besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Hier laten we de keukenkraan soms iets te lang lopen om warm water te krijgen. Verspilling van water & energie. Ben nog aan het kijken wat het beste zou zijn, een klein boilerke plaatsen onder het kookeiland, of een Quooker (oid) te installeren en dan ook bv te gebruiken voor kokend water en minder op inductie te moeten opwarmen (voor pasta of zo)
Ik gebruik gewoon een waterkoker.

Zie echt niet in waarom ik daarvoor een apart boilertje zou plaatsen of een quooker zou voor installeren (wat ook gebruik maakt van een apart boilertje...)

Hier laten we de keukenkraan soms iets te lang lopen om warm water te krijgen. Verspilling van water & energie. Ben nog aan het kijken wat het beste zou zijn, een klein boilerke plaatsen onder het kookeiland, of een Quooker (oid) te installeren en dan ook bv te gebruiken voor kokend water en minder op inductie te moeten opwarmen (voor pasta of zo)
Wij hebben een Quooker en zij claimen dat het 87,5 kWh per jaar verbruikt, enkel voor warm te houden.
Gebruiken + nieuw water opwarmen is intensiever, daar zeggen ze:
Stel: een gemiddeld gezin van 3 personen gebruikt aan warm water in de keuken omgerekend circa 10L kokend water per dag. Dan gebruikt de Quooker om die hoeveelheid te verwarmen (423 kWh) en warm te houden (87,5 kWh) in totaal 511kWh per jaar.

Maar 10L warm/kokend water per dag is wel heel veel, daar komen wij nooit aan. Gebruiken dat enkel voor te koken of thee te zetten.
Hebben dat vooral omdat het makkelijk is (hebben ook gefilterd, koud (bruis)water), geen idee of het voordeliger is. Ik betwijfel het, want het is een serieuze investering van een paar k

Zie echt niet in waarom ik daarvoor een apart boilertje zou plaatsen of een quooker zou voor installeren (wat ook gebruik maakt van een apart boilertje...)
Same, ook "probleem" dat warm water in dit oude huis ongeloofelijk lang duurt om de keuken te bereiken. Als we dan heet water nodig hebben is dat via de waterkoker.
Is zo'n waterkoker zuiniger dan een inductieplaat even vollebak op te zetten denk je ?
Goede vraag, geen idee, we hebben geen inductieplaat.

Ik heb toch vaak dat ik gewoon even warm/lauw water nodig heb voor iets af te wassen, handen tegoei te wassen of weet ik veel. Dan iedere keer de waterkoker moeten opzetten is voor mij toch ook comfortverlaging :p

5000€ per maand en met moeite toekomen...
Tijd dat sommigen eens hun uitgavenpatroon nakijken.

Tom (40) en Evelien (38) uit Gent
Waarschijnlijk een serieuze hypotheek om een huis in Gent te kunnen betalen.

een normale maand zou eerder rond de 3400 liggen.

Dat staat er toch niet? Ik ga eerder uit van een slechte maand die rond de 3400 ligt. Als je tussen de 1800 en 2800 verdient, wil dat toch niet zeggen dat hij meestal maar 1800 heeft?

Maar ook niet dat hij 2800 verdient.

Die 2800 is inclusief bonussen. Is dat maandelijks? per trimester?

Als het om het maandinkomen gaat, mogen we er wel van uit gaan dat dat gemiddeld genomen per maand zal zijn. 😉
Anderzijds: HLN.
Kan dus evengoed zijn dat ze alles tussen de 2000 netto en 6000 netto hebben. :unsure:

maar het feit dat ze moeten "sparen" om de premie van de schuldsaldo te betalen, dan weet je al met bijna zekerheid dat ze véééééééééél te veel geleend hebben en dat daar de hoofdmoot van hun budget naartoe gaat.

Ik begrijp niet hoe je zelfstandige in bijberoep kan zijn als werkzoekende. Dan is dat toch je hoofdberoep? :unsure:

Het is een schipper, dus die 2800 zal wel zijn tijdens de zomermaanden wanneer hele groepen kinderen een cent moeten betalen om te mogen overvaren...

maar het feit dat ze moeten "sparen" om de premie van de schuldsaldo te betalen, dan weet je al met bijna zekerheid dat ze véééééééééél te veel geleend hebben en dat daar de hoofdmoot van hun budget naartoe gaat.
Binnenkort misschien dan uitstel van de hypotheek want energiecrisis
Zij een aanvulling op haar werkloosheidsuitkering want ocharme toch

Jammer maar helaas, maar zo'n mensen zou ge geen platform mogen geven om te klagen/zagen

Ik begrijp niet hoe je zelfstandige in bijberoep kan zijn als werkzoekende. Dan is dat toch je hoofdberoep? :unsure:
Nee, hoofdberoep is werknemer, maar ze is werkloos.

Bijberoep kan in bepaalde gevallen als werkloze, maar is in de praktijk wel niet eenvoudig.

Nee, hoofdberoep is werknemer, maar ze is werkloos.

Bijberoep kan in bepaalde gevallen als werkloze, maar is in de praktijk wel niet eenvoudig.
Bwa ik heb vrij veel ervaring met aanvragen voor springplank van de VDAB en dat gaat in 99% van de gevallen vlot, de RVA stelt zich daar niet te veel vragen bij.

Bwa ik heb vrij veel ervaring met aanvragen voor springplank van de VDAB en dat gaat in 99% van de gevallen vlot, de RVA stelt zich daar niet te veel vragen bij.
Bij mij gaat het vooral over mensen die zelfstandig in bijberoep waren en dat ook willen blijven bij werkloosheid. Da's andere wetgeving

Terug
Bovenaan