Not my definitie van "Geen confortverlies".
Wat kost dat? 5 cent per stuk? Bijna de prijs van een luier ?
Not my definition van "Geen confortverlies"
Klinkt allemaal toch veel werk.
Klinkt allemaal veel werk
Ik denk vooral omdat het veel werk is. Geloof me, moest er iets zijn dat tijdswinst oplevert of gemak en goedkoper ivm kinderen, ze stonden in een rij aan te schuiven.
In het begin, midden en einde.
Hoeveel kost zo'n herbruikbare eigenlijk als je dat van een cheapass merk koopt? En hoeveel heb je er nodig in een workable routine?
Zoals ik eerder al zei: als je het ENKEL omwille van het financiële doet, zal je het idd te veel moeite vinden.

En tijdsWINST levert het niet op, dat heb je hier niemand horen zeggen.
Tenzij je natuurlijk altijd uitlopende wegwerpluiers hebt (de overbroekjes met overal elastiek houden alles netjes binnenboord) of je kindje allergisch is aan luiers, dan levert het een aanzienlijke tijdswinst op.
Die wegwerpvellen, daar heb je variaties in. Er zijn er die gewoon stevige keukenrol gebruiken bvb. Ik kocht een rol met 100 stuks, als er enkel pipi in is, was je die gewoon mee. Wij zijn op 3 of 4 rollen gestrand tegen de zindelijkheid aan 5 euro per rol.
Dit is een vb van een redelijk merk van de makkelijkste methode vind ik. Er zijn 3 totaal verschillende systemen, deze geniet qua gebruiksgemak doorgaans de voorkeur (voorgevormde luier met overbroekjes) maar er zijn er evengoed die voor 8 euro per stuk 8 overbroekjes kopen en zelf luiers naaien met oude lakens etc. En er zijn er evengoed die bijna 30 euro betalen voor 1 luier.
Doorgaans wordt gezegd dat 20 luiers volstaan, zelf vond ik dat totaal niet in functie van droogtijd, of je zou idd elke dag 7 luiers apart moeten wassen. Ik vond 30 ideaal in normale omstandigheden.
Pakket met 24 bamboeluiers en 8 overbroekjes van Little Lamb
www.nappys.nl
Dat merk is wat te vergelijken met ne Renault, dit merk is dan weer ne degelijke Volvo en kost direct 200 euro meer voor hetzelfde basispakket.
Hu-Da bamboeluier pakket met 24 witte Hu-Da luiers en 8 overbroekjes van Buttons, Petit Lulu of Elskbar
www.nappys.nl
Maar zo is het wel wat offtopic aan het gaan, verdere vragen horen waarschijnlijk eerder in het oudertopic terug waar we ook met meerdere wasbare luier-ouders zitten.