JanusDR
Well-known member
Ik zie hier geen probleem eigenlijk.Je moet maar eens kijken wat er allemaal in uw lasagne zit
AH lasagne Ingrediënten: water, 24% varkensvlees, durumtarwegriesmeel, groente (3,6% ui, 3,6% wortel), 6,3% tomatenconcentraat, melk, tarwebloem, gemodificeerd maïszetmeel, mageremelkpoeder, volle melk, zout, basilicum, plantaardige olie (koolzaad, kokos), knoflook, weipoeder, scharreleipoeder, specerijen, aardappelzetmeel, zuursel, emulgator (mono- en diglyceriden van vetzuren [E471]), stremsel, voedingszuur (citroenzuur [E330]).
Die vinden pizza met ananas ook niet kunnen, terwijl dit lekker is.Een echte Italiaan zou voor eeuwig blijven doordraaien in zijn graf.
Ik ga niet akkoord met die stelling. Ze is puur subjectief en gewoon een individuele preferentie.En van eten genieten is soms ook genieten van koken. Iets prefab uit de diepvries halen en in oven/microgolf steken is niet koken.
Ikzelf vind koken bv. oersaai, en van hetzelfde plezier alsof ik in de auto manueel mijn ruitewissers zou moeten bedienen met een hendel 'want dat kuist het raam beter'.
Prefab groenten uit de diepvries zijn in de meeste gevallen trouwens verser en bevatten meer vitaminen dan wat je in de winkel vindt. (tenzij je ze zelf van het veld trekt)
Waarom mag ik dat niet vergelijken?Gezond en goed eten heeft ook allerlei andere voordelen die ook op lange termijn zorgen voor minder uitgaven. Je maakt de fout door een comparatieve kostenvoordeelvergelijking te maken tussen zelfgemaakte lasagne en lasagne uit de diepvriesafdeling uit de winkel die per duizenden kilo's per dag van de band rolt.
Ik heb nog nergens deftige studies gevonden die aantonen dat zelf koken gezonder is dan eten in de winkel/restaurant kopen.
Idem met bio eten.

) dus 2 maand geleden heb ik uitgerekend dat de benzine om er meermaals per week naar toe te gaan, me bijna evenveel zou kosten als mijn abonnement zelf. Ik heb toen doorgegeven dat ik mijn abonnement niet wens te verlengen als het afloopt en ga er niet meer naar toe. Ik plaats daarvan wandel en fiets ik meerdere uren per week. Beetje zuur voor het abonnementsgeld dat ik wel nog moet betalen, maar soit.
En gaan sporten is een investering in je gezondheid en geeft ook andere voordelen zoals sociale contacten. Anders zou ik in de winter simpelweg niet meer buitenkomen.