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan